آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

انتقاد محسن هاشمی از بلاتکلیفی لیست اصلاح‌طلبان شورا: شهرداری چابک می‌خواهیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , محسن هاشمی

کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، گفت: تهران به شورای شهر نیاز دارد نه به شورای شهردار. شورای شهر اگر خلأ یا خطایی می‌بیند باید فورا به آن بپردازد.

 به گزارش ایسنا، محسن هاشمی‌رفسنجانی، مدیرعامل سابق مترو تهران شب گذشته در جمع نمایندگان مناطق ۲۲گانه ستاد انتخاباتی خود با تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج)، به برخی انحرافات در موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: بعضی به بهانه این موضوع که حضرت بعد از ظهور، حکومت شیعی و اسلامی ایجاد خواهند کرد، تلاش را بیهوده می‌دانند و 100درصد دارای تفکر انحرافی هستند. از سوی دیگر در بعضی دوره‌ها و از سوی برخی دولت‌ها از ابزار مهدویت سوءاستفاده کردند و با بیان پیام بردن و آوردن، بسیاری از کارهای غلط خود را با این موضوع توجیه می‌کردند.

 

وی، بهترین راه حل را فعالیت بیشتر در جامعه اسلامی دانست و افزود: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد نظام ولایی هستیم که مشروعیت‌اش را از دین می‌گیرد و مقبولیتش را از مردم. هم‌اکنون نیز در شرایط انتخاباتی هستیم و امیدواریم مردم با حضور خود نگذارند بار دیگر به دوران افراط و تفریط و بی‌تدبیری بازگردیم.

 

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر حرکت درست به سمت شهر زندگی گفت: در تهران باید خدمات با کیفیت مناسب باشد و در تمام برنامه‌ها نیز باید از فرهنگ دینی و ملی صیانت شود.

 

لیست اصلاحات برای شورای شهر هنوز تکلیفش روشن نیست

 

هاشمی با اشاره به لیست اصلاحات برای شورای شهر که هنوز تکلیفش روشن نیست، بیان کرد: آنچه مهم است با رفتن یک شخص به شورای شهر چیزی حل نمی‌شود، بلکه همه باید تلاش کنیم لیست مورد نظر که متأسفانه هنوز کامل نشده و از این جهت در خلأ قرار گرفتیم، وارد شورای شهر شود.

 

وی تأکید کرد: اگر اکثریت را در شورای شهر نداشته باشیم، اقلیت هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و شورای شهر مؤثری نخواهیم داشت.

 

مردم تهران لایق داشتن شهری هوشمند هستند

 

وی با اشاره مشکل اصلی تهران که ترافیک و آلودگی هواست، گفت: حل این مشکل باید بر محوریت حمل و نقل ریلی انبوه‌بر پیش برود. از سوی دیگر مردم تهران لایق داشتن شهری هوشمند هستند و باید شهر را الکترونیکی کنیم. ساختار مدیریت شهری را باید کاملا به سمت هوشمندسازی ببریم که این موضوع باعث کاهش ترافیک نیز خواهد شد. در این جهت فعالیت‌هایی نیز انجام شده ولی لازم است که جدی‌تر برخورد شود و مردم بتوانند با شفافیت و با دقت مسائل شهرداری را نیز دنبال کنند. این موضوع باعث می‌شود شهری عاری از فساد داشته باشیم.

 

هاشمی با اشاره به آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی شهر تهران اظهار داشت: در تهران حجم عظیمی از مردم دلسوز در مساجد و سازمان‌های مردم‌نهاد فعالیت می‌کنند اما حمایت ویژه‌ای از سمت شورای شهر و شهرداری نمی‌شوند. ما باید مشکلات افراد آسیب‌دیده اجتماعی شهر را از قبیل کودکان کار، کارتن‌خواب‌ها، بی‌خانمان‌ها و تکدی‌گران از قبیل معتادانی که در شهر پراکنده هستند، از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد و مساجد حل کنیم. اگر مراکز دولتی هزینه این امور را پرداخت کنند مسلما به اندازه زمانی که مردم هزینه کنند اثر نخواهد گذاشت. زیرا با این شرایط مردم دلسوز با دقت و دلسوزی بیشتری این موضوعات را پیش خواهند برد.

 

شهرداری چابک می‌خواهیم

 

هاشمی با بیان اینکه «شورای شهر و شهرداری تهران باید در موضوع آسیب‌شناسی ابرشهر تهران فعال باشند»، گفت: جوانان و شهروندان نیاز دارند اوقات فراغت مفرح داشته باشند. مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که شهروندان نگران فعالیت‌های مفرحشان نباشند. ورزش همگانی را باید در شهر به گونه‌ای فعال کنیم که آحاد مردم از آن استفاده کنند. اوقات فراغت شهروندان باید طوری برنامه‌ریزی شود که روحیه کاری و فعالیت برای توسعه در آنها به‌وجود بیاید. ما باید شهر را به سمت یک شهر سالم پیش ببریم و سلامت مردم را مد نظر قرار بدهیم. در حقیقت ما یک شهرداری چابک می‌خواهیم.

 

محسن هاشمی همچنین با اشاره به 12 شاخص شهرهای بین‌المللی و فراملی گفت: تهران فقط 3 یا 5 شاخص شهر فراملی را دارد؛ لذا گردشگران خارجی کمتر به ایران و مخصوصا تهران سفر می‌کنند. همین موضوع باعث ایجاد شغل کمتر می‌شود و در نتیجه سطح رفاه نیز پایین می‌آید. بهترین راه این است که شاخص‌های شهر تهران را از وضعیت فعلی به شاخص‌های ابرشهرهای فراملی برسانیم.

 

هاشمی با بیان اینکه «شورای شهر در چهار دوره گذشته، نتوانسته به خوبی بر کار شهرداری نظارت کند»، گفت: اگرشهرداری در مسیر انحرافی قدم برمی‌دارد، باید شورای شهر فورا به امور بپردازد و نگذارد این خطا در شهرداری نهادینه شود. در صورتی که در 12 سال گذشته بعضی از خطاها در شهرداری به طوری نهادینه شده است که به عنوان یک اصل مسلم و اجرایی صحیح در نظر گرفته می‌شود و این طور به نظر می‌آید که هیچ‌کس حق اعتراض به بعضی فعالیت‌هایی که غلط است ندارد.

 

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران با اشاره به بی‌برنامگی‌های شهرداری و شوراهای گذشته تأکید کرد: کشورهای پیشرفته وقتی می‌خواهند یک پروژه چند هزار میلیاردی را شروع کنند حتما چند سال مطالعه می‌کنند. به این صورت نیست که در عرض سه ماه تصمیم گرفته شود و به طور ناگهانی پل صدر 10 کیلومتر ساخته شود. وقتی شورای شهر در این حد برای یک پروژه چند میلیاردی وقت نگذارد، قطعا شورای شهر نیست، شورای شهردار است.

 

شورای شهر در هیچ دوره‌ای نظارت درست بر شهرداری اعمال نکرده است

 

محسن هاشمی همچنین روز گذشته با حضور در هیأت خرقانی‌های مقیم مرکز گفت: ما همواره از افراط و تفریط صدمه دیده‌ایم. هر جا بر اساس اعتدال و میانه‌روی عمل شده، کشور در راه توسعه و رفاه قدم برداشته است. وقتی کشور وارد فضای افراطی شده و به جای عقلانیت شعار جایگزین ‌شود، مسائل در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد، همین موضوع باعث از بین رفتن سرمایه‌ها می‌شود. اگر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی از بین برود، دیگر شغلی ایجاد نمی‌شود و خود ‌به ‌خود مردم از نظر رفاهی وضعیت بدتری پیدا می‌کنند. از این جهت است که در انتخابات این دوره، انتخاب مجدد روحانی و همکارانش اهمیت دارد. 

 

وی در ادامه به انتخابات شورای شهر اشاره و تصریح کرد: شورای اول که اصلاح‌طلب بود، به دلیل اختلافات نتوانست به درستی عمل کند و ما شاهد چند شهردار در یک دوره چهار ساله بودیم. من آن زمان مسئولیت مترو را داشتم و مستقیما با شورا و شهرداری کار می‌کردم. همان زمان خط یک مترو را می‌ساختیم و خط 7 را طراحی می‌کردیم. آن زمان بارها طول خیابان مولوی را پیاده پیمودم برای اینکه جای خروجی برای ایستگاه‌ها و هواکش‌ها برای تونل را پیدا کنیم و وضعیت آب و خاک را در زیرزمین بسنجیم تا طراحی دقیقی برای اجرا صورت بگیرد. زمانی هم که در دانشگاه آزاد در جایگاه معاونت عمران خدمت می‌کردم برای تکمیل ساختمان‌های دانشگاه در واحد تهران مرکز یکی از جاهایی که ما انتخاب کردیم پارک هرندی و منطقه هرندی در کنار مولوی بود. 

 

این پارک به دلیل حضور معتادان از کار افتاده است و بهترین مکان برای این موضوع بود. من بیش از 20 بازدید از کوچه پس کوچه‌های این محله‌ها داشتم. تنها دلیلی که بافت فرسوده در این مناطق هنوز وجود دارد این است که شورای شهر ما درست بر شهرداری نظارت نکرده است. در برنامه‌ چشم‌انداز، برنامه‌های پنج‌ساله و برنامه‌های سالیانه شهرداری بازسازی بافت فرسوده از اولویت‌های شهر بوده که انجام نشده است.

 

هاشمی با اعتراض به افزایش وسعت شهر گفت: به جای اینکه شهر را بزرگ کنیم و مقدار زیادی برج کلان در منطقه 22 بسازیم، باید مرکز تهران را با معماری سنتی ایرانی و اسلامی بازسازی می‌کردیم.

 

وی با اشاره به وضعیت ایمنی بازار تهران تأکید کرد: اگر اتفاقی در بازار تهران که اقتصاد کشور در دل این منطقه است بیفتد، به دلیل اینکه فرسوده است احتمالا شاهد یک پلاسکو افقی خواهیم بود. شب‌ها در زمان ساخت خط 1 مترو وقتی از منطقه مولوی عبور می‌کردم، با بچه‌هایی روبه‌رو می‌شدم که هم معتاد بودند هم ساقی. این‌ها آسیب‌های شهر ماست که لازم است به کمک سازمان‌های مردم‌نهاد و مساجد و با هزینه کمی به آنها رسیدگی شود.

 

اولویت آیت‌الله هاشمی؛ رفاه مردم و توسعه

 

مدیرعامل سابق مترو تهران در مسجد نیایش در گردهمایی آذری‌های مقیم مرکز گفت: شهر تهران باید از نظر امنیت و درآمد وضعیت بهتری پیدا کند. با حل این دو موضوع رفاه مردم ایجاد می‌شود.

 

وی با اشاره به دیدگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: ایشان در تمام مدت خدمتشان به نظام آنچه مورد نظرشان بود مسأله رفاه مردم وتوسعه ایران بود و به همین دلیل اولین کتابی که نوشتند کتاب امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار بود.

 

براساس گزارش دریافتی از ستاد انتخاباتی این نامزد انتخابات پنجم شورای شهر تهران، وی با اشاره به آیه قرآن مبنی بر امت وسط، گفت: هرگاه نیروهای سیاسی طوری رفتار می‌کردند که به سمت افراط یا تفریط بروند، ایشان خود را در آن کفه قرار می‌دادند که دوباره اعتدال را به کشور بازگردانند. به همین دلیل مورد هجمه خناسان دو طرف بودند.

 

محسن هاشمی در مراشم نیمه شعبان حسینیه کرمانی‌های مقیم مرکز هم حضور یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------