آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

پیش‌بینی سردار سلیمانی در مورد ولیعهد جدید عربستان



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سردار سلیمانی

سرلشکر حاج قاسم سلیمانی درباره محمد بن سلمان (ولیعهد جدید عربستان) چندی پیش گفته بود: "روس ها وساطت کردن که مذاکره ای بین سعودی ها و نظام سوریه انجام بشود . آقای محمد بن سلمان همین ولیعهد دومی که خیلی عجول است و میخواهد زودتر اولی را کنار بزند چه بسا پدر خود را بکشد و جای او بنشیند به سوریه رفت.

 به گزارش انتخاب، روس ها بعد از صحبت با وی قبول کردند این وساطت انجام شود. با حضور روسها به سوریه رفتند. محمدبن سلمان از فردی سوری در مورد احوال بشار اسد سوال کرد. فرد سوری که موقعیت را مناسب میبیند از محمد بن سلمان میخواهد تا دست به دست هم داعش وجبهه النصره را که خطر عمومی برای همه هست نابود کنیم . اما محمد بن سلمان در جواب میگوید: "این ها چیزی نیست درست میشود. مشکل شما یک چیز است و آن ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است اگر این ارتباط تمام شود همه چیز درست می شود."

 

گفتنی است؛ چند روز پیش محمد بن سلمان، ولیعهد جدید ملک سلمان، همزمان با حفظ سمت در مقام وزیر دفاع، به معاونت رئیس شورای وزیران عربستان هم منصوب شد. این رویداد که در تضاد با وصیت موسس آل‌سعود و رویه و سنت انتقال قدرت در خاندان سعودی است، در برخی رسانه‎ها زلزله سیاسی و در برخی دیگر کودتای جانشینی در عربستان نام گرفت.

 

به عبارتی محمد بن سلمان که در کانون این تغییر قرار دارد، با استفاده از موقعیت پادشاهی پدر، در اقدامی بی‎سابقه قدرت را به شکل مستقیم و موروثی برای خود تضمین کرد، و دست دیگر مدعیان نسل اول و دو قدرت را از رسیدن به تاج و تخت عربستان دور کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------