آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

علل ناطق نوری برای کناره گیری از دفتر بازرسی مقام معظم رهبری



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ناطق نوری

نباید رفتار های سیاسی فردی چون بنده، موجبات القاء شبهه جانب داری دفتر مقام معظم رهبری از گروهی خاص را در اذهان فراهم کند.

 ناطق نوری درباره علت کناره گیری خود از مسئولیت دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، گفت: این یک واقعیت است که  تعارض حقیقی بین فعالیت سیاسی افراد در موقعیت های انتسابی  به رهبری و حفظ جایگاه دفتر ایشان وجود دارد که علی القاعده می بایست مبرای از گرایشات متداول سیاسی باشد، لذا این طبیعی بود که این تصمیم را بگیرم که هم نسبت به تحولات جامعه بی تفاوت نباشم و با دست باز تر بتوانم حرکت کنم

 

به گزارش عصرایران، علی اکبر ناطق نوری در گفت وگو با شفقنا گفت: انتخابات اخیر را نمادی از پایداری ملت ایران در دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و نیز حرکتی برای تثبیت عقل گرایی، عمق نگری  و  نفی  بی اخلاقی دانست و اظهار کرد: آرزو می کنم دولت جدید به پشتوانه این رأی معنا دار، در راستای انتظارات مردم اعم از موافقین و مخالفین، مصمم تر از گذشته، بتواند در جهت اعتلای آرمان های جامعه اسلامی، عزت کشور، سعادت این مردم شایسته و بهبود شرایط معیشتی آنان، کوشا و موفق باشد.

 

 * با تشکر از فرصتی که برای انجام این مصاحبه در اختیار گذاشتید، اگر اجازه بفرمایید از انتخابات شروع کنیم و نظرجنابعالی را در خصوص انتخابات اخیر و نتیجه آن جویا شویم؟

بنده به نوبه خود و از صمیم قلب، این حضور پرشور و این عزم  و اراده کم  نظیر  برای مشارکت در  تعیین سرنوشت  را که منجر به این انتخاب هوشمندانه گردید، به مردم آگاه ایران و همچنین به رهبری معظم انقلاب و رییس جمهور منتخب؛ جناب آقای دکتر روحانی تبریک می گویم. حقیقتاً مردم ما، هم در داخل و هم خارج از کشور؛  بار دیگر و در شرایطی بسیار دشوار ثابت کردند از یک درک جامع  و هوشمندی کم نظیر بهره مند هستند و در هر جای جهان که باشند؛ دلشان برای وطن و سرزمین کهن ایران می تپد.

 

در واقع این انتخابات نمادی بود از پایداری ملت ایران در دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و نیز حرکتی بود برای تثبیت عقل گرایی، عمق نگری  و  نفی  بی اخلاقی. معنای دیگر این حرکت با ارزش، این است که ملت ایران دغدغه هایی از جنس فرهنگ، اخلاق و صداقت دارند و شما مشابه چنین رفتار عاقلانه ای را حتی در ممالک پیشرفته دنیا، کمتر مشاهده می کنید.

 

آرزو می کنم دولت جدید به پشتوانه این رأی معنا دار، در راستای انتظارات مردم اعم از موافقین و مخالفین، مصمم تر از گذشته، بتواند در جهت اعتلای آرمان های جامعه اسلامی، عزت کشور، سعادت این مردم شایسته و بهبود شرایط معیشتی آنان، کوشا و موفق باشد. همچنین امیدوارم از این پس؛ همدلی و رفاقت بین نیروهای دلسوز نظام برای ساختن کشوری آباد، جای رقابت ها و اختلافات را بگیرد.

 

* با عنایت به تجربه و اشرافی که جنابعالی نسبت به اوضاع کشور دارید، فکر می کنید اولویت کارهای دولت در دوره جدید، حول چه محورهایی باید باشد؟

ایجاد وفاق و همدلی بین نیروهای سیاسی وابسته و دلبسته به انقلاب و اعتقاد به این که کشور به توان همه نیروها و سلایق در این دوران حساس نیاز دارد، باید سر لوحه حرکت های دولت قرار بگیرد. به نظر من دولت می بایست در جذب نیروهای کارآمد و چابک تر از قبل، تلاش نماید.

 

در حوزه اقتصاد، بطور قطع می بایست برای خروج از رکود ، جذب سرمایه گذاری در بخش های گوناگون و ایجاد رونق اقتصادی، همت  بیشتری بگمارد. همچنین در مورد حفظ و تعمیق آرامش و ثبات در فضای کسب و کار برنامه ریزی نماید و نیز ضمن حفظ کرامت مردم، فرآیند های مربوط به ایجاد کار، تولید و کارآفرینی را تسهیل نموده و در واقع ابزار های لازم را در اختیار آنان قرار دهد یعنی؛ بجای دادن ماهی به مردم،  اجازه و امکان ماهیگیری را برای آنان فراهم کند.

 

در مورد برخورد  با فساد اداری بخصوص نوع سازمان یافته آن،  بایستی یک برنامه ریزی جامع صورت پذیرد .

 

نکته دیگری که به نظرم درخور توجه هست، اینکه باید نسبت به خدمات و کارهای انجام شده توسط دولت اطلاع رسانی عمومی بیشتری صورت گیرد که انجام آن موجب دلگرمی مردم خواهد بود.

 

بطور کلی باید نسبت به اعتماد با ارزش این ملت وفادار،  پاسخ شایسته ای داده شود و لحظه ای را برای خدمت به آنان و توسعه کشور از دست ندهند.

 

* درطول روزهای گذشته شاهد خبری در مورد کناره گیری جنابعالی از مسئولیت دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بودیم. آیا مایل هستید در مورد اصل این خبر و در صورت صحت؛ علت آن، توضیحاتی را بیان بفرمائید؟

بنده افتخار این را داشته ام که از همان روزهای نخستین رهبری معظم له و در طول ۲۸ سال ، مورد اعتماد ایشان و در خدمتشان باشم و همینطور در خدمتت مردم بی پناهی  که رهبری نظام را آخرین ملجاء و پناه خود می یافتند . درر طول این مدتِ  قریب به سه دهه؛ به لطف خدای متعال و به شهادت آمار و همچنین  اظهار خرسندی های رهبری معظم انقلاب ، کارنامه دفتر بازرسی، کارنامه درخشانی است .

 

و اما در ارتباط با موضوع کناره گیری بنده از این مسئولیت، باید عرض کنم به هر صورت بنده شخصاً خواه ناخواه وجهه سیاسی دارم و نمی توانم در برابر وقایع و حوادث سیاسی کشور، چه به لحاظ تکلیف شرعی و چه از نظر وظیفه ملی و انقلابی، بی تفاوت باشم . از طرف دیگر به هر حال این یک واقعیت است که  تعارض حقیقی بین فعالیت سیاسی افراد در موقعیت های انتسابی  به رهبری و حفظ جایگاه دفتر ایشان وجود دارد که علی القاعده می بایست مبرای از گرایشات متداول سیاسی باشد، فلذا این طبیعی بود که این تصمیم را بگیرم که هم نسبت به تحولات جامعه بی تفاوت نباشم و با دست باز تر بتوانم حرکت کنم  و هم اینطور نباشد که رفتار های سیاسی فردی چون بنده، موجبات القاء شبهه جانب داری دفتر مقام معظم رهبری از گروهی خاص  را در اذهان فراهم کند.

 

به هر تقدیر بنده کما فی السابق سرباز انقلاب و در خدمت رهبری معظم آن خواهم بود. امیدوارم این انقلاب که میراث با ارزش امام خمینی ( ره ) و حاصل تلاش ها و فداکاری های بی دریغ  و بی شمار این ملت بزرگ است با هدایت و درایت رهبری فرزانه انقلاب آن، به سر منزل مقصود برسد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------