آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

برادر سردار صفوی: رفتار قالیباف مرا به عنوان یک پاسدار بهت‌زده کرد/مردم به قاضی و نظامی رای نمی‌دهند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , سید سلمان صفوی

 

سایت امید ایرانیان در گفت و گویی با سید سلمان صفوی، برادر سردار صفوی نوشت: اصول‌گرایان در این انتخابات نامزدهای مناسبی را برای انتخابات معرفی نکرده‌اند. مردم به قاضی و نظامی رای نمی‌دهند.

 

اهم سخنان وی در این گفت و گو از این قرار است:

 

* تخصص و تجربیات دکتر حسن روحانی نسبت به رقبای دیگر در حوزه دیپلماسی و روابط بین‌الملل اصلا قابل مقایسه نیست. ایشان یکی از چهره‌های برتر و یکی از سرمایه‌های کشور هستند. تجربه و تخصص ایشان هم متعلق به خودشان و جناح‌شان نیست، بلکه متعلق به مردم، نظام و کشور است.

 

*اگر که افرادی با دیدگا‌ه‌های احمدی‌نژادی به عرصه مدیریت کشور بازگردند، همان سیاست‌های ماجراجویانه و ضایعات عظیمی را برای اقتصاد و امنیت کشور ایجاد می‌کند.

 

* سیاست تنش‌زدایی که از سوی دولت آقای روحانی دنبال شد از نقاط امتیاز بسیار برجسته ایشان است که در صورت استمرار می‌تواند صلح و امنیت برای ایران و منطقه به ارمغان بیاورد، باعث جذب سرمایه خارجی و انتقال فن‌آوری به کشور بشود، تقویت اقتصاد مقاومتی و بازسازی چهره عظیم ایران در جامعه جهانی می‌شود.

 

* از نظر رفتاری از بین نامزدهای موجود آقای قالیباف بیشترین شباهت را با آقای احمدی‌نژاد داشته‌است. من از آقای قالیباف انتظار بیشتری داشتم. حقیقا وقتی این رفتارهای تهاجمی و بی‌اخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها را از طرف ایشان دیدم بهت‌زده‌شدم. از جمله به اعتقاد من این یک اشتباه راهبردی بود که ایشان شعار دولت چهاردرصدی را مطرح کرد، که خلاف امنیت ملی کشور ‌است. ایشان با توجه به اینکه یک نظامی بود، باید می‌دانست که این شعار، شعاری علیه امنیت ملی کشور است، یعنی دولت جمهوری اسلامی ایران که تحت نظر مقام معظم رهبری است و چهار سال کار کرده‌است، دولت طبقه اشراف است؟ این یک اشتباه راهبردی بود که آقای قالیباف انجام داد. همان مدل ضد اخلاقی دولت‌های نهم و دهم را ایشان به کار برد.

 

*من که دوست آقای قالیباف هستم و دوستش دارم به عنوان یک پاسدار خیلی متاسف شدم و به نظر من از جهت حرفه‌ای ایشان دچار اشتباه راهبردی شد. ایشان از خود چهره‌ای درست کرد که یک چهره پوپولیستی و غیر اخلاقی است و طبقه متوسط از چنین نوع تصویری حمایت نمی‌کند. نباید فراموش کنیم که نوع گفتمان آقای قالیباف، گفتمان جذب طبقه متوسط بود، اما طبقه متوسط از این نوع بی‌اخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها و پرده‌دری‌ها خوشش نمی‌آید و در به نوعی ضد تبلیغ برای او بود.

 

*به نظر من مشاوران آقای قالیباف در ارائه این چهره آقای قالیباف نقش منفی داشتند. چرا که تا آنجایی که من او را می‌شناسم خودش شخصا آدم اینچنینی نیست، متانت و سلامت بیشتری داشت و می‌توانست با توجه به سابقه اجرایی‌اش رای بیشتری را نسبت به آقای رییسی جمع بکند.

 

* رفتارهای قالیباف تاکنون عصبی بوده، مردم از چهره‌های عصبی خوش‌شان نمی‌آید. مردم از آدم‌های با اخلاق، متین، سالم، آرام و متفکر خوش‌شان می‌آید. به طور کلی به نظر من مردم به قاضی و نظامی برای کار اجرایی و به خصوص برای ریاست جمهوری رای نمی‌دهند.

 

* اصول‌گرایان اگر می‌خواستند یک چهره قوی معرفی کنند که هم سابقه اجرای داشته‌باشد و هم از اقتصاد سررشته داشته‌باشد اول از همه آقای محسن رضایی از همه بهتر بود و بعد از آن آقای با هنر. این دو سیاستمدار از همه در بین اصول‌گرایان برجسته‌تر بودند و برترین گزینه‌های آنان بودند.

 

*من اگر جای آقای رییسی بودم، پشت به امام رضا (ع) نمی‌کردم و رو به این منصب پر زرق و برق و پیچیده ریاست جمهوری نمی‌آوردم. دوستان آقای رییسی به ایشان جفا کردند که ایشان را وارد این صحنه کارزار انتخاباتی کردند، که تهش بی‌اخلاقی دارد. ایشان با چهره‌ای که بروز داد، که در واقع می‌توان گفت بیش از هر چیز روضه خواند، برنامه‌ای عملی ارائه نکرد، با کلی‌گویی و شعار که نمی‌توان کشور را اداره کرد. حالا ایشان رای نمی‌آورد و باعث می‌شود که برای ایشان بد شود. من متاسفم که چنین اتفاقی افتاد. اگر آقای رییسی با من مشورت می‌کرد من دوستانه به او می‌گفتم که وارد این صحنه نشود. چرا که این صحنه نیاز به فردی دارد که هم سابقه اجرایی روشن داشته‌باشد، هم برنامه اجرای مشخص و هم ستاد خوشنام.

 

*مشکل دیگر آقای رییسی این است که ستاد او همه تیم آقای احمدی‌نژاد است تیمی که هشت سال کشور را به فساد و بدبختی کشاندند. آقای رییسی خودش منتقد وضعیت موجود است و می‌گوید که می‌خواهم وضعیت را بهبود دهم، اما در عوض به خاطر ستادش که همگی مدیران احمدی‌نژاد هستند باید پاسخگوی خلاف‌کاری‌ها و مشکلات دولت احمدی‌نژاد باشد.

 

*این تیم که اکنون همه اطراف آقای رییسی جمع شده‌اند اگر از طریق آقای رییسی بخواهد سر کار بیایند، به نظر من همان سیاست ماجراجویانه را اجرا می‌کنند و برای امنیت ملی کشور مشکل درست می‌کنند. آقای رییسی هم چون خودش تجربه آقای روحانی را ندارد ممکن است نتواند اینها را کنترل کند، هر چند که امکان دارد شخص ایشان قائل به چنین ماجراجویی‌هایی نباشد، ولی به هر حال وزرایش آدم‌هایی هستند که با سیاست خارجی ماجراجویانه، ورشکسته و نابودکننده‌ای را برای کشور ما ایجاد کرد، لذا این می‌تواند امنیت ملی ما را با خطر روبرو کند و تنش‌های جدیدی را برای کشور ایجاد کند.

 

*در اطرافیان نامزدهای اصولگرا افرادی هستند که کسانی بودند که به سفارت عربستان حمله کردند، آثار خیلی بدی هم در بر خواهد داشت. اگر این افکار وجود داشته‌باشد که با حمله به سفارتخانه‌ها می‌توان سیاست خارجی را پیش برد این فکر یک فکر غلطی است. ما با دنیا باید رابطه سازند داشته‌باشیم و اگر نخواهیم رابطه داشته‌باشیم باید در کشور را ببندیم و همه چیز را تعطیل کنیم.

 

* هر کس غیر از آقای روحانی رییس جمهور بشود به نسبت ایشان در حوزه دیپلماسی و تحقق و تقویت امنیت ملی از طریق یک روابط سازنده با جهان ضعیف‌تر خواهد بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------