آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مسابقه دو نامزد اصلی اصولگرا در "سیاه نمایی" از شرایط کشور!



دو نامزد اصولگرا در حالی با یکدیگر مسابقه " ترسیم هر چه بیشتر چهره ای سیاه از شرایط کشور " گذاشته اند که پیشتر اتهام "سیاه نمایی" نقل و نبات محافل سیاسی و رسانه ای اصولگرا برای منکوب کردن مخالفانشان بوده است. 

 دو نامزد اصلی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم رویکرد اصلی خود برای جلب آرای مردم را روی ارایه شعارهای فریبنده برای طبقات فرودست و فقیر جامعه و نیز ارایه تصویر هر چه سیاه تر از شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی کشور گذاشته اند.

 

از ابتدای آغاز رقابت های انتخاباتی دولت دوازدهم، تاکید آقایان ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف روی شعارها و وعده های "فقراپسند" به گونه ای است که گویی این دو نامزد نیازی به جلب و جذب آرای طبقات متوسط و دیگر اقشار مردمی احساس نمی کنند.

 

از سوی دیگر این دو نامزد انتخاباتی به قدری شرایط 4 سال گذشته را خراب و سیاه تصویر کرده و در این باره داد سخن داده اند که گویی دولت یازدهم در کارنامه فعالیت 4 ساله خود حتی یک قدم مثبت نیز برای کشور و مردم برنداشته است!

 

در طی هفته ها و روزهای گذشته اگر همه اظهارات و شعارها و وعده های انتخاباتی رئیسی و قالیباف را جمع بندی کنیم به یک گزاره و جمع بندی می رسیم: "در شرایط فاجعه آمیز کنونی به ما رای دهید تا با تزریق پول نقد بیشتر به شما ورق را برگردانیم."

 

این وعده انتخاباتی در حالی است که حسن روحانی و اسحاق جهانگیری و مصطفا هاشمی طبا 3 نامزد دیگر انتخاباتی بارها و بارها ضمن انتقاد از رویکرد تبلیغاتی رقبای اصولگرای خود در دادن وعده های بی پشتوانه و "توخالی" تاکید کرده اند افزایش میزان یارانه های نقدی اثرات مخرب تورمی داشته و با افزایش تورم در نهایت به ضرر توده های فرودست اقتصادی جامعه تمام خواهد شد.

 

غالب کارشناسان اقتصادی نیز با تایید این نکته از دو نامزد " فقیر نواز!" اصولگرا خواسته اند منابع افزایش میزان یارانه نقدی دهک های پایین درآمدی را معرفی کنند؛ این در حالی است که رئیسی و قالیباف به نحوی بارز و به رغم اصرار رقبای انتخاباتی شان در جریان مناظره ها، از پاسخ دادن صریح به منبع تامین هزینه افزایش یارانه های نقدی دهک های پایین طفره رفتند.

 

تا اینجای کار رقابت های انتخاباتی دولت دوازدهم به نحو بارزی با محوریت مسایل اقتصادی شکل گرفته و این خواسته رقبای اصولگرای دولت روحانی بوده تا به زعم خودشان رییس دولت یازدهم را در گوشه رینگ قرار داده و همه مشکلات و نابسامانی های اقتصادی کشور را که سابقه ای چند دهه ای از عدم کارآمدی و سوء مدیریت در پشت خود دارد، به گردن دولت یازدهم و شخص روحانی بیندازند.

 

روحانی و جهانگیری هم البته مقهور این بازی و صحنه آرایی دو نامزد اصلی اصولگرا و حامیان آنها نشدند و در جریان مناظره ها و به ویژه در مناظره آخر دست خالی دو نامزد اصولگرا و شعارهای بی پشتوانه آنها را آشکار کردند و به دهها میلیون بیننده ایرانی نشان دادند چنته اقتصادی دو نامزد "فقیر نواز!" و دلمشغول مشکلات اقتصادی توده های کم در آمد جامعه تا چه میزان خالی از "برنامه " است.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصولگرایان

با این حال رقابت های انتخاباتی تنها صحنه تعقل و منطق و تفکر نیست و عده ای از مردم حتی به رغم آشکار شدن جوانب منطقی امور ، دوست داشته و دارند به فانتزی ها و احساسات و شعارها و حرف های قشنگ و رویایی – حتی با فرض عدم امکان تحقق – رای دهند.

 

انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری از برخی جنبه ها حاوی نکات بی سابقه و کم سابقه بوده است. این از معدود انتخاباتی در کشور بوده که دو نامزد مورد حمایت جناح اصولگرا تا این حد شرایط کشور را تیره و تار تصویر کرده و به جای تزریق امید به بدنه جامعه بذر یاس و تردید را کاشته اند.

 

به قول ظریفی حتی فیلم های انتخاباتی قالیباف  قابلیت این را دارد که با حذف برخی بخش ها خوراک خوبی برای شبکه های ماهواره ای مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور شود.

 

پیش از این اتهام "سیاه نمایی" از شرایط کشور، همواره یکی از بهانه های برخورد با بسیاری از اصحاب قلم و فعالان سیاسی و مدنی بوده است و بسیاری از رسانه ها و شخصیت های سیاسی اصولگرا در ادبیات سیاسی شان مساله "سیاه نمایی" را یک تاکتیک تبلیغاتی برای ضربه زدن به " نظام اسلامی" و دستاوردهای درخشان آن در طی نزدیک به 4 دهه گذشته می دانستند.

 

حتی در عرصه هنر کم نبودند فیلم های درخشان کارگردانان مستقل ایرانی که با وجود درخشش در صحنه جهانی در داخل با چوب سیاه نمایی نواخته شده بودند.

 

اما حالا به نظر می رسد دو نامزد اصلی اصولگرا در زمینه به تصویر کشیدن هر چه سیاه تر شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور با یکدیگر وارد مسابقه شده اند و این در حالی است که هیچ رسانه و شخصیت سیاسی اصولگرایی آنها را متهم به سیاه نمایی نمی کند.

 

به قول ظریفی: نامزدهای اصولگرا حتی بر فرض اینکه در انتخابات پیش رو کامیاب شوند به محض ورود به پاستور اوضاع 180 درجه تغییر خواهد کرد و با وجود ترسیم شرایط تیره در دوران کارزار انتخاباتی، به محض ورود آقایان به پاستور، اوضاع "گل و بلبل " شده و اگر همین حرف ها و انتقادها در دوران دولت آنها از سوی منتقدان بیان شود ممکن است ضمن متهم کردن آنها به "سیاه نمایی"، علیه آنها شکایت کرده و منتقدان را به محکمه کشیده و به زندان بیندازند.

 

انتخابات 29 اردیبهشت 1396 بسیار نزدیک شده است و تا حدود زیادی سرنوشت آن در دست دو عامل کلیدی و تعیین کننده است:

 

1- میزان مشارکت طبقات متوسط و طیف خاکستری جامعه از منظر تعیین میزان آرای حسن روحانی

 

2- میزان مشارکت طبقات فرودست اقتصادی جامعه در انتخابات و میزان اعتماد آنها به شعارها و وعده های رنگارنگی که در یک ماه گذشته از زبان نامزدهای اصولگرا شنیده اند.

 

 اخبار  سیاسی  - عصر ایران/ مازیار آقازاده  

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------