آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

لیلاز: روحانی را حفظ کنید تا عزت ایران حفظ شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , لیلاز

تحلیلگر اقتصادی و استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه اگر کسی به عزت و افتخار ایران علاقمند است باید به روحانی رای بدهد، گفت: روحانی تنها کسی است که می توان حتی بدون سند و مدرک از او انتقاد کرد، مردم این یک نفر را نگه دارید تا عزت ایران حفظ شود. 

به گزارش خبرآنلاین، سعید لیلاز در همایش حزب کارگزاران ایران اسلامی شاخه ی تبریز که در تالار صدرا برگزار شد، گفت: من در این جمع پرشور انرژی می گیرم و یقین دارم این مردم در 29 اردیبهشت هر کسی را که صاحب رای است به روی صحنه می برند و هیچ رایی در ایران خاموش نخواهد ماند.

 

وی با تاکید بر اینکه من یقین دارم که مکانیزم رای دادن در ایران کار می کند، گفت: ما در مقطع تاریخی سختی قرار گرفتیم، رقیب ما و نظام عدم مشارکت مردم است، هر عددی زیر 65 درصد شکست کامل است.

 

لیلاز با بیان اینکه برای فریب مردم و تخریب دولت، آمار دروغ می دهند افزود: کسانی که از ناامیدی حرف می زنند خیرخواه این کشور و این نظام نیستند. تنها کسانی که ایران را بی ثبات می خواهند منافقین خلق هستند که می خواهند ما به وضعیت سوریه و عراق برسیم، جز این دیگر کسی حاضر نیست آجری از روی آجر ایران برداشته شود.

 

سعید لیلاز با بیان اینکه، ما هنوز کمتر از نصف راه را رفتیم، گفت: چیزی که باعث می شود سفر بیایم و خواهش کنم و همه را به مشارکت انتخابات دعوت کنم، اصلا مسایل اقتصادی نیست، این نیست که در معیشت کار بزرگی انجام شده، دریاچه احیا شده، رکود حل و وارد منطقه رشد اقتصادی شدیم، هزینه عمرانی را به 3 برابر سال 91 رساندیم، با فساد مبارزه کردیم، دلیل دعوتم به مشارکت انتخاباتی این است که کشور را به فردی امین و صادق و انتقاد پذیر بسپارید.

 

وی اذعان داشت: خوب می دانیم که نسبت به سال 1384 مصرف لبنیات مردم نصف شده، مصرف گوشت، نان و... کاهش یافته و می دانیم هر کسی که ناننش کم شود یعنی معضلی بزرگ دارد اما راهی جز طی این مسیر نداریم که با همین افت و خیزها و دردها و مشکلات پیش برویم.

 

* هر کسی مخالف عزت و استقلال نظام باشد ایرانی نیست

 

وی افزود:سید اصلاحات هم  خدا را گواه گرفت که ایران به موفقیتهای بزرگی در دوران روحانی راه یافته و تنها راه نجات ملت ایران ادامه دولت روحانی در دور دوم است.

 

لیلاز با تاکید بر اینکه، ما برای حفظ نظام جمهوری اسلامی برای ثبات ایران و احترام رهبری بیشتر از این کسانی که ادعا می کنند احترام قائلیم، گفت: در مناطق دور افتاده مردم سختی می کشند اما این دولت بسیار زحمت کشیده و کار کرده، اما متاسفانه در ایران دورغ جاری شده برای اینکه به پست و میزی برسند.

 

روزنامه نگار و تحلیل گر صاحب نام ایرانی با تاکید بر اینکه ناجوانمردانه است که دستاوردهای نظام را زیر سوال ببریم هر کسی مخالف عزت و استقلال نظام باشد ایرانی نیست، گفت: در این شرایط بحرانی که مردان ما تا 40 کیلومتری ایران را وجب به وجب زیر نظر دارند، آرزوی ما موفقیت این بچه هاست اما بدون اقتصاد و بدون تضارب اندیشه و آزادی افکار نمی شود کشوری مثل ایران را اداره کرد.

 

* 27 درصد قدرت خرید بازنشستگان افزوده شده است

 

وی تصریح کرد: همه اعتبار و شرف و دانش حرفه ای و سیاسی ام را گواه می گیرم که مهمترین سمت گیری این دولت برخلاف ادعای رقبا رویکرد به معیشت توده های مردم بوده است، . شهادت می دهم که این دولت کار کرده، در دولت روحانی پرداختی هزینه های دفاعی کشور دو و نیم برابر شده، به اندازه 10 سال قبل در زمینه هزینه های موشکی پیشرفت داشتیم.

 

سعید لیلاز، گرچه هزار مشکل داریم، اما 27 درصد قدرت خرید بازنشستگان افزوده شده اما در دولت احمدی نژاد 50 درصد قدرت خرید کاسته شده بود، مردم این تغییر را با گوشت و پوست خود احساس می کنند.

 

روزنامه نگار و تحلیلگر اقتصادی صاحب نام کشور، گفت: نسبت به سال 90 حداقل 35 میلیارد دلار از تراز صادرات کم کردیم، به جای خروج ارز، ثروت در ایران تولید می شود، دستاوردهای دولت در پیشبرد اهداف مد نظر رهبری بی نظیر بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه، نگاه ما به ولی فقیه عمیق تر از شماست، این کشور خودی و غیرخودی ندارد، گفت: انرژی هسته ای حق مسلم ماست اما نمی توان نان و آرد و گندم را از خارج وارد کرد و ادعای استقلال داشت.

 

* واردات 6 میلیون تن گندم تبدیل به صادرات 3 میلیون تن شده

 

استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی گفت:  امروز واردات 6 میلیون تن گندم تبدیل به صادرات 3 میلیون تن شده، واردات 27 لیتر بنزین روزانه از امسال تبدیل به صادرات می شود، آقایان با وعده واهی تولید پتروشیمی می دهند درحالیکه تولید پتروشیمی کشور الان از مرز 52 میلیون گذشته است.

 

سعید لیلاز تصریح کرد: وقتی داریم برای دنیا شاخ و شانه می کشیم مگر می توانیم عزت مردم را حفظ کنیم، زمانی بود که ما برای دیدار حسنی مبارک التماس می کردیم اما امروز وزیر خارجه امریکا 10 ساعت پای تلفنی آقای ظریف می نشیند.

 

وی با بیان اینکه ما در هر حال مام میهن را گرامی می دارم و به انتخاب مردمش احترام می گذاریم به شرطی که این فرایند درست پیش برود، گفت: اگر این مشارکت اتفاق افتاد به نتیجه اش یقین دارم که انتخاب طبیعی مردم ایران روحانی است، این چیزی است که سید اصلاحات در پیام ویدئویی عنوان کرد.

 

لیلاز با بیان اینکه متاسفانه در زمینه معیشت و رشد اقتصادی دروغهای بزرگی گفته می شود، گفت: ما می دانیم اشتغال مشکل ماست اما این اشتغال از طریق دروغ و تشنج آفرینی حل نمی شود، این چه بساطی است که هر چهار سال یکبار جامعه را به دو قسمت سرمایه دار زالو صفت و ملت شهید پرور مستضعف تقسیم می کنید.

 

* میزان صادرات کشور 15 میلیارد گرانتر از 5 سال قبل است

 

این تحلیلگر اقتصادی یادآور شد: آمار روشنی وجود دارد از همان میزان کالایی که در سال 95 وارد کردیم اگر با قیمت سال 90 وارد می شد بین 15 تا 20 میلیارد ارزانتر بوده و همان کالا را 15 میلیارد گران تر صادر کردیم.

 

وی با تاکید بر اینکه، ملت ایران آرامش سیاسی می خواهد، گفت: ما به آرامشی نیاز داریم که به تقویت اقتصاد انجامد تا پرداخت هزینه دفاعی را چند برابر کنیم، بدون اقتصاد نیرومند امکان مدیریت هزینه دفاعی وجود ندارد، عده ای حق دارند از این وضعیت ناراحت باشند چون منابع رانت عظیمی برایشان قطع شده است.

 

لیلاز با بیان اینکه اگر کسی به قدرت و احترام مقام رهبری علاقمند است باید به روحانی رای بدهد، گفت: رفقای دیگر باز دولت امام زمانی می شوند یادتان نرود، کشور ایران را به منشا دعوا و فتنه بازنگردانید، اجازه دهید بتوان به نهادهای حکومتی انتقاد کرد.

 

وی اضافه کرد: به انتقاد سازنده و غیر سازنده اعتقاد ندارم، هرچه بی رحمانه انتقاد شود دولت سالمتر و منظم تر می شود، مجموع فساد مالی در تمام دولتهای اصلاح طلب بعد از انقلاب غیر ممکن است به کسری از دزدی بابک زنجانی برسد، همه اینها به این دلیل نیست که ما ذاتا خوبیم، ولی اگر در سیستمی نتوان انتقاد و سوال کرد اول فساد است.

 

* طی سه سال ایران برابر 10 سال جنگ تخریب شد

 

استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه دولت شیشه ای با شعار نمی آید با دموکراسی می آید، گفت: این تجربه برای ما 500، 600 میلیارد دلار هزینه داشت، قدرت خرید ملت ایران ظرف 3 سال 25 درصد سقوط کرد ولی در پایان جنگ بعد از 8 سال جنگ، دخالت بیگانگان، ویرانی چندین استان و شهادت جوانانمان تولید ناخالص داخلی 25 درصد کاهش یافته بود.

 

وی ادامه داد: زمانی تمام جهان یکصدا شد و نتوانست ایران را به زانو درآورد، اما در یک دهه گذشته این اتفاق افتاد دروغی بزرگ است که تحریم ها عامل رکود ایران شد در سه سال بدون هیچ اتفاقی بلایی برابر 10 سال جنگ به سر ملت ایران آمد.

 

سعید لیلاز یادآور شد: اما  وقتی در دولت روحانی اینهمه سانترفیوژ ساختیم و هیچ قطع نامه ای صادر نشد بسیار روشن است که در ایران کسی به مقام معظم رهبری و امام رضا (ع) جسارت نمی کند، دولتی بیاورید سر کار که بشود به او  فحش داد و انتقاد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------