آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

ییلدیریم: امنیت اروپا به ترکیه وابسته است/ ترامپ رئیس جمهور "خوبی" است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ییلدیریم

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: روند کند تصمیم گیری و بوروکراسی از جمله مشکلات بزرگی است که اتحادیه اروپا با آن مواجه است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در گفت‌وگویی اعلام کرد: بزرگترین مشکل اتحادیه اروپا این است که به جای اینکه یک سیستم سیاسی باشد به طور کل تبدیل به یک سیستم بوروکراتیک شده است.

 

روند تصمیم گیری درباره هر مساله‌ای بسیار طول می‌کشد و مردم خسته شده‌اند.

 

وی در گفت‌وگو با روزنامه استاندارد اوینینگ لندن اعلام کرد: رهبران کشورهای اروپایی نتوانستند برخی از وعده‌های خود را مبنی بر کمک به ۲.۲ میلیون پناهجوی سوری در ترکیه محقق کنند. هنوز سردرگمی بزرگی درباره روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا وجود دارد. این در حالی است که ما زندگی پناهجویان را نجات داده‌ایم. کودکانشان را مورد آموزش قرار دادیم و از آنها در خاک کشورمان مراقبت و نگهداری می‌کنیم.

 

او افزود: اروپا باید در این باره قدردان ما باشد و مسئولیت خود را به جا آورد. امنیت اروپا به ترکیه وابسته است. در واقع ایمنی و امنیت مردم اروپا از ترکیه آغاز می‌شود. اگر در ترکیه تدابیر امنیتی لازم وجود نداشته باشد اروپا نمی‌تواند ایمن باشد.

 

ییلدیریم در ادامه اظهاراتش با انتقاد از رفتار برخی از رهبران غربی در حمایت از عاملان پشت کودتای ۱۵ ژوئیه در ترکیه گفت: کشورهای اروپایی از کسانی دفاع می‌کنند که "مجرم و تروریست" هستند. آنها به ما می‌گویند در برابر این افراد که کودتا را سازماندهی کرده باادب و به خوبی رفتار کنید. این چه اظهارنظری است. این "غیرقابل قبول" است.

 

وی در ادامه با اشاره به دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: رهبر جدید آمریکا رئیس‌جمهور بسیار خوبی است. او به سرعت یاد می‌گیرد و تصمیمات خود را به سرعت اتخاذ می‌کند.

 

ییلدیریم در ادامه اظهاراتش با تمجید از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: مردم ترکیه رئیس‌جمهورشان را از نزدیک می‌شناسند و وی را دوست دارند. اردوغان بازی نمی‌کند. او براساس عقل حرکت می‌کند. البته ممکن است برخی او را دوست نداشته باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------