آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

حمله تروریستی در ایران نشان دهنده ی نفس های به شماره افتاده داعش است؟ / چرا داعش، سعودی ها و ترامپ به یک اندازه از تهران برآشفته اند؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حمله تروریستی در ایران

گاردین:

حمله تروریستی در ایران نشان دهنده ی نفس های به شماره افتاده داعش است؟ / چرا داعش، سعودی ها و ترامپ به یک اندازه از تهران برآشفته اند؟

گاردین نوشت: حمله به نمادهای مهم در ایران که مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفت، تنش ها با عربستان سعودی، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترامپ را تشدید خواهد کرد. 

به گزارش انتخاب ؛ تروریست هایی که روز چهارشنبه، به ترکتازی مرگباری در تهران پرداختند، با حمله به مجلس ایران و مرقد امام خمینی دو مورد از مهم ترین نمادهای انقلاب ١٩٧٩ را هدف قرار دادند. 

 

این حملات برای مردم تهران که در سال های اخیر به نسبت از چنین حملاتی در امان بوده اند، بسیار غافلگیر کننده بود. 

 

ایرانی ها عربستان سعودی را مسئول این حملات دانسته اند و چه این اتهامات درست باشند، چه نباشد، آن ها به احتمال زیاد تأثیر سیاسی زیادی در آن سوی مرزهای ایران دارند و تنش ها با آمریکا، عربستان سعودی و حکومت های پادشاهی حاشیه خلیج [فارس] را تشدید می کنند.

 

«داعش» در سوریه و عراق درگیر جنگ عقیدتی و نظامی با نیروهای ایران و متحدان آن در سوریه است.

 

قساوت های روز چهارشنبه در شرایطی اتفاق افتاد که با نزدیک شدن نیروهای ارتش عراق و سوریه با حمایت ایران و نیز شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا و انگلیس به استحکامات «داعش» در موصل و رقه، فروپاشی داعش پیش بینی می شود. 

 

«داعش» در پاسخ به این فشار، از پیروان خود خواست جنگ را به خاک دشمنان شان در هر جا که زندگی می کنند، بکشانند. شاید حملات تروریستی اخیر در منچستر، کابل، بغداد، مراوی در جنوب فیلیپین و لندن در راستای همین الگوی جدید جا به جایی محل فعالیت پیروان «داعش» باشد. 

 

در این میان، تلاش های پنهان و کاملاً مستند جورج دبلیو بوش در دهه ٢٠٠٠ برای بی ثبات کردن ایران با حمایت مالی از گروه های مخالف شبه نظامی داخل ایران در تهران فراموش نشده است. حمایت گاه و بی گاه آمریکا از گروه تروریستی «مجاهدین خلق» (منافقین) نیز غیر رسمی نیست. این گروه پیشتر از سوی صدام حسین حمایت می شد و ترورهای  بسیار زیادی را در داخل ایران انجام داده است. 

 

اکنون این پرسش مطرح است که آیا دشمنی آشکار ترامپ تکرار تلاش های بی ثبات کننده گذشته را به طور مستقیم یا غیر مستقیم تقویت می کند. ترامپ با متوقف کردن سیاست مداخله محدود باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، ماه گذشته حملات تندی را بر ضد ایران شروع کرد. وی در سخنرانی های خود در جریان سفرش به ریاض، خواستار انزوای بین المللی ایران شد و ادعا کرد تهران مهم ترین صادر کننده «آتش جنگ های فرقه ای و تروریسم» در جهان است. 

 

میزبان وی، ملک سلمان [پادشاه عربستان سعودی]، ایران را به «پیشگامی در تروریسم جهانی» متهم کرد. ترامپ که از سوی اسرائیل تحریک می شود، تهدید کرده است توافق هسته ای مهم سال ٢٠١٥ باراک اوباما با ایران را پاره خواهد کرد. 

 

وی با هیاهو و تبلیغات زیاد قرارداد بزرگ فروش اسلحه به سعودی ها را اعلام کرد. ترامپ این هفته از اقدام عربستان به طرد دیپلماتیک و تجاری قطر که در میان کشورهای عرب [خلیج فارس] تا حدودی تنها کشوری است که روابط خوب خود را با ایران حفظ کرده است، حمایت کرد. این اقدام موجب شده است سیاستمداران منطقه درباره جنگی قریب الوقوع هشدار دهند. 

 

سران ایران بی درنگ اتهامات ترامپ را رد کردند. آن ها گفتند ریاض بزرگ ترین حامی و الهام بخش داعش است.

 

ایران برخلاف حکومت های استبدادی کشورهای خلیج فارس دارای نظام سیاسی دمکراتیک است و در آن برای برگزیدن نمایندگان مجلس و رئیس جمهور، انتخابات برگزار می شود و همین امر ارایه تصویر «حامی تروریسم» از این کشور را ناکام می گذارد. به نظر می رسد این واقعیت ناراحت کننده ترامپ، سعودی ها و «داعش» را به یک اندازه بر آشفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------