آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

در نهایت چه کسی کنار می رود؟ رئیسی یا قالیباف؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیسی و قالیباف

 

در حالی که مبارزات انتخاباتی میان سه نامزد اصلی اصولگرا همچنان ادامه داردخبرنگار «انتخاب» به اخبار تازه ای در مورد تصمیمات نهایی اصولگرایان دست یافته است .

 

ماجرا از این قرار است که از روزجمعه و بعد از برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی نامزدها ، نظرسنجی ها به صورت ملموسی تغییر کرده است .

 

رای حسن روحانی بر اساس این نظرسنجی ها رشد محسوسی داشته و این  درحالی بود که رای یکی از نامزدهای انتخاباتی اصولگرایان از 25 به نزدیک بیست و رای نامزد دوم نیز در برخی نظرسنجی ها متوقف و در برخی دیگر با رشدی دو درصدی مواجه شد و در حد قبل از بیست در صد باقی ماند . 

 

حالا و در حالی که تنها چند سه روز به پایان زمان قانونی تبلیغات باقی مانده است گروه تصمیم ساز اصولگرایان به این نتیجه رسیده است که شکست در مرحله اول قطعی است و باید در این مورد تاکتیک ویژه ای داشت .

 

این یک طرح دو سطحی است: در سطح نخست تلاش می شود که بخشی از رای محمد باقر قالیباف به سمت ابراهیم رییسی رفته و یک شوک نظرسنجی ایجاد شود . این شوک البته چندان زاید نیز و هزینه های سنگینی هم دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد .

 

به براساس گزارش «انتخاب»، اما در سطح دوم تلاش بر  این است که یک نفر از اصولگرایان باشد که پذیرای شکست از روحانی شود . بهتر است این فرد محمد باقر قالیباف باشد چرا که او برای بار سوم شکست خواهد خورد و برند پر رای ترین چهره اصولگرا برای همیشه خواهد سوخت.

 

اما این طرح دو سطحی مخالفانی هم دارد . مخالفان می گویند کناره گیری قالیباف کاملا به سود حسن روحانی خواهد بود . این مخالفان می گویند رای قالیباف بیشتر از طبقه متوسط است و گزینه این طیف در انتخابات اصلا ابراهیم رییسی نیست. برآوردهای آنها می گوید این مساله موجب می شود که رای روحانی به بالای 65 درصد برسد و احتمالا شاهد یک رای بسیار بالا به او در انتخابات خواهیم بود.

 

با این حال، همچنان برخی اصرار دارند این ابراهیم رئیسی است که باید کناره گیری کند. گویا تصمیم نهایی در این مورد گرفته شده، اما هنوز رسانه ای نشده است. دقایقی پیش نیز کانال نزدیک به سعید جلیلی و تیم انتخابات قالیباف، کناره گیری

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیسی و قالیباف

 اخبار سیاسی - انتخاب/محسن پورحسین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------