تمام محتوای كتب درسی در یك بازه...



 

 

تمام محتوای كتب درسی در یك بازه زمانی شش ساله تغییر می‌كند

 

 

تمام محتوای كتب درسی در یك بازه زمانی شش ساله تغییر می‌كند

 

 

برنامه تدوین درس ملی كه یكی از ابعاد مهم اصلاح ساختار و تغییر نظام آموزشی است در حال ویرایش نهایی است.

 


بنائیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، با اعلام این خبر گفت: طرح تغییر ساختار آموزش و پرورش یا همان نظام ۳-۳-۶ كه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در جلسات مستمر و طولانی مورد بحث قرار گرفته و در مرحله بررسی نهایی است، اما هنوز برای اجرایی شدن آن به تفاهم كلی نرسیده‌ایم.

 


وی افزود: بر اساس آخرین مصوبه هر گونه اسناد تحولی، ابتدا باید در شورای مشورتی آموزش و پرورش نهایی شود، سپس به تصمیم‌گیران بالادستی ارسال شود.

 


مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تحول بنیادین اظهار كرد: تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار وسیعی است كه با یك مطالعه چهار پنج ساله همراه بوده و در كارگروه‌های علمی مورد بررسی دقیق و كار كارشناسی قرار گرفته است.

 


بنائیان افزود: مقدمات طرح تحول ساختاری آغاز شده و بسترهای تغییر محتوایی نیز از ابتدای امسال وارد فاز جدیدی می‌شود و پس از تصویب نهایی و تبدیل آن به قانون از سال تحصیلی ۹۰ ـ ۹۱ اجرایی خواهد شد.

 


مشاور وزیر در امور تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش با بیان این كه تغییر ساختار متفاوت از تغییر محتواست، گفت:‌ تغییر ساختار همان نظام آموشی ۳-۳-۶ است كه تصویب شده اما تغییر محتوا مربوط به كتب درسی است كه بر اساس برنامه درسی ملی و اسناد تحولی تدوین می‌شود.

 


وی اظهار كرد: بر اساس این طرح تحول بنیادین، هر ساله دو پایه تحصیلی از نظر محتوایی و كتاب تغییر خواهد كرد و در یك بازه زمانی شش سال تمام محتوای كتب درسی بر اساس درس ملی تغییر خواهد كرد كه البته این بحث هنوز نهایی نشده است.

 


وی در توضیح بیشتر اسناد تحولی گفت: منشور اسناد تحولی، مبتنی بر سند تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران، تعلیم و تربیت از نگاه امام راحل، تعلیم و تربیت از نگاه مقام معظم رهبری و تحول راهبردی است كه از مهر امسال الزامات ساختاری و محتوایی و همچنین زیرساخت‌های آن كلید خواهد خورد و حذف پیش ‌دانشگاهی یكی از آنهاست.

 


بنائیان در پایان خاطرنشان كرد: برنامه درسی ملی هم اكنون در مرحله ویرایش نهایی است و پس از طرح در شورای مشورتی برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال خواهد شد.... / خبرگزارى ايسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------