آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

واکنش آیت الله امینی به سخنان برخی کاندیداها: وعده ی دروغ ندهید و بدگویی نکنید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,آیت الله امینی

کانديدها برنامه ها و صفات خوب خود را بيان کنند، حاميان و طرفداران هم صفات خوب آنها را معرفي کنند. کارداني، لياقت و برنامه هاشان را ارائه و معرفي کنند اما چهره هاي يکديگر را تخريب نکنند.

آیت الله امینی گفت: کانديدها برنامه ها و صفات خوب خود را بيان کنند، حاميان و طرفداران هم صفات خوب آنها را معرفي کنند. کارداني، لياقت و برنامه هاشان را ارائه و معرفي کنند اما چهره هاي يکديگر را تخريب نکنند. اگر همه ي کساني که کانديدا مي شوند را تخريب کنيم از شخصيت هايمان چه کساني باقي مي مانند، اگر هرکدام را در هر انتخاباتي تخريب کنيم، خوب ديگر چه کسي باقي مي ماند. اين باعث مأيوس شدن مردم مي شود.

 

به گزارش  انتخاب ؛ آیت الله امینی اضافه کرد: از تخريب چهره ها پرهيز کنيم. حديثي در اين قسمت نقل مي کنم:« قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) مَنْ رَوَى عَلَى مُؤْمِنٍ رِوَايَةً يُرِيدُ بِهَا شَيْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِيَسْقُطَ مِنْ أَعْيُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَايَتِهِ إِلَى وَلَايَةِ الشَّيْطَانِ فَلَا يَقْبَلُهُ الشَّيْطَانُ » امام صادق فرمودند: هرکسي بر يک مومني مطلبي را روايت کند، و هدفش اين باشد که آن مومن را معيوبش کند و بدگويي از آن مومن کند و آبرويش را بريزد « لِيَسْقُطَ مِنْ أَعْيُنِ النَّاسِ » چهره اي در ميان مردم نداشته باشد، فرمودند: « أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَايَتِهِ إِلَى وَلَايَةِ الشَّيْطَانِ » خداوند متعال او را از ولايت خودش خارج مي کند و در ولايت شيطان داخل مي کند و به او مي گويد تو برو و من از تو حمايت نمي کنم. تو در دنيا و آخرت هرچه و هرجا هستي با شيطان باش و جالب آن است که مي گويد: « فَلَا يَقْبَلُهُ الشَّيْطَانُ » شيطان هم او را قبول نمي کند. شيطان هم مي گويد: اين که عملش اين است قبولش نمي کند، بنابراين تقاضاي من اين است که افراد رعايت اين جهات را بکنند.

 

وی افزود: تخريب چهره کار بدي است، آبروريزي کار بدي است، البته اگر بخواهند از برنامه هاي ديگران انتقاد کنند اشکال ندارد، ولي مؤدبانه باشد، ممکن است کسي برنامه اي را ارائه دهد و ديگري مي گويد اين برنامه خوب نيست، با دليل و برهان و مؤدبانه بگويد اين برنامه ي درستي نيست و از اين طريق جواب دهد. اما تخريب کردن و بدگويي زيبنده ي يک فردي که مي خواهد سر اداره ي کشور بيايد و چهار سال کشور را اداره کند، اين مناسب نيست.

 

آیت الله امینی یاداور شد: مطلب ديگري که دوباره اشاره مي کنم، تقاضا مي کنم از آن کساني که کانديدا مي شوند، اينها وعده ي دروغ به مردم ندهند، با مردم صادق باشند، کارهايي که از دستشان بر مي آيد بگويند ما انجام مي دهيم و انجام هم بدهند، اما کارهايي که از دستشان بر نمي آيد، اگر هم به مقام برسند نمي توانند انجام بدهند، اينها را از اول وعده ندهند، اين دلخوشي را به مردم ندهند که مردم را اميدوار کنند و فردا هم نتوانند اين کار را بکنند، بعد مردم بدبين شوند و بگويند اين وعده ها را قبلا گفت و نتوانست عمل کند. اين وعده ها را ندهند و آنچه که در توانشان هست وعده بدهند.

 

ایشان در پایان گفت: آخرين عرضم اين است که مسئولين اداره کننده ي انتخابات چه صدا و سيما، چه ديگران در تبليغات انتخاباتي، عدالت و انصاف را رعايت کنند، درست است که صدا و سيما و ديگران اختيار دارند هرکاري بکنند، ولي برطبق عدالت رفتار کنند، برطبق انصاف رفتار کنند، به هر حال انتخابات، انتخابات اسلامي است، اميدوارم خداوند متعال توفيق بدهد که اين انتخابات هم مانند سابق به خوبي انجام بگيرد و آن کانديد اصلح هم رأي بياورد و در خدمت مردم باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------