آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

معاون رییس جمهوری: ‎منشور حقوق شهروندی ژست سیاسی نیست/ اعتقاد راسخ دولت بر اجرای کامل منشور



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انصاری

معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی یک برنامه تشریفاتی یا ژست سیاسی نیست، گفت: دولت تدبیر و امید بر اجرای کامل آن اعتقاد راسخ دارد.

 ‎به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام مجید انصاری شامگاه شنبه در انجمن اسلامی جامعه پزشکی دانشگاه شهید بهشتی افزود: رییس جمهور و دولت تدبیر و امید پای اجرای کامل مفاد منشور حقوق شهروندی به عنوان یک اعتقاد راسخ ایستاده‌اند.

‎وی ادامه داد: برنامه دکتر روحانی در دولت دوازدهم اجرای منشور حقوق شهروندی با توجه به تمام ابعاد و زوایای آن است.

 

‎معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به اینکه در منشور حقوق شهروندی تمام ابعاد و ساحت‌های حقوقی، فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: در اجرای منشور حقوق شهروندی اجرای آن بخشی که در اختیار قوه مجریه قرار دارد از مدت‌ها پیش آغاز شده و به مرور در حال تکمیل و گسترش است و بخشی که در اختیار سایر قوا قرار دارد را هم رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی پیگیری خواهد کرد تا با تفاهم و همدلی به اجرا درآید.

 

‎حجت‌الاسلام انصاری در این دیدار همچنین با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و آرزوی بهره مندی ملت ایران از برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در جمله کوتاهی از امام حسن مجتبی(ع) می‌توان همه نگاه اسلام به دنیا، آخرت و انسان و انسانیت را درک کرد آنجایی که می‌فرماید برای دنیایت آنچنان تلاش کن که گویی در این جهان ابدی خواهی بود و این موضوع در مقابل دنیاگریزان و ظاهر پیشگانی است که مسئولیت اجتماعی این جهانی را رها کردند.

** تروریست ها انتقام مردم سالاری را از مردم ایران گرفتند

‎معاون حقوقی رییس جمهوری در ادامه با تسلیت فاجعه دردناک تروریستی اخیر در تهران، گفت: دکتر روحانی گویاترین واکنش را نسبت به حادثه تروریستی مجلس و مرقد امام راحل داشت مبنی بر اینکه تروریست‌ها، عاملان و اربابان آنها انتقام مردم‌سالاری را از مردم ایران گرفتند.

 

‎وی ادامه داد: به تعبیر ایشان ، برخی از حامیان تروریست‌ها که حتی صندوق رأی را نمی‌شناسند بعد از حماسه باشکوه 29 اردیبهشت و حضور متعهدانه مردم در بزرگداشت امام راحل به دنبال انتقام از مردم ایران برآمدند.

 

‎انصاری خاطر نشان کرد: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی دمکراسی در ایران روند تکاملی و بلوغ را طی می‌کند. البته باید توجه داشت که دمکراسی در همه کشورها با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده است، اما مسیر دمکراسی و مردم‌سالاری در ایران در مقایسه با دیگر کشورها مسیری هموارتر و دارای شیب صعودی بیشتری بوده است.

 

‎معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: در انتخابات گذشته سخنان زیادی گفته شد و اقدامات فراوانی هم صورت گرفت، اما در این میان، مردم ایران سخن درست را شنیده و بعد در سنجش وجدان خود انتخاب احسن و اصلح را انجام دادند و باید توجه داشت که قرآن کریم، شنیدن را نعمت بزرگی برای جامعه می‌داند و اینکه پیشوای جامعه حتی باید حرف‌های تکراری مردم را بشنود چرا که این موضوع برای جامعه خیر است.

 

‎حجت‌الاسلام انصاری همچنین با گرامیداشت یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی دارند و در تشویق ورود دکتر روحانی به صحنه انتخابات نقش بسیار مهمی داشتند.

 

‎معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان فشارهای سنگینی که در طول حدود 4 سال گذشته بر دولت یازدهم وارد شده، گفت: حقیقتاً باید گفت که این فشارها، ملال‌آور و شکننده بود و معتقدم هیچ دولتی طی 38 سال گذشته به اندازه دولت دکتر روحانی در تنگناهای سنگین قرار نداشت چرا که مطالبات رو به افزایش، مشکلات فزاینده و امکانات اندک بود.

 

‎انصاری با تجلیل از همه نقش‌آفرینان در انتخابات باشکوه اخیر ، گفت: باید از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های جریانات سیاسی، احزاب، گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و بخصوص اساتید و دانشجویان که واقعاً سنگ تمام گذاشتند تقدیر و تشکر کرد. همچنین مراجع سیاسی کشور در این انتخابات بویژه رئیس دولت اصلاحات مرد نجابت و تجسم اخلاق و ادب ایرانی و نیز بیت امام راحل و آیت‌الله سیدحسن خمینی، دکتر جهانگیری و حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در این انتخابات به خوبی نقش‌آفرینی کردند.

** دولت دوازدهم دولتی جوان تَر خواهد برد

‎معاون حقوقی رییس جمهوری اضافه کرد: در انتخابات اخیر پیوند ارزشمندی میان اصولگرایان اعتدال‌طلب و اصلاح‌طلبان اعتدال‌جو و علاقمندان ایران بوجود آمد و همراهی، همزیستی و تلاش مشترک سیاسی شکل گرفت.

 

‎حجت‌الاسلام انصاری تصریح کرد: مردم در این انتخابات علی‌رغم همه تبلیغاتی که انجام شد، نشان دادند که اهل انصاف و تشخیص درست هستند.

 

‎معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: دولت دوازدهم حتماً دولتی جوان‌تر و فعال‌تر خواهد بود و تمامی وعده‌های دکتر روحانی در حوزه‌های مختلف، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 

‎انصاری خاطر نشان کرد: ما دوران کنونی را دوران رفاقت و همراهی برای پیشرفت کشور می‌دانیم و امیدواریم همه طرف‌ها پرونده انتخابات را ببندند و با تقویت امید در مردم، مسیر توسعه کشور را هموارتر سازند.

 

‎وی افزود: از رسانه ملی هم توقع داریم که با دولت و آقای روحانی مهربان‌تر رفتار کند تا مردم بتوانند خدمات دولت را از رسانه ملی بیشتر بشنوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------