آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

چرا آیت‌الله هاشمی از صبر روحانی تعجب کرد؟ /دردسرهای رئیس‌جمهور با تازه‌واردهایِ سیاسی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ریاست جمهوری

در همین انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شاهد صبر روحانی هستیم. او دربرابر بسیاری از تهمت‌های نامزدهای اصول‌گرا به ویژه قالیباف صبر پیشه کرده است. او اجازه نداده مناظره‌ها وارد بازی هیجانی شود که نامزدهای اصول‌گرا به دنبال آن هستند.

 به گزارش نامه نیوز، فیلم انتخاباتی حسن روحانی پخش شد. در بخشی از این فیلم رییس جمهور روحانی به ماجرای یکی از آخرین دیدارهای خود با هاشمی رفسنجانی اشاره می‌کند. او ماجرای این دیدار را اینگونه روایت کرد.« در هفته های آخر حیات،‌ ایشان به من گفت که من از صبر شما تعجب می کنم. به ایشان گفتم شما ازهمه ما صبورتر هستید گفت دولت و تخریب ها را نگاه می کنم و این که سکوت کردید و در برابر این ها حرف نمی زنید.‌»

 

هاشمی رفسنجانی در سال‌های مختلف چه در زمان اصلاحات و چه در زمان احمدی نژاد و اصول‌گرایان مورد هجمه‌های شدید قرار گرفت اما او با این ویژگی صبر روحانی در برابر مخالفان را می‌ستاید. روحانی در دولتش به جز تمام مشکلات اقتصادی و احتماعی به جا مانده از دولت احمدی نژاد، با مخالفانی روبرو بود که شبیه هیچ یک از منتقدان دولت‌های گذشته نبودند و همین باعث می‌شد که روحانی در آرزوی مخالفانی از جنس منتقدان دیروز باشد.

 

چرا هاشمی از صبر روحانی تعجب کرد؟

منتقدان روحانی در این 4 سال از کاه، کوه ساختند. به هر بهانه به انتقاد از روحانی پرداختند. رخدادهایی مثل توزیع سبد کالا، فاز دوم هدفمندی یارانه ها، انتصاب ها در دولت، برجام ،انتصاب‌ها دردانشگاه ها و برخی اظهار نظرهای دولتمردان، سیاست خارجی دولت، رابطه با اصلاح طلبان و ... تمام اینها بعلاوه خیلی از حاشیه‌های دیگر باعث شده بود مخالفان روحانی به دولت یازدهم حمله کنند.

 

دلواپسان دولت روحانی شبیه منتقدان دولت‌های هاشمی، روحانی و خاتمی نبودند. مخالفان روحانی از جمله تازه واردهای سیاسی ایران هستند، کسانی که از دو مجلس هشتم و نهم و روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای سربرآورده‌اند و همین ناشناخته شده بودن بسیاری از این افراد باعث شده بود تا روحانی نداد با چه کسانی و با چه تفکری روبرو است. و این برخلاف دیگر روسای جمهوری ایران است. هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد می‌دانستند که با چه کسانی روبرو هستند و منتقدان دولت‌های سازندگی، اصلاحات و دولت مهرورز همه با تابلوهای مشخص و با شناسنامه به انتقاد از قوه مجریه می‌پرداختند.

 

صبر روحانی به خاطر منتقدان بی‌شناسنامه است. کسانی که برای رسیدن به هدف خود از هر وسلیه‌ای استفاده می‌کنند. به زبان ساده می‌توان گفت آنها شاگردان خوب مکتب ماکیاولی هستند.

 

در همین انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شاهد صبر روحانی هستیم. او دربرابر بسیاری از تهمت‌های نامزدهای اصول‌گرا به ویژه قالیباف صبر پیشه کرده است. او اجازه نداده مناظره‌ها وارد بازی هیجانی شود که نامزدهای اصول‌گرا به دنبال آن هستند.

 

به این معنا این مسئله را هم اضافه کنید که روحانی ‌دولتی را تحویل گرفت، که هیچ شباهتی به دولت زمان صلح با بالاترین درآمد نفتی بین تمام دولت های ایران، نبود. روحانی با ویرانه ای روبرو بود که باید آن را می ساخت. درآمدها و خرج های بی حساب، ویژه خواری های بی شمار و سیاست خارجی بسته همراه با تحریم های کمرشکن میراث احمدی نژاد برای دولت تدبیر و امید بود.

 

رئیس جمهور روحانی با تمام تجربه سیاسی اش، این روزها پیش از هر زمان دیگری مظلوم است و با این مظلومیت در مقابل لشگری ایستاده و سعی می کند گفتمان اعتدال را به سرانجام برساند. باید در این مسیر باید با رای به اعتدال به روحانی کمک کرد تا بتواند سربلند از این هفت خوان دلواپسی ها عبور کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------