آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان | مقام آمریکایی: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ايران مطلع هستیم

برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند. فارس نوشت: برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای…

حتی اگر شورای نگهبان در باره انتخابات نظر قطعی بدهد،خبال شکست خورده ها راحت نمی شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخابات

 

 نامزد جناح اصولگرا و حامیانش قصد ندارند که قدری آرام حرکت کنند و همچنان در پی ادامه سیاست‌های دوره انتخاباتی هستند. اگر آن سياست‌ها در تخريب دولت نتيجه‌اي داد، بايد انتظار داشته باشند كه ادامه آن سياست‌ها نيز در ادامه اعلان نتايج راي‌گيري نيز منتج به نتيجه خواهد شد.

 

مشكل اين است كه اصولگرايان وارد بازي صفر و يك شدند و خودشان هم اين بازي را راه انداختند. وقتي مقام معظم رهبري براي اجتناب از دوقطبي شدن توصيه به عدم حضور احمدي‌نژاد كردند، معناي روشن اين سياست آن بود كه ساير نامزدها نيز بايد از دوقطبي كردن انتخابات پرهيز كنند.

 

دوقطبي يعني چه؟ يعني شكست و پيروزي را در دو نقطه مقابل هم و به صورت صفر و يك يا بازي با جمع جبري صفر تعريف كنيم. در حالي كه اگر انتخابات دوقطبي نباشد، نه شكست آنقدر دردناك است كه اعصاب شكست خورده را به هم بريزد، و نه پيروزي آنقدر تعيين‌كننده است كه جناح پيروز در پوست خود نگنجد. نه پيروز به عرش مي‌رود و نه شكست‌خورده به فرش. به اصطلاح مسابقات بوكس مي‌توان گفت كه شكست‌خورده «ناك‌اوت» نمي‌شود، حداكثر اين است كه «ناك‌دان» مي‌شود كه مي‌تواند دوباره روي پاي خود بايستد و به رقابت ادامه دهد.

 

ولي وقتي كه اصولگرايان به ميدان آمدند با يك تحليل نادرست كه متاثر از روانشناسي عمومي جناح تندروي آنان بود، وارد تبليغات شدند و گمان كردند كه اگر تمام كوشش خود را معطوف به ضديت با دولت كنند، جامعه را دوقطبي مي‌نمايند و در اين راه پيروز خواهند شد. اين تحليل به كلي نادرست بود و نادرستي آن در پايان روز جمعه ٢٩ ارديبهشت برملا شد و انتظار مي‌رفت كه اصولگرايان از آن درس بگيرند و فوري تغيير خط‌مشي دهند. ولي با وارد كردن اصطلاح راي حلال! و حتما در برابرش راي حرام و بيان اظهارات نادرست درباره انتخابات كه حتي متوجه دو مفهوم تخلف و تقلب نبودند، نشان دادند كه در فضاي دو قطبي كردن جامعه هستند.

 

تخلف در صورت بروز تاثيري بر نتيجه انتخابات ندارد مگر آنكه كل يك حوزه يا منطقه يا انتخابات كشور باطل شود، در حالي كه تقلب فرق مي‌كند و امكان جابه‌جايي آرا را دارد. آنان از تخلفات گسترده حرف مي‌زدند و در عين حال مي‌خواهند كه سه ميليون راي از يكي كم و به ديگري اضافه شود! ولي حتي يك بار هم درباره آن چند ميليوني كه نتوانستند راي دهند يك كلمه هم سخن نگفته و هيچ نقدي را عليه تفسير شاذ از زمان راي‌گيري مردم ارايه نكردند. ولي مساله مهم اين است كه چند نفر معترض معدود كه در اين مورد از سوي دوستان‌شان هم حمايت نمي‌شوند، تاكنون حتي چند مورد از اين تخلفات مثلا گسترده را ذكر نكرده‌اند تا مردم بدانند كه منظورشان چيست؟

 

اگر در گذشته ادعاهايي عليه انتخابات انجام مي‌شد فارغ از اينكه ادعاها درست يا نادرست بود، مستند به ارايه دلايل و قرايني بود كه قابل عرضه بود.

 

در حالي كه اكنون حتي يك مورد قابل توجه هم بيان نشده است. اتفاقا آنچه بيان شده از طرف فرد پيروز است كه معتقد است چرا از صدها هزار يا حتي چند ميليون نفر راي نگرفتند.

 

نكته مهم اينجاست كه هيچ كدام از رسانه‌هاي منتسب به آنان حتي كوشش نكردند كه چند مورد از اين تخلفات را در بوق كنند و مردم هم گويي كه با يك واكنش سياسي از روي عصبانيت مواجه هستند، اصلا توجهي به آنها نمي‌كنند و هر كدام آنان نيز هر روز يك چيزي مي‌گويند. واقعيت اين است كه خودشان هم تحليل درستي از ماجرا ندارند و مدعي هستند كه كمبود تعرفه تخلف بوده است. اول اينكه اين موارد را ناظران شوراي نگهبان ثبت مي‌كنند. به علاوه هر صندوق تعداد تعرفه‌اش با تعداد آراي داده شده آن روشن است و همه اينها ثبت مي‌شود.

 

از سوي ديگر در اين مورد يك بار سخنگوي شوراي نگهبان اظهارنظر اجمالي در رد آن كرد. ممكن است برخي جاها چنين اتفاقاتي رخ دهد ولي اينها به هيچ‌وجه عمده و اصلي نيستند و چه بسا بيش از آنكه عليه آراي احتمال آقاي رييسي باشند، عليه آراي آقاي روحاني هستند.

 

به نظر مي‌رسد كه تعداد اندكي از آقايان اصولگرا توجه كافي ندارند كه ايراد اتهام عليه انتخابات بدون سند و مدرك كافي، مطابق قانون جرم تلقي مي‌شود و اين شايسته يك گروه سياسي نيست كه به جاي پرداختن به علل انتخاب راهبرد غلط انتخاباتي، دنبال بهانه‌هاي واهي بگردد و به موضوعاتي تشبث كند كه هيچ اعتباري ندارد.

 

طبيعي است كه امروز و فردا شوراي نگهبان نظرش را مي‌دهد يا تا زمان چاپ اين يادداشت نظرش را داده است و حقيقت روشن خواهد شد. اميدواريم شوراي نگهبان هر نظري مي‌دهد، مستندات آن را نيز جهت اطلاع عموم منتشر كند، تا خيال برخي آقايان معدود راحت شود هر چند تا وقتي با اين دست فرمان مي‌روند اميدي نيست كه خيال‌شان راحت شود.

 

   اخبار سیاسی  -  اعتماد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------