آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

پشت‌پرده «سکوت» حدادعادل بعد از شکست پرهزینه اصولگرایان / آغاز خانه نشینی یا بازگشت بعد از سکوت؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,غلامعلی حدادعادل

غلامعلی حدادعادل از افراد پشت پرده جمناست. تشکلی که در ظاهر برای وحدت اصولگرایان اما در باطن برای حذف برخی چهره های آنها که می توانستند نامزد بالقوه انتخابات باشند شکل گرفته بود.

 غلامعلی حداد عادل این روزها از همیشه ساکت تر است ؛ یک سکوت بسیار سنگین بعد از یک شکست بسیار پرهزینه.

 

حالا کسی که نوید می داد اصولگرایان می توانند پیروز انتخابات اردیبهشت ماه باشند تلاش می کند تا در رسانه ها دیده نشود ؛ مقابل پرسش خبرنگاران قرار نگیرد و از هرگونه تحلیل در این مورد پرهیز کند .

 

او این روزها مشغول رفت و آمد در دفاتر مشاغلی است که مسئولیتش را دارد .  نکته اما این است که این سکوت و روزه چیزی از سهم او در این شکست انتخاباتی کم نخواهد کرد.

 

او حالا در کارنامه اش بعد از ماجرای انتخابات مجلس دهم ، داستان دراماتیک انتخابات ریاست جمهوری را هم دارد . او در این انتخابات چند ماه در پشت صحنه و چند هفته آخر را هم به صورت مشخص و نمایان به کارگردانی عملیات انتخاباتی اصولگرایان پرداخت . 

 

غلامعلی حدادعادل از افراد پشت پرده جمناست.  تشکلی که در ظاهر برای وحدت اصولگرایان اما در باطن برای حذف برخی چهره های آنها که می توانستند نامزد بالقوه انتخابات باشند شکل گرفته بود . آنها از ماه ها پیش نامزد اصلی خود را انتخاب کرده بودند ؛ حالا باید ساز و کاری پیدا می کردند تا هر کسی غیر از او را کنار بزنند . بهترین راه ایجاد یک نمایه دموکراتیک و حذف افراد از طریق آن بود . 

 

باید کسانی مانند محسن رضایی ، سعید جلیلی ، عزت الله ضرغامی ، رستم قاسمی ، نیکزاد و دیگران بی شماری حذف می شدند .

 

آنها محسن رضایی را که احتمال می رفت نامزد انتخابات باشد و البته با برنامه های اقتنصادی رای مختص به خود را هم داشته باشد از طریق همین جمنا حذف کردند .

 

رحیمیان رییس جمنا و از نزدیک ترین افراد به غلامعلی حدادعادل در یک غروب تاریخی به دفتر سعید جلیلی در پاستور رفته و جلیلی را که از 4 سال پیش تا امروز به سختی برای انتخابات کار کرده بود را در تنگایی عجیب قرار داد . آنها کار را به سمتی پیش بردند که جلیلی در عصر روز سه شنبه تصمیم به خداحافظی از انتخابات گرفت . جلیلی فهمیده بود که میدان بازی حدادعادل ، رحیمیان و برخی افراد پشت صحنه جمنا آنقدر مختصات پیچیده دارد که حتی او را هم در انتخابات با فشار سنگین سیاسی و رسانه ای مواجه خواهد ساخت . می دانست ممکن است سطح این بازی طراحی شده آنچنان باشد که بیش از روحانی از آنها ضربه بخورد . او انتخابات را به شکل دراماتیکی ترک کرد .

 

رستم قاسمی ، نیکزاد ، ضرغامی و ... هم دقیقا از همین راه حذف شدند . 

 

حدادعادل و رحیمیان دلشان با رییسی بود ؛ پس قالیباف باید می رفت.

 

محمد باقر قالیباف تلاش فراوانی کرد تا بماند . در مناظره ها همه کار کرد در سخنرانی ها هم همینطور ، یک تنه به میدان آمده بود در حالی که چهره های جناح با یک مهندسی حساب شده از دور او کنار رفته بودند . کسانی مانند محمد رضا باهنر که متوجه این بازی شده بودند سکوت کردند و کسان دیگری همچون سعید جلیلی و اطرافیان او به کناره گیری قالیباف هشدار می دادند. 

 

اولین رسانه هم کانال تلگرامی نزدیک به جلیلی بود که ماجرای قشار به قالیباف برای کناره گیری را رسانه ای کرد . همین کانال هشدار داد که فشار جمنا همان فشاری است که برای نیامدن جلیلی سامان یافته بود . جلیلی و حامیانش برخلاف انتقاداهایی که همیشه به قالیباف داشته‌اند این بار به حمایت از او برای ماندن در عرصه انتخابات پرداختند ؛ هشدارهای آنها اما حاصلی نداشت ؛ جمنا ، رحیمیان و حدادعادل تصمیمشان را گرفته بودند.

 

قالیباف رفت، حالا آنها مانده بودند و نامزد محبوبشان . غلامعلي حداد در توييتر خود نوشت:«آقاي قاليباف با انصراف خود به نفع آقاي رئيسي نشان داد که در ميدان سياست نيز همچون ميدان جنگ، يک ايثارگر و يک راهگشاست.»

 

آنها بعد از این انصراف برای رییسی همه کار کردند. کمپین پشت کمپین، سخنرانی پشت سخنرانی. به بدنه می گفتند کار تمام است ؛ رییسی انتخابات را برده است . می گفتند سونامی در پیش است و منتظر یک رخداد غیر منتظره باشید . 

 

رییسی انتخابات را باخت؛ تمام طرح های اصولگرایان که کارگردانی اش را افراد شاخص پشت پرده جناح انجام داده بودند نقش بر آب شد . 

 

حالا حداد عادل یک بار دیگر صحنه شکست دیگری را به نظاره نشسته است . او اخیرا درباره در ارتباط با شکست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات سال 92 گفته است: « ائتلافی که بنده ایجاد کردم با عدم همکاری دوستان به اختلاف کشیده شد، همه موضوعات باعث شد پیروزی غیر منتظره ای رقم بخورد». او درباره انتخابات مجلس دهم هم که جلسات هماهنگی اش در خانه خودش برگزار می شد و سرانجامش یک شکست دیگر بود هم گفته بود : «عده‌ای پیام داده و به گونه‌ای وانمود می‌کنند که انگار در انتخابات هفتم اسفند اصلاح‌طلبان پیروزی قاطعی داشتند . ما باید تأکید کنیم که ایران فقط تهران نیست و در تهران نیز با یک تفاوتی جزئی به پیروزی رسیدند.»

 

حالا حداد عادل در شرایط ویژه ای است ؛ او شاید در همه این چند سال گذشته تلاش کرده تا در مقام شیخوخیت اصولگرایان انجام وظیفه کند اما اکنون بدنه سیاسی و بخش اجتماعی جناح او را هم در این چند شکست متوالی سهیم می داند . درباره تداوم سیاست ورزی این شخصیت اصولگرا حالا در کنار گزاره های دیگر شاید یکی از این دو گزاره عملی شود :

 

1-  دور شدن حدادعادل از کاراکتر ریش سفیدی اصولگرایان به خواست خودش

 

2-  تصمیم جناح به انتخاب فرد دیگری برای پوشیدن قبای بزرگتر اصولگرایان شدن

 

 اخبار  سیاسی  - نامه  نیوز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------