عضو منتخب شورای شهر تهران: در مورد شهردار آینده به جمع بندی نرسیدیم/ اعضای شورا به همان کاری مشغول می شوند که انتخاب شدند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,منتخب شورای شهر تهران

گمانه زنی های رسانه ای در مورد شهردار صحت ندارد.

حسن رسولی در مورد انتخاب شهردار آینده تهران گفت: ما از نظرات همه ی مراجع به ویژه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استقبال و استفاده می کنیم اما بر اساس قانون، تصمیم گیر نهایی شورای شهر است.

 

منتخب مردم در شورای پنجم شهر تهران در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: فکر می کنم که گمانه زنی های رسانه ای در مورد انتخاب شهردار آینده تهران بصورت شتابزده و جلوتر از برنامه زمان بندی آغاز به کار شورای اسلامی دوره پنجم شهر تهران که نیمه مردادماه اغاز می شود، در جریان است. تاکنون در جمع 21 نفره ی منتخبین این دوره در مورد تعیین شاخص و معیارهای انتخاب شهردار بعدی تهران، مذاکرات کارشناسی اولیه صورت گرفته ولی هنوز جمعبندی نهایی حاصل نشده است، به هیچ عنوان وارد مصادیق نشده ایم و آنچه بیا می شود هم بیشتر گمانه زنی های رسانه ای است که ارتباطی با فضای داخلی منتخبین شورای شهر ندارد.

 

وی ادامه داد: ما نمی توانیم به اشخاصی مانند آقای حضرتی و یا سایر نماینده های مجلس را که در راس امور هستند، بگوییم اظهار نظر نکنند ولی همانطور که اشاره کردم تا به الان در جمع 21 نفره بحثی نداشته و در بحث شاخص و معیارها به جمعبندی نرسیده ام. مضافا اینکه هنوز نزدیک دو ماه به زمان آغاز به کار شورا وقت باقی است، درست است که باید فعال باشیم اما بیش فعالی هم خوب نیست و خسارت به دنبال خواهد داشت.

 

استاندار خراسان بزرگ در دوره اصلاحات در رابطه با مصداق و معیارهای که مورد توجه قرار گرفته است هم بیان کرد: "اصلاح طلب و پاکدست بودن و قرار داشتن در منظومه مدیران ارشد کارامد کشور" را می توان به عنوان مبانی اصلی این شاخص ها بیان کرد.

 

رسولی همچنین در خصوص بهره بردن از نظرات شورای سیاستگذاری در انتخاب شهردار افزود: ما از نظرات همه ی مراجع به ویژه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استقبال و استفاده می کنیم اما بر اساس قانون، مرجعی که راجع به این موضوع تصمیم گیر نهایی است شورای شهر می باشد.

 

این سیاستمدار اصلاح طلب خاطرنشان کرد: یکدستی در اصلاح طلب بودن لیست 21 نفر شورای شهر هم فرصت محسوب می شود و هم تهدید. نقش آفرینی ما تعیین خواهد کرد که این "یکدستی" وجه فرصت آفرینی را تقویت خواهد کرد یا با ایفای نقش نامطلوب تقویت کننده آسیب های این مساله باشیم، بنابراین به فعالیت شورا بستگی دارد.

 

وی اضافه کرد: به وعده های داده شده به مردم که بر آن اساس رای جذب شده است باید پایبند بود و بنابر اعتمادی که مردم به جریان اصلاحات و شخصیت های اصلاح طلب داشتند مثل اقای خاتمی و دکتر عارف و شورای سیاستگذاری اصلاحات، در کنار شناختی که از افراد لیست داشتند مورد انتخاب میلیونی رای دهندگان تهران قرار گرفته اند و به همین میزانی که ما منتخب شده ایم باید بصورت صادقانه پایبندی بیشتری از خودمان نشان دهیم و بنابر قول و قرار و عهدی که با مردم بسته ایم، می توان این یکدستی را فرصت دانست و از این فرصت طلایی بر ای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان تهران، ری و تجریش استفاده کرد.

 

رسولی در خصوص اینکه "کاندیدا شدن اعضای منتخب شورای شهر تهران خلاف میثاق نامه است یا خیر" هم توضیح داد که: ما داوطلبین ورود به لیست امید، تماما تعهد اخلاقی را به شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان داده ایم. این پیمان هم معطوف به تجارب تلخ و شیرین ادوار گذشته شوراست یک اجماع کاملی وجود دارد بین 21 نفر که در طی 4 سال آینده ما بعنوان منتخبین مردم به همان کاری مشغول باشیم که رای دهندگان، ما را برای انجام آن کار به وکالت خویش برگزیدند فقط بحث سمت شهرداری نیست سایر سمت ها هم همینطور خواهد بود. مردم به ما رای داده اند که در شورای شهر که پارلمان پایتخت محسوب می شود برای نظارت موثر بر مدیریت حوزه شهری و قانونگذاری در خدمت آنها باشیم.

 

منتخب شورای پنجم در پایان گفت: طبیعتا عهد و پیمانی که تک تک آرا میلیونی با ما و ما با انها بسته‌ایم و در مکتوبه ای که بین ما و شورای سیاستگذاری به امضا رسیده است، به سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان متعهد و پایبند خواهیم بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------