باران تخلف مالی دولت احمدی نژاد در 6 ماه پایانی



اخبار,اخبار سیاسی,تخلف‌های بودجه‌ای دولت محمود احمدی‌نژاد

 

 اخبار سیاسی -  گزارش دیوان محاسبات از بررسی اجرای قانون بودجه در شش ماه پایانی دولت احمدی نژاد مشخص کردباران تخلف مالی دولت احمدی نژاد در 6 ماه پایانی

گزارش عملکرد بودجه ای ماه های آخر دولت احمدی‌نژاد نشان می دهد او حتی در روزهای آخر ریاست جمهوری‌اش هم دست از تخلف برنداشته است و مثل همیشه مجلس نهم نسبت به این تخلف‌ها بی‌تفاوت بوده است.

 دیوان محاسبات به تازگی گزارشی از آخرین تخلف‌های بودجه‌ای دولت محمود احمدی‌نژاد در 6 ماه نخست سال 92 منتشر کرده است. اعداد و ارقام این گزارش نشان‌می دهد احمدی‌نژاد حتی در روزهای آخر ریاست جمهوری‌اش هم دست بر مدار قانون نبوده است و مثل همیشه مجلس نهم نسبت به این تخلف‌ها نظاره گر بوده است.

پرداخت پاداش‌های خارج از عرف و عدم واریز اعتباراتی که به باید به خزانه واریز می‌شد و حالا نشده است بخشی کوچک از تخلف‌های دولت دهم است.
 
به گزارش تدبیر، آخرین گزارش از عملکرد بودجه‌ای دولت دهم نشان می‌دهد که در دولت احمدی‌نژاد، وزراتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی، نفت، امور خارجه، بهداشت و درمان، کشور، ورزش و جوانان و معاونت‌های برنامه ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیزیت و سرمایه انسانی در شش ماهه اول سال 92 را بدون تخلف نگذارنده اند.

به گزارش تدبیرآن گونه که بررسی‌های دیوان محاسبات نشان می‌دهد میزان وصول درآمدهای اختصاصی وزارت آموزش و پرورش بر اساس قانون بودجه باید یک هزار و 198 میلیارد و 150 میلیون ریال باشد، اما در 6 ماهه نخست سال 92، تنها 330 میلیارد و 148 میلیون از این درآمد وصول شده‌ است.   
                                                                                                                                                                
علاوه بر این کل اعتبارات هزینه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 874 میلیارد و 37 میلیون ریال بوده است که در 6 ماهه نخست سال 92 تنها 303 میلیارد و 398 میلیون ریال آن تخصیص یافته که معادل 43 درصد اعتبار است.

به گزارش تدبیر، بر اساس گزارش دیوان محاسبات در 6 ماهه نخست سال 92 تنها 39 درصد اعتبارات مصوب وزارت بهداشت و درمان عملیاتی شده است. درصد پرداختی به تخصیص در وزارت بهداشت در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 5 درصد، اعتبارات هزینه‌ای 1 درصد و اعتبارات اختصاصی 1.97 درصد بوده است. دیوان محاسبات این ارقام را، ارقامی بسیار پایین و نگران‌کننده‌ عنوان کرده است که می‌توانند تمامی برنامه‌ریزی‌های مربوط به بهداشت و سلامت عمومی را مختل کنند.

در ادامه این گزارش به بخشی از تخلف‌های دولت دهم در وزارت نفت اشاره شده است. بحث برداشت از میادین مشترک آن بخش از تخلفاتی که به تازگی اسحاق جهانگیری از آن پرده برداشته است و بیان کرده که سهم قطر از میادین مشترک با ایران، 2.5 برابر ایران بوده است.

دیوان محاسبات نیز گزارش بندهایی قانون بودجه در خصوص نفت و گاز را بررسی کرده است و اعلام کرده که بند 1-3 به دلیل کاهش در آمد صادرات نفت خام به میزان 399.289.176 در 6 ماه اول سال 1392 موضوعیت ندارد. این همان بندی است که به سهم 5.17 درصدی شرکت نفت از درآمدهای نفتی و سهم 7 هزار میلیارد دلاری سرمایه گذاری در میادین مشترک و بودجه 7 هزار میلیارد دلاری پیمانکاران داخلی برای تهیه تجهیزات نفتی مربوط است.

فصل مشترک تمام گزارش‌های دیوان محاسبات از تخلف‌های بودجه‌ای دولت محمود احمدی‌نژاد مربوط به پاداش‌های خارج از رویه این دولت به افراد خاص است. آن طور که دیوان محاسبات گزارش داده است حکم بندی از قانون بودجه مربوط به تعیین سقف افزایش حقوق و مزایا و سایر پرداختی‌های نقدی و غیر نقدی توسط هیات وزیران از سوی شرکت‌های نفت ایران و ملی گاز ایران رعایت نشده است.

پیش از این نیز این دیوان از پرداخت پاداش‌های میلیاردی به برخی نزدیکان دولت و افراد خاص خبر داده بود.

عدم واریز بودجه 550 میلیارد ریالی برای مقابله ریزگردها و همچنین تخلف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در عدم واریز درآمد حاصل از فروش کالا و خدماتشان به حساب‌های معرفی شده از سوی خزانه کل کشور بخش دیگری از تخلف مالی دولت محمود احمدی‌نژاد است؛ دولتی که خود را پاکدست ترین و قانون مند ترین دولت تاریخ ایران معرفی می کرد.

اخبار سیاسی - تدبیر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------