آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

کمالوندی: از برنامه بازطراحی راکتور اراک عقب نیستیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , بهروز کمالوندی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: از برنامه بازطراحی رآکتور اراک نه تنها عقب نیستیم بلکه جلو هم هستیم. 

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی صبح روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره بازطراحی رآکتور اراک اظهار کرد: قراردادی بود که باید با چینی‌ها منعقد می‌کردیم که با همان روشی که مدنظرمان بود، نهایی و امضا شد.

 

وی افزود: از برنامه عقب نیستیم و جلو هم هستیم. کار بازطراحی دو سه مرحله دارد که مرحله اولش طراحی پایه‌هاست که توسط مهندسان ما بلافاصله بعد از توافق انجام شد.

 

کمالوندی هم‌چنین بیان کرد: کاری که ما در یک سال انجام دادیم آنها در یک دوره پنج یا شش ماهه بازبینی و نتیجه را اعلام می‌کنند. بعد از آن وارد فاز طراحی تفصیلی می‌شویم که مهم‌ترین بخش است و بعد هم وارد فاز مهندسی و اجرا می‌شویم.

 

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کردیم که طرح پایه یک سال طول بکشد و یک ساله تمام شد. بین شش تا هشت ماه برای بازبینی در نظر گرفته‌ایم که از نظر زمانی عقب نیستیم. طراحی تفصیلی هم حدود یک سال طول می‌کشد، البته بخشی از این‌ها با هم هم‌پوشانی دارد که همه این‌ها چیزی بین چهار تا پنج سال طول می‌کشد و الان یک سال گذشته و حدود سه تا چهار سال دیگر راکتور می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

 

کمالوندی هم‌چنین درباره نوسازی اراک حول محور آمریکا، چین و ایران گفت: ساز و کار اراک این‌گونه است که ایران مدیر پروژه است و کشورهای دیگر همکاری می‌کنند. دو کشور آمریکا و چین موضوعات را در آن طرف هماهنگ می‌کنند و درباره زمینه‌های مختلف فنی و این‌که چه مسیری برویم با چینی‌ها و آمریکایی‌ها صحبت‌هایی داشته‌ایم که در چارچوب مورد توافق در برجام است.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه درباره تامین کیک زرد یادآور شد: توافقاتی بوده و تاییداتی هم از طرف کشورهای طرف قرارداد ما وجود داشت. فعلا هیات مذاکره‌کننده در حال مذاکره است و این مساله روی میز کمیسیون مشترک است. ما به صورت جدی بحث تامین کیک زرد را در برنامه خودمان داریم. تلاش می‌کنیم که با این قرارداد و هم با تولیدات داخلی ذخیره کیک زرد را بیش‌تر کنیم. قزاقستان هم هیچ مشکلی ندارد و منتتظر نهایی شدن آن روند است که موضوع روی میز کمیسیون مشترک است.

 

وی با بیان این‌که با کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی تقریبا ارتباط دائمی در زمینه همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای داریم، عنوان کرد: دیدارهایی با هیاتی از روسیه، چین و کشورهای اروپایی داشته‌ایم و به هر حال قراردادهای ما باید مراحل خودشان را طی کنند که بعد از نهایی شدن اعلام می‌کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------