آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

منتجب‌نیا به رئیسی: هزینه‌های میلیاردی تبلیغات انتخاباتی‌تان را از کجا آوردید، گنج پیدا کرده‌اید؟ /حمایت تندروها از رئیسی عامل شکست او شد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,منتجب نیا

منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی معتقد است که حامیان روحانی که افراد برازنده و مقبولی بودند در رای مردم بسیار تاثیر گذار بود؛‌زیرا مردم توهین کنندگان و تندروها را می‌شناسند و از آن‌ها بیزارند.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا،‌ نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و عضو حزب اعتماد ملی،‌در گفت و گو با نامه نیوز با اشاره به انتخابات اخیر،‌ گفت:‌ انتخابات ریاست جمهوری تا حد بسیار زیادی متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته برگزار شد زیرا رقابت میان آقایان روحانی و رئیسی بسیار جدی و تنگاتنگ بود. فضای بسیار تیره و شبه انگیزی را علیه روحانی ایجاد کرده بودند و تلاش داشتند افکار عمومی را منحرف کنند و آرا او را کاهش دهند. 

 

وی ادامه داد:‌ علی‌رغم تمام این تلاش‌ها اما مردم حضور گرم و پرشور و فوق‌العاده ای داشتند. اگر به  عدد اعلام شده 42 میلیون رای اکتفا کنیم یا آمار آقای رئیس‌جمهور مبنی بر حضور 45 میلیون نفر رای دهنده پای صندوق را در نظر بگیریم، این میزان رای پس از انقلاب بی‌نظیر است و نشان می‌دهد که مردم با حساسیت و تعهد بیشتری پای صندوق حاضر شدند.  

 

دکتر روحانی بارها وفاداری خود را به اصلاح‌طلبان و تفکر اصلاح طلبی نشان داده است 

منتجب نیا با بیان اینکه انتخاب اقای روحانی علی رغم همه نقدها و مخالفت ها،‌پیام خاصی را داشت،‌خاطرنشان کرد: این رای، رای بسیار قابل ملاحظه ای است که روحانی برای دور دوم به خود اختصاص می‌دهد، این مسئله قابل تحلیل است و باید ریشه‌یابی شود زیرا علل و عواملی مختلفی دارد که مردم با انگیزه بالا حاضر شدند به اقای روحانی رای دهند. 

 

وی ادامه داد: معتقدم یکی از علت‌های اصلی آن حمایت شخصیت‌های برازنده و اصلاح طلب است که مورد اقبال مردم هستند. حمایت اعتدالیون و جمع زیادی از اصولگرایان معتدل از روحانی نیز در موفقیت او بی تاثیر نیست. مردم عملا بارها وفاداری خود را به تفکر اصلاح طلبی اعلام کرده‌اند و در کنار این وفاداری انتظار دارند که اصلاح‌طلبان مردمی زندگی کنند و خدای نکرده رفتار، گفتار و روشی برخلاف خواست مردم نداشته باشند تا بتوانند جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت ببرند. 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه همواره باید دلایل شکست‌ها و پیروزی‌هایمان را ریشه یابی کنیم،تصریح کرد: باید علت‌ها را بررسی کرد که چرا در گذشته شکست خوردیم، چرا در سال 84 شکست خوردیم ؟ چرا درسال 88 آن مشکلات ایجاد شد؛ اما در سال‌های 92 و 96 توانستیم موفق عمل کنیم!طبیعتا همه این موارد باید مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. 

 

سعی کنیم اگر شکست می‌خوریم، خودمان را مقصر بدانیم نه دیگران را !

وی در همین خصوص ادامه داد: ائمه معصومین می گویند که مومن همواره باید مسائل را مورد بررسی و محاسبه قرار دهد و ریشه‌یابی کند تا دچار اشتباه نشود. احیانا اگر شکستی رخ می‌دهد نباید دیگران را مقصر این شکست بدانیم، در بسیاری از موارد عامل اصلی شکست خود ما بوده‌ایم. به گفته امام (ره) مردم همیشه در صحنه بودند و دین خود را نیز ادا کرده‌اند. 

 

منتجب نیا با اشاره به ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون گفت: بسیار پدیده مبارک و خوبی است . این مسئله از دو جهت موجب خیر و پیشرفت جامعه است، از یک سو موجب می‌شود که اصلاح‌طلبان برای هماهنگی با اصولگرایان معتدل دست از خودسری بردارند و مراقب باشند که اعتدال را در خط و مشی خود ادامه دهند و از سوی دیگر عاملی می شود برای حرمت اصولگرایان معتدل؛ آنها زمانی که با اصلاح‌طلبان همگام شدند تلاش می‌کنند تا در این مسیر به خوبی و درستی حرکت کنند. معتقدم این ائتلاف  و همگامی پدیده مبارکی است که باید قدر آن را بدانیم و تلاش کنیم تا در صحنه‌های مختلف از آن استفاده کنیم. 

 

مشاور رئیس‌جمهور دولت اصلاحات با بیان اینکه آرمان‌های اصلاح‌طلبی مهم است نه شخص،خاطرنشان کرد: یک شخصیت بخاطر آرمان‌ها و علایق است که مورد اقبال عموم جامعه قرار می‌گیرد، اکنون چون شعارهای روحانی اصلاح‌طلبانه و قابل قبول است مورد توجه قرار گرفته و ما نیز باید آن را تقویت کنیم. برای آینده باید ببینیم  فردی که این خط مشی را ادامه می دهد چه کسی است؟ قطعا شرایط متفاوت است اما مهم وجود ایده‌ها و آرمان‌های اصلاح‌طلبانه است. 

 

مردم از تفکرات تنگ‌نظرانه اصولگرایان بیزار هستند

وی ادامه داد:‌ معتقدیم  اگر فردی مشهور به اصلاح‌طلبی نباشد اما ایده‌های اصلاح‌طلبی را داشته باشد در واقع یک اصلاح‌طلب است؛‌ هرچند که این فرد در صف‌بندی اصلاح‌طلبان نگنجد. 

 

حجت‌الاسلام منتحب نیا به بیان دلایل شکست اصولگرایان و رئیسی در این انتخابات پرداخت و خاطرنشان کرد:‌ یکی از عوامل نوع تفکر و بینش آنهاست، اکثریت مردم متوجه شده‌اند که این بینش و تفکر تنگ نظرانه و انحصار طلبانه است و با خواست عمومی جامعه انتطباق ندارد و اغلب مردم از این نوع تفکر متنفر و بیزار هستند. مسئله بعدی بداخلاقی‌هایی است که در طی این مدت و پیش از آن صورت گرفت. مردم حساس هستند و زمانی که می‌بینند این جریان بی محابا به رئیس‌جمهور کشورتوهین و حمله می کنند از این تفکر متنفر می‌شوند؛ مردم کشور ما طرفدار اخلاق و پاکدامنی هستند. 

 

این فعال سیاسی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل شکست اصولگرایان، استفاده ابزاری از امام رضا، ولایت فقیه ، روحانیت و سیادت است. بهرحال مردم عاشق امام رضا هستند، وقتی می بینند یک کاندیدا از معنویات استفاده ابزاری می کند یا امکانات امام رضا را در سطح کشور توزیع می‌کنند، مردم قطعا عکس‌العمل منفی نشان می‌دهند؛ ما این ناراحتی را در رای مردم مشاهده کردیم. 

 

 

آقای رئیسی باید بگوید هزینه‌های انتخاباتی‌اش را از کجا آورده است؟ گنج پیدا کرده یا... 

منتجب نیا با بیان اینکه حامیان کاندیداها در رای  و نظر مردم بسیار موثر است، عنوان کرد: مردم زمانی که می‌بینند حامیان روحانی افرادی همچون آیت‌الله هاشمی، سیدمحمدخاتمی، سید حسن خمینی، هنرمندان و ورزشکاران و شخصیت‌های علمی هستند و در نقطه مقابل طرفداران رئیسی چهره‌هایی تندرو هستند که وجهه و اعتباری ندارند،طبیعتا از آن‌ها روی برمی‌گردانند و آن‌ها را انتخاب نمی‌کنند. 

 

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی به هزینه‌های بسیار بالای  رئیسی برای رای آوری اشاره کرد و گفت: اصولگرایان و رئیسی  تبلیغات بسیار گسترده و ده‌ها میلیارد تومانی برای این انتخابات کردند و مشخص نیست این پول‌ها از کجا آمده است! افرادی که مدام از فساد و مبارزه با فساد صحبت می‌کنند آیا گنجی پیدا کرده‌اند یا از صندوق امام رضا استفاده کردند ؟ یکی از عوامل شکست همین مساله ولخرجی و حاتم بخشی در تبلیغات اقای رئیسی بود. 

 

منتجب نیا با اشاره به سخنان برخی از اصولگرایان مبنی بر اینکه پیروزی روحانی قابل پیش بینی بود، تصریح کرد: بله همه پیش‌بنی می کردند که روحانی پیروز این انتخابات باشد، اما این آقایان تلاش می‌کردند تا جلوی پیروزی او را بگیرند و یا انتخابات را به دور دوم بکشانند که خوشبختانه موفق نشدند. برخی از آن‌ها می‌گویند به طور طبیعی بعد از دو دوره، قدرت به جناح مقابل می‌رسد! اینگونه نیست زیرا مردم با هیچ‌ فرد یا گروهی عقد اخوت نبسته‌اند. وقتی دولتی بتواند رضایت مردم را جلب کند می‌تواند با رای مردم تا مدت‌ها بر سرکار باشد. 

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو سابق مجمع روحانیون مبارز ،تصریح کرد: دولت روحانی در این دوره باید بیشتر به مطالبات مردم توجه کند و آن را دست کم نگیرد، به خصوص اقشار فرودست و نخبگان. زمانی که به مردم و نیازهایشان توجه شود و مردم ببینند دولتی که حامی آن اصلاح‌طلبان هستند به مردم خدمت می‌کند دلیلی ندارد سراغ جناح دیگری بروند.  امیدوارم دولت دوازدهم توفیقات بیشتری را به دست بیاورد و امیدوارم در سال 1400 اصلاح‌طلبان بار دیگر فردی را معرفی کنند که همین ایده‌های اصلاح‌طلبانه و اعتدالی را داشته باشد و به موفقیت برسد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------