آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

یاسر هاشمی:آیت الله ریشه مشکلات کشور را در بداخلاقی ها، تهمت ها می دانست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,یاسر هاشمی

فرزند آیت الله هاشمی گفت: مشکلی که آیت الله هاشمی در هشت سال دولت سابق می دید و از آن ابراز نگرانی می کرد، فقط به دلیل مسائل سیاست خارجی یا بحران اقتصادی نبود، بلکه وی ریشه اصلی مشکلات کشور را در بداخلاقی ها، دروغ و تهمت ها و تفرقه و اختلاف انداختن بین مردم و مسئولان می دانست .

 به گزارش ایسنا  ؛فرزند آیت الله هاشمی گفت: آیت الله هاشمی ریشه اصلی مشکلات کشور قبل از سال ۹۲ را بداخلاقی ها و اختلاف افکنی ها می دانست اما مردم در آن سال با رأی خودشان کشور را به ریل اصلی اش بازگرداندند.

 

 یاسر هاشمی در همایش "امام، رهبری و دولت روحانی" در بجنورد اظهار کرد: مشکلی که آیت الله هاشمی در هشت سال دولت سابق می دید و از آن ابراز نگرانی می کرد، فقط به دلیل مسائل سیاست خارجی یا بحران اقتصادی نبود، بلکه وی ریشه اصلی مشکلات کشور را در بداخلاقی ها، دروغ و تهمت ها و تفرقه و اختلاف انداختن بین مردم و مسئولان می دانست .

 

وی افزود: در حالی که مرحوم هاشمی دشوارترین بحران ها را در طول حیات انقلاب و نظام اسلامی پشت سر گذاشته بود اما اعتقاد داشت که حتی در سخت ترین سال ها و شرایط ازجمله سال 60 که اوج ترورهای منافقان و مصائب جنگ تحمیلی بود، به دلیل همدلی و وحدت مردم و مسئولان، باور داشتند که بحران ها را پشت سر می گذاریم و خیلی نباید نگران بود، اما در دوران موسوم به مهرورزی، ایشان احساس نگرانی زیادی داشت .

 

وی با اشاره به اهمیت اخلاق مداری نزد امام خمینی (ره) تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) نیز برای مکارم اخلاقی و جایگزین کردن عقلانیت به جای جاهلیت در جامعه مبعوث شدند و راه امام خمینی نیز مبتنی بر همین عقلانیت و اخلاق مداری بود و همه مسائل سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد و فرهنگ ما به این موضوعات گره خورده است .

 

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از بداخلاقی های سال های اخیر در عرصه سیاسی به ویژه در مناظرات اخیر انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز گاهی می بینیم که برای برخی افراد، گویا هدف، وسیله را توجیه می کند و برای نیل به اهداف خود از هیچ دروغ و تهمت و مسائل غیراخلاقی فروگذار نمی کنند در حالی که حضرت امام همواره و در تمام عرصه ها حتی در زمینه مسائل سیاست خارجی و نحوه برخورد با سیاست های آمریکا یا مقابله به مثل با سیاست های جنگ افروزانه رژیم بعث عراق، نگرشی اخلاق مدارانه داشت .

 

یاسر هاشمی ادامه داد: امام خمینی(ره) چه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، چه در دوران تثبیت نظام و چه در دوران دفاع مقدس با همین نگرش اخلاقی و با اعتقاد و اعتماد به مردم، کشور و انقلاب را رهبری و هدایت کرد و در همه حال با تکیه بر مردم و آؤای آنان، کارها را به پیش برد.

 

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد که مثل برخی مقاطع گذشته، بین مردم با نظام فاصله بیافتد یا اخلاقیات زیر پا گذاشته شود که ان مسائل مانع از این خواهد شد که انقلاب اسلامی به نتایج مطلوب برسد.وی با بیان این که آیت الله هاشمی حتی در دوران مبارزه و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دغدغه رفاه مردم را داشت، تصریح کرد: این دولت نیز رفاه و آبادانی کشور را جزو اصول خود تعریف کرده است و اکنون که به تعبیر مقام معظم رهبری، دوران رقابت ها پایان یافته و رفاقت ها آغاز شده است، همه باید برای پیشرفت کشور به دولت دکتر روحانی کمک کنند .

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------