آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه‌های خارجی: اسرائیل به اصفهان حمله کرده است

شبکه فاکس نیوز مدعی شد: نیروی هوایی اسرائیل انجام چندین حمله هوایی به شهر اصفهان را تایید کرد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه فاکس نیوز…

روايت ابوترابي از نامه مقام معظم رهبري به احمدي‌نژاد



اخبار,اخبار سیاسی ,ابوترابي

 

اخبارسیاسی - روايت ابوترابي از نامه مقام معظم رهبري به احمدي‌نژاد:
احمدي‌نژاد به نامه مقام معظم رهبري عمل نكرد و جوابي نداد

نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي درباره نامه رهبري به احمدي‌نژاد، گفت: آقاي احمدي‌نژاد مي‌خواستند مشايي را به عنوان معاون اولي معرفي كنند. بنده در جريان نبودم. ظاهرا به ايشان گفته بودند كه چنين انتخابي نكنند و به صلاحش نيست.

از سوي شخص مقام معظم رهبري نامه‌يي به صورت دستي نوشته شده بود كه گمان مي‌كنم چون ايشان نمي‌خواستند كه كسي حتي دفتر ايشان از مفاد نامه مطلع شوند آن را دستي نوشتند و حتي در اختيار كسي قرار ندادند و جز خودشان فقط بنده از مفاد آن مطلع بودم كه بنده نيز آن را به آقاي احمدي‌نژاد دادم. اما به هر صورت به اين نامه جواب داده نشد و اين امر با آن حكم اجرا نشد. محمد حسن ابوترابي‌فرد، در برنامه اين هفته «خيابان ايران» با اشاره به مساله خانه‌نشيني احمدي‌نژاد گفت: ماجراي خانه‌نشيني برمي‌گشت به اظهارنظر صريحي كه بيان شده بود مبني بر حفظ وزير اطلاعات وقت و دولت مخالفت‌هايي داشت و از نگاه ديگري به اين مساله مي‌نگريست كه اين موضوع با گذر زمان حل شد. اين نماينده تهران درباره نامه رهبري به احمدي‌نژاد، گفت: آقاي احمدي‌نژاد مي‌خواستند مشايي را به عنوان معاون اولي معرفي كنند. بنده در جريان نبودم.

 

ظاهرا به ايشان گفته بودند كه چنين انتخابي نكنند و به صلاحش نيست. از سوي شخص مقام معظم رهبري نامه‌يي به صورت دستي نوشته شده بود كه گمان مي‌كنم چون ايشان نمي‌خواستند كه كسي حتي دفتر ايشان از مفاد نامه مطلع شوند آن را دستي نوشتند و حتي در اختيار كسي قرار ندادند و جز خودشان فقط بنده از مفاد آن مطلع بودم كه بنده نيز آن را به آقاي احمدي‌نژاد دادم. اما به هر صورت به اين نامه جواب داده نشد و اين امر با آن حكم اجرا نشد. وي ادامه داد: دقيقا خاطرم نيست ولي مي‌دانم كه چند روزي از آن نامه گذشته بود كه دولت به آن جوابي نداده بود لذا شخص مقام معظم رهبري بنده را مامور كردند چون به مفاد نامه عمل نشده است، آن را به اطلاع مردم برسانم. دقيقا در فكر چگونگي اعلام علني مفاد نبودم كه به بنده اعلام شد تا صبر كنم چون قرار شده احمدي‌نژاد با رهبري ديداري داشته باشند. در واقع اين صبر به اين خاطر بود كه مقام معظم رهبري خيلي دغدغه داشتند تا نامه علني نشود ولي از آنجايي كه ملاقات بي‌نتيجه بود من مفاد آن نامه را اعلام كردم.

 

پس از آن نيز مقام معظم رهبري لطف كردند كه متن نامه به همراه عكس بنده را در سايت خودشان كار كردند تا به من كمك كرده باشند. اين نماينده تهران در پاسخ به اين سوال كه به جريان انحرافي اعتقادي داريد، گفت: جريانات انحرافي هميشه وجود دارد و ما هميشه در معرض تهديد و آسيب هستيم مخصوصا مديريت كشور بايد همواره مراقب باشند كه در معرض تهديدات قرار نگيرند. ابوترابي‌فرد تصريح كرد: زماني كه در مجلس ششم وارد مجلس شدم درك كردم كه بر اساس قانون اساسي و خلاف گفته عده‌يي رياست‌جمهوري اختيارات بسياري دارد. رييس‌جمهوري تقريبا تمام اختيارات را بر عهده دارد و حتي مقام معظم رهبري اختياراتشان را در شرايط اضطراري اعلام مي‌كنند و حتي المقدور خودشان را دور مي‌كنند تا در امري صريحا ورود پيدا نكنند. وي درباره انتخابات مجلس دهم و حضور اصلاح‌طلبان در پارلمان، گفت: شرايط فعلي حكايت از اين دارد كه جريان اصلاح‌طلبي ظرفيت بالاتري در مجلس آينده خواهد داشت اما اكثريت مجلس را اصولگرايان با فاصله كمي به خود اختصاص مي‌دهند.

 

مردم به عقلانيت و شعوري رسيده‌اند كه حضور جريان‌هاي مختلف سياسي در كنار هم به ارتقاي نظام و كشور كمك مي‌كند. اين يكدست بودن‌ها نتايج خوبي نداشته لذا از همين زاويه در مجلس آينده اصلاح‌طلب حضور پر رنگ‌تر و تاثيرگذارتري خواهند داشت. ابوترابي فرد با انتقاد از «وكيل‌الدوله» خواندن نمايندگان، گفت: دولت مي‌تواند نمايندگاني در مجلس داشته باشد كه از نوع نگاه دولت دفاع كنند لذا جمعي از نمايندگان هستند كه با دولت پيشين نگاه مشترك داشتند و امروز نيز چه بسا نمايندگان اصولگرايي در مجلس هستند كه به دولت نزديك هستند ولي اينكه بخواهيم آنان را «وكيل‌الدوله» بناميم دور از شأن نمايندگي است.

 

نايب‌رييس مجلس درباره همكاري دولت و مجلس، تاكيد كرد: شهادت مي‌دهم كه اكثريت قاطع مجلس دغدغه همكاري با دولت را دارند. كما اينكه در دولت قبل نيز دوستان اصلاح‌طلب براي موفقيت دولت تلاش مي‌كردند و در همين برنامه هدفمندي بناي ناسازگاري نداشتند و زماني كه مي‌ديدند هدفمندي يارانه‌هاي براي پيشرفت كشور مفيد است اصلا نگاهشان اين نبود كه سنگ‌پراكني كنند. امروز هم مجلس بناي مانع‌تراشي ندارد. بناي مجلس موفقيت دولت است. وي همچنين با اشاره به بحث هسته‌يي و نوع نگاهي كه در جريانات مختلف سياسي كشور بر اين روند حاكم است، افزود: در اين عرصه دو ديدگاه وجود دارد؛ يكي اين است كه بايد به ظرفيت‌هاي دروني كشور توجه كنيم كه اين ديدگاه به ديدگاه مقام معظم رهبري نزديك است و ديگري نگاه به برون است ما معتقديم كه بايد از ظرفيت‌هاي دروني كشور اقتدار خودمان را ثابت كنيم و از آن در مذاكرات هسته‌يي بهره‌گيريم نه با نگاه به بيرون كه اين نگاه مي‌تواند به ما آسيب بزند.

 

ابوترابي فرد ادامه داد: در همين راستا اين برنامه‌هايي كه تحت عنوان دلواپسان مطرح مي‌شود هم دغدغه‌هايي است كه عده‌يي مطرح مي‌كنند و من با توجه به شناختي كه از برخي از اين دوستان دارم فكر نمي‌كنم كه اينها به دنبال مسائل ديگري باشند ما نبايد فكر كنيم كه انتقاد و مطرح كردن دلواپسي‌ها موجب تضعيف دولت خواهد شد.

 

اين دوستاني كه تحت عنوان دلواپس همايش برگزار مي‌كنند با شناختي كه من ازآنها دارم از اين‌گونه مسائل مبرا هستند و اينها به موفقيت رييس‌جمهور فكر مي‌كنند. ابوترابي‌فرد با اشاره به حوادث سال 78 و شايعه استعفاي خود گفت: من در18 تير سال 78 با نظر مقام معظم رهبري در خدمت دانشجويان بودم و با آنها جلسه برقرار مي‌كردم و مشكلات آنها را بررسي و پيگيري مي‌كردم و در سال 88 نيز مقام معظم رهبري باز هم من را مامور كرد تا مسائل مربوط به دانشجويان را بررسي كنم و در كنار آنها باشم.
اخبار سیاسی - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------