آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

رسولی : بزرگترین چالش سیاست داخلی مساله حصر است/ دولت دوازدهم با تشکیل کابینه‌ای چابک‌تر مطالبات مردم را پیگیری کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رسولی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روحانی باید از یک سو با محصوران گفت‌وگو داشته باشد و از طرفی به مسئولان نظام این اعتماد و اطمینان را بدهد که برطرف کردن این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند. 

حسن رسولی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره رای مردم در ۲۹ اردیبهشت با بیان این‌که مردم پیش‌گام‌تر از سیاست‌مداران بودند، گفت: نتیجه انتخابات را حتی زبده‌ترین و کهنه‌کارترین سیاسیون هم به سختی پیش بینی می‌کردند. در این دوره شاهد افزایش ۱۰ درصدی رأی آقای روحانی بودیم.

 

او تصریح کرد: افزایش بیش از ۱۰ درصد آرای روحانی نسبت به دوره اول نشان‌دهنده رضایت نسبی اکثریت مردم ایران از مواضع و عملکرد دولت یازدهم طی سال‌های اخیر است. طبعا این شاخص علاوه بر اینکه نشان‌دهنده افزایش اعتبار منزلت سیاسی و ملی آقای رئیس‌جمهور است نشان از امیدواری مردم و آینده بهتر دارد.

 

این عضو هیات‌مدیره بنیاد امید ایرانیان با اشاره به این‌که در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری این تفکرها بودند که انتخاب شدند، عنوان کرد: مردم ایران در انتخابات آزاد سالم و رقابتی شرکت کردند،‌ آنان میان دو رویکرد مدبرانه و تعاملی در داخل و خارج کشور در مقابل رویکرد تهاجمی و تدافعی در حوزه روابط بین‌الملل رویکرد اولیه را پذیرفتند.

 

او خاطرنشان کرد: انتخاب مردم در ۲۹ اردیبهشت نشان‌دهنده رشد فهم و درک سیاسی جامعه  نسبت به تحولات خارجی، داخلی، چالش‌ها‌ و فرصت‌ها است.

 

رسولی عنوان کرد: رای‌دهندگان انتظار دارند که روحانی علاوه بر تداوم مواضع و عملکرد دوره اول نسبت به ابرچالش‌های جاری کشور مثل اشتغال و تولید سرمایه‌گذاری ، آسیب‌های اجتماعی و نیز باقیمانده تحریم‌های غیرهسته‌ای تلاش جدی داشته باشند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: یکی از انتقاداتی که ما دوستانه به دولت اول داریم کهنسالی کابینه است برکسی پوشیده نیست برخی از مسائل مملکت باید با تجربه سیاسی حل و فصل شود اما نبود نیروی جوان در ساختار دولت می‌تواند یک چالش باشد. انتظار از رئیس جمهور منتخب این است که با تکیه بر این سرمایه اجتماعی عظیم این نقاط ضعف را برطرف نماید.

 

استان‌دار دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا دولت باید در کابینه تغییراتی ایجاد کند گفت: بله کابینه دوازدهم باید نسبت به کابینه یازدهم دچار تحولات فراوانی شود، برخی از وزارتخانه‌ها قطعا دستخوش تغییرات خواهند شد، ما قصد زیر سوال بردن تلاش وزیران را نداریم اما عملکرد بعضی از دولتمردان کلیت دولت را زیرسوال برده است که باید به این نکته نیز توجه شود.

 

او یادآور شد: در بحث تغییرات باید گفت، فرهنگ و فضای سیاسی و عمومی دانشگاه‌های کشور زیبنده دولتی مانند دولت یازدهم نیست در سال ۹۲ فضای امنیتی تبدیل به فضای امن شد اما انتظار می‌رود که این فضا نیز در دانشگاه‌ها تکرار شود.

 

رسولی با اشاره به صحبت‌های روحانی در میان هوادارانش عنوان کرد: یکی دیگر از انتظاراتی که از دولت می‌رود همان طور که خود آقای روحانی مطرح کرد برطرف کردن بزرگترین چالش سیاست داخلی یعنی مساله حصر است.

 

 او ادامه داد: روحانی باید از یک سو گفت‌وگو با محصوران داشته باشد و از  طرفی به مسئولان نظام این اعتماد و اطمینان را بدهد که برطرف کردن این موضوع مشکلی ایجاد نخواهد کرد و این یکی از مهمترین اقدامات در سیاست داخلی است.

 

رسولی در خاتمه گفت: امیدوارم رییس‌جمهور همان طور گفته‌ آینده بهتری را بر پایه مطالبات مردم با تشکیل کابینه‌ای چابک‌تر، کارآمدتر آن هم در شرایطی که مجلس شورای اسلامی  و پارلمان شهری با دولت همسو هستند فراهم کند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------