آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

منتجب‌نیا: حمایت الله‌کرم، ده‌نمکی و تتلو از رییسی تاثیر منفی در بین مردم داشت/ مردم احساس خطر کرده و آمدند



تعداد آرا اقای روحانی جای خوشبختی و امید است. 

منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در مورد حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید این مردم را حفظ کرد، مردمی که بموقع وارد صحنه شده و کار خود را انجام می دهند و خطر را رفع می کنند، نباید دست کم گرفت باید به آنها بها داد و این طور نباشد که صرفا در ایام انتخابات به آنها توجه شود.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با  عصر ایران گفت: در ایام تبلیغات انتخابات دو جناح و جریان مقابل هم گرفته بودند؛ یک جریان با محوریت اقای روحانی و جهانگیری و هاشمی طبا و یک جریان هم با محوریت اقایان رئیسی، قالیباف، و میرسلیم، طبیعی بود که محور اصل اقای روحانی و رئیسی هستند و کاندیدای اصلی دو جناح این دو نفر هستند.

 

عضو سابق شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: دکتر روحانی در دور اول بیش از 18 میلیون رای اورده بود و طبیعتا رای ایشان بیشتر از آقای رئیسی پیش بینی می شد منتها کارهایی با جنبه پوپولیستی انجام شد و سعی کردند نظر قشر فرودست و کم بضاعت جامعه را جذب و آرا انها را به خودشان اختصاص دهند. با این اوصاف جای نگرانی بوجود آمد که؛ نکند رقابت به گونه ای باشد که انتخابات به دور دوم منتهی شود چون دور دوم یک فضای دیگری بوجود می آمد و مشارکت افراد کمتر بود همانطور که در سال 84 هم چنین وضعیتی بوجود آمد.

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,منتجب‌نیا

قائم مقام حزب اعتماد ملی اضافه کرد: جریان مقابل تلاش داشتند که انتخابات را دو مرحله ای کنند و ما هم تلاشمان این بود که همان مرحله اول کار یکسره و تمام شود. کسانی که سابقه تبلیغات نداشتند به آراء خاموش جامعه و خاکستری توجه کمتری داشتند اما ما متوجه این قضیه بودیم و فکر می کردیم اگر این آرا حرکت کند و موج راه بیفتد کار تمام است. اما اگر عده ی زیادی احساس بی تفاوتی بکنند اتفاقات برعکسی خواهد افتاد.

 

این سیاستمدار اصلاح طلب یادآوری کرد: عواملی دست به هم داد که این نگرانی رفع شد و ارا خاموش وارد صحنه شدند، اولین دلیل؛ هوشیاری و بیداری خود مردم بود که آگاه شدند و رشد و بلوغ سیاسی لازم را پیدا کرده و بین واقعیت ها و خلاف واقع ها تفکیک قائل شدند. همچنین بین شعارهای بی پایه و وعده های واقعی و مستند تفاوت گذاشتند و در مرحله بعد محرک های موثری هم وجود داشت که دو دسته بودند؛ یک دسته ایجابی و یک دسته سلبی.

 

وی توضیح داد: محرک های ایجابی حامیان دکتر روحانی بودند. بعد از مرحوم هاشمی که وصیت ها و توصیه های ایشان برای مردم بسیار موثر بود سفارش افرادی که شاخص آنها جناب خاتمی بود و برخی از شخصیت های دیگر و از جمله آقایانی که در حصر هستند. شخصیت های دیگری وارد صحنه شدند که قابل شمارش نیست ولی قشرهایی مثل هنرمندان و ورزشکاران هم حضورشان بسیار موثر بود، نویسندگان، علما و جوانان و بانوان همگی نقش موثری در بوجود اوردن موج اعتدال داشتند از طرفی یک سلسله عوامل سلبی هم وجود داشت.

 

منجب نیا افزود: کارهایی که جناب اقای رئیسی می کردند در بذل و بخشش اموال آستان قدس، و هدایایی که برای استان ها و مناطق محروم می فرستادند که همه بصورت مستند در اختیار مردم قرار گرفت و تاثیر منفی گذاشت. البته ممکن بود باعث جلب توجه افراد کمی واقع شود اما در افکار عمومی تاثیر بسیار منفی گذاشت و نکته دیگر؛ برخوردهای رقبای آقای روحانی در مناظرات و سخنرانی ها بود که انصافا کم نگذاشتند و کوتاه نیامدند و هر چه می توانستند به اقای روحانی و دولت ایشان گفتند اما در مقابل دکتر روحانی و جهانگیری ضمن اینکه دفاع کردند، بداخلاقی نکرده و سعی کردند خلاف واقع نگویند، تهمت نزنند، توهین نکنند و کارهای خلاف اخلاق انجام ندهند که این هم بسیار موثر بود.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب تشریح کرد: از نکات قابل توجه دیگر؛ "برخی از حامیان اقای رئیسی بود" آنها رفتند و حمایت افراد حزب الله را جلب کردند، امثال آقایان ده نمکی و الله کرم یا اقای مصباح یزدی که تاثیر منفی در بین مردم داشت، چون این ها در اذهان عمومی خیلی موجه نیستند و در آخر هم مساله توسل به یک خواننده ی بد سابقه بنام تتلو و دست به دامان او شدن و او را تشویق کردند که کار شما موثر بود و به دلیل گسترش فضای مجازی در بین عامه مردم منتشر شد.

 

وی اضافه کرد: عوامل ایجابی و سلبی همه مردم را به اینجا رساند و آرا خاموش را به این واداشت که اینجا اوضاع خطرناک است و انتخاب بین دو طرز فکر است لذا مردم جهش کردند و وارد صحنه شدند. روز جمعه من پای صندوق بودم و در حدود چندین ساعت در صف ایستادم تا رای دادم و حاضر نشدم خارج از نوبت هم رای دهم و در کنار مردم ایستادم. من مشاهده می کردم بسیاری از کسانی که وارد صحنه شدند رای اولی بودند و بسیاری دیگر بیان می کردند که؛ احساس خطر کرده و آمدند تا ملت و کشورشان را حفظ کنند از خطراتی که پیش بینی می کنند.

 

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه؛ تعداد آرا اقای روحانی جای خوشبختی و امید است، تاکید کرد: دو نکته وجود دارد، "باید این مردم را حفظ کرد، مردمی که بموقع وارد صحنه می شوند و کار خودشان را انجام می دهند و خطر را رفع می کنند را نباید دست کم گرفت" باید به آنها بها داد و اینطور نباشد که صرفا در ایام انتخابات به آنها توجه شود، همیشه مردم مورد توجه مسئولان باشند.

 

منتجب نیا ادامه داد: مردم به وظیفه خودشان عمل کردند و کاری که از دست مردم بالغ و مترقی بر می آید را انجام دادند و اکنون خوشحالند. اینجا وظیفه دولتمردان است که پاسخ آنها را بدهند و کوتاهی و تعلل به هیچ وجه پسندیده نیست.

 

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: انتظار است که آقای روحانی در این دوره تلاش کند بهترین نیروها را بکار گرفته و دولت قوی و منسجم، هماهنگ، کاملا مردمی و کارآمد روی کار بیاورند و به خواسته ها و مطالبات مردم پاسخ مثبت دهند. هر کجا هم که احساس کردند توان و ظرفیت لازم وجود ندارد و یا کسانی مانع شدند اطلاع دهند و به مردم بگویند؛ ما می خواهیم اینکارها را انجام دهیم اما این موانع اجازه نمی دهد، مردم را کاملا از خود و صاحب کشور بدانند و به این مردم خدمت کنند. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------