آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

مستند احمدي‌نژاد هم رسيد



اخبار,اخبار سیاسی,مستند احمدي‌نژاد

 

  اخبار سیاسی - ورژن 93 منتقدان پرطرفدار است 
مستند احمدي‌نژاد هم رسيد

  باز هم مستند. اين روزها مستند به ابزاري مدرن براي تخريب تبديل شده است و جاي شبنامه و بيانيه را گرفته است حتي در برخي موارد بيش از تجمع كاربرد و اثر دارد! اين مستند در سال‌هاي گذشته هم رواج داشت اما آنچنان بازتابي نداشت چرا كه اغلب جنبه حمايتي داشته است. با آغاز دولت يازدهم مخالفان اين دولت كه شكست سختي را در 24 خرداد متحمل شده بودند، به روش‌هاي نوين براي تخريب دولت پرداختند.

واژه دلواپسيم از روزي بر سر زبان‌ها افتاد كه برخي مخالفان اين دولت تصميم گرفتند با تجمع و راهپيمايي اعتراض خود را به سياست‌هاي هسته‌ای دولت نشان دهند و اندكي قبل از آن مستند «من روحاني هستم» در دستور كار قرار گرفت كه به گفته سازندگان آن روايتي از زندگي دكتر حسن روحاني است اما زندگي‌اي كه ساخته و پرداخته ذهن سازندگان آن است؛ سازندگاني كه حتي حاضر نبودند نام خود را افشا كنند. روز گذشته رسول منتجب نيا در جايگاه قائم مقام حزب اعتماد ملي با اشاره به برخي اظهارنظرها درباره مستند من روحاني هستم، اظهار كرد: اين مستند قضيه را به صورت يك طرفه بيان مي‌كند.

 

در آن دوره زماني كه در مستند ذكر شده كشور ايران در جنگ دچار مشكلات جدي شده بود و در صورتی كه برخي قطعات حساس ادوات جنگي به كشور نمي‌رسيد بطور حتم يا در جنگ شكست مي‌خورديم يا اينكه تعداد شهداي ما چندين برابر مي‌شد و يا مجبور مي‌شديم اين قطعات را با قيمت چند برابر از دلالان خريداري كنيم. قائم مقام دبيركل حزب اعتماد ملي افزود: در همان زمان حملات بسيار تندي به هاشمي‌رفسنجاني شد كه زماني كه اين مساله به گوش امام راحل رسيد، بسيار ناراحت شدند و ايشان در اين خصوص عنوان داشتند كه اين افراد صلاح كشور را نمي‌دانند و لحن اظهارنظرهايشان از اسراييل نيز بد‌تر است.

 

حالا نوبت به مستندي ديگر رسيده است و اين‌بار زندگي سياسي احمدي‌نژاد در دستور كار قرار گرفته است. جالب اينكه گفته شده است اين مستند را مجموعه‌ای اصلاح‌طلب ساخته است؛ حزبي به نام حزب «فرزندان ايران» كه نامش براي فعالان سياسي اصلاح‌طلب آشنا نيست و به نظر مي‌رسد از زمره احزابي باشد كه يك شبه تاسيس شده البته اين تنها يك گمانه است!.

« در روياي بهار » رسيد
ديروز پيام نو نوشت، مستند زندگي احمدي‌نژاد با عنوان « در روياي بهار » تا دو هفته ديگر در يكي از دانشگاه‌هاي كشور رونمايي مي‌شود و سازندگان آن قصد دارند از احمدي‌نژاد هم براي حضور در اين مراسم دعوت كنند. مستند زندگي احمدي‌نژاد را شاخه حزب فرزندان ايران ساخته است. جمشيد ايراني، دبيركل اين حزب درباره ساخت اين مستند مي‌گويد: «ما اين فيلم را حدود شش ماه پيش و در شاخه جوانان حزب فرزندان ايران ساختيم و البته بضاعت ما هم براي ساخت اين مستند بسيار كم بود. يعني هم از منظر مالي منابع مناسبي نداشتيم و هم اينكه مثل سازندگان من روحاني هستم به آرشيوهاي قوي از فيلم‌ها و اطلاعات خاص دسترسي نداشتيم.

 

بنابراين ما فيلم را بر اساس داشته‌ها و استناداتي ساخته‌ايم كه هر كسي به راحتي مي‌تواند در فضاي مجازي آن را پيدا كند. بر اين اساس اين كار بيشتر يك كار تطبيقي است. يعني افشاگري نيست، بلكه گزارش‌گري و نقد است. فيلم من روحاني هستم بيشتر سعي داشت تا با تكيه بر يك سري اطلاعات خاص دست به افشاگري عليه رئيس‌جمهور بزند». دبيركل حزب فرزندان ايران همچنين توضيح می‌دهد كه پيش خبر توليد اين فيلم مستند را دو هفته پيش در اختيار يكي از خبرگزاري مخالف دولت قرار داده است اما اين خبرگزاري از انتشار آن سر باز زده است.

 

به گفته او اين خبرگزاري اعلام كرده است كه سياستش «تحت هيچ شرايطي پرداختن به موضوع آقاي احمدي‌نژاد نيست». ايراني در اين‌باره مي‌گويد: «براي يك آدم سياسي اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا عده‌اي تلاش دارند تا كاركردها و قول‌ها و وعده‌هاي و شعارهاي آقاي احمدي نژاد و همچنين نتيجه كارهاي او از ياد برود؟ چرا تلاش دارند تا مردم او را فراموش كنند؟ دليل اين مساله هم مشخص است، چون اگر به احمدي نژاد بپردازند از آنجا به ۳ هزار بورسيه غيرقانوني و استخدام‌هاي خارج از ضوابط و رانت‌هاي اقتصادي و … مي‌رسند. مشخص است كه دوست ندارند به احمدي‌نژاد بپردازند.

 

ما نبايد اجازه دهيم كه احمدي‌نژاد و دوران او فراموش شود و به گونه‌اي وانمود شود كه گويي هيچ اتفاقي نيفتاده است». وي در پاسخ به سوالي درباره مجوزهاي اين مستند و هيات سازندگان آن توضيح مي‌دهد: «ما براي مستند احمدي‌نژاد به صورت شناسنامه‌دار آمده‌ايم، يعني اين فيلم را شاخه جوانان حزب فرزندان ايران ساخته است كه مجوز فعاليت وزارت كشور را از گذشته دارد و اعضاي آن مشخص هستند.

 

براي نمايش هم صرفا فضاي دانشگاهي را در نظر گرفته‌ايم و از آنجا كه مجوز انتشار اين فيلم را در خارج از دانشگاه نداريم، نه آن را روي اينترنت قرار خواهيم داد و نه در جايي خارج از دانشگاه به نمايش مي‌گذاريم». جمشيد ايراني همچنين درباره جزييات اكران اين فيلم مستند هم مي‌گويد: «براي نمايش آن هم دوست داريم كه كارشناسان حضور داشته باشند و البته به دنبال اين هستيم كه از خود آقاي احمدي‌نژاد و نزديكان ايشان هم براي حضور در مراسم رونمايي از اين فيلم دعوت كنيم. حتي اگر خود آقاي احمدي‌نژاد هم اظهارنظر يا توضيحي درباره محتواي اين مستند داشته باشند از آن استقبال مي‌كنيم».
اخبار سیاسی - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------