الکل و سیگار دو عامل عمده مرگ در آمریکا است



اخبار , اخبار علمی,عامل مرگ در آمریکا,عامل مرگ و میر در آمریکا

 

الکل و سیگار دو ماده‌ای که باعث بیشترین خطر مرگ و میر در آمریکا هستند و همچنین قرص‌های مسکن که بیشترین استفاده را در آمریکا دارند دلیل بیشترین مرگ و میر هستند.


تمام مواد مخدر خطرناک هستند اما این مواد خطرناک در دسترس مردم جهان هستند؛ الکل و سیگار دو ماده‌ای که باعث بیشترین خطر مرگ و میر در آمریکا هستند و همچنین قرص‌های مسکن که بیشترین استفاده را در آمریکا دارند دلیل بیشترین مرگ و میر هستند.

 

اخبار , اخبار علمی,عامل مرگ در آمریکا,عامل مرگ و میر در آمریکا


جالب توجه است که این مواد خطرناک مانند الکل، سیگار، حشیش، هروئین و قرص‌های مسکن به راحتی در دسترس تمام مردم و قانونی هستند و خرید و فروش آن آزاد است در صورتی که بیشترین آسیب را به مردم می‌رسانند و باعث مرگ و میر آنها می‌شوند. حتی اکثر تصادفات نیز ناشی از استفاده این مواد است.

با توجه به مقاله‌ای که توسط «کاترین هیل» مدیر سرطان واحد اپیدمیولوژی انستیتو گوستاو روسی در مجله پزشکی منتشر شد، در فرانسه 73 هزار نفر در اثر سیگار می‌میرند؛ به طور متوسط امید به زندگی یک فرد سیگاری کمتر از 20 تا 25 سال نسبت به افراد غیر سیگاری در جهان است؛ 5 میلیون نفر در جهان هر سال در اثر سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

اصلی‌ترین بیماری که با سیگار در ارتباط است: سرطان ریه، دهان، حنجره، حلق، کلیه، مثانه، سینه، معده و روده کوچک است، در ضمن خطربیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

 

اخبار , اخبار علمی,عامل مرگ در آمریکا,عامل مرگ و میر در آمریکا


مصرف الکل نیز یکی از اصلی ترین علت‌های مرگ و میر در جهان است که در کوتاه مدت خطر ابتلا به حوادث را افزایش می‌دهد، موجب التهاب معده، تهوع و استفراغ می‌شود؛ در دراز مدت مصرف منظم الکل بر روی سیستم عصبی (نوروپاتی الکلی، اختلال عصبی و...) کبد، لوزالمعده، ابتلا به فشار خون بالا، سرطان دهان، زبان، معده را نیز افزایش می‌دهد و بر روی بسیاری از اعضای بدن اثرات خطرناک دارد.

علاوه بر این الکل دارای اثرات بسیاری در محیط و جامعه مانند بحران خانواده، آسیب به خود و دیگران، قتل و ... است.

 

اخبار , اخبار علمی,عامل مرگ در آمریکا,عامل مرگ و میر در آمریکا


برخی افراد خود درمانی می‌کنند و در صورت درد یکی از اعضای بدن قرص‌های مسکن مصرف می‌کنند؛ قرص‌های مسکن نیز یکی از داروهای پر مصرف در جهان است؛ استفاده بی‌رویه این قرص‌ها 40 تا 70 درصد خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می‌دهد؛ این قرص‌ها پس از مدتی به عادت تبدیل می‌شوند که برای انسان مضر هستند.

یک مطالعه که در آمریکا صورت گرفت نشان داد شاهدانه درد را کاهش می‌دهد و از آن موقع برای استفاده پزشکی مجاز شد که خود موجب اعتیاد بیمار می‌شود.

 

اخبار , اخبار علمی,عامل مرگ در آمریکا,عامل مرگ و میر در آمریکا


اخبار علمی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------