ارتش آمریکا با سگ گوگل تمرین کرد



اخبار,اخبار علمی,سگ گوگل

نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد که به مدت یک هفته در تمرین‌های نظامی خود از سگ رباتیک شرکت «بوستون داینامیکز» استفاده کرده است.

«اسپات» (دیدبان) نام ربات چهارپایی است که شرکت داینامیکز متعلق به گوگل، در اندازه یک سگ ساخته است. این ربات تا به‌ حال در آزمایشگاه بود و مهندسان روی حفظ تعادل آن کار می‌کردند اما در ماه سپتامبر (شهریور 1394) برای یک گردش یک‌ هفته‌ای از آزمایشگاه بیرون رفته است.


این گردش یک هفته‌ای البته از نوع دویدن در پارک و آوردن چوب در علف‌ها نبود، بلکه سگ شرکت گوگل با سربازان در تمرین‌های نظامی شبیه‌سازی‌شده شرکت کرد تا قابلیت‌های نگهبانی و کنترل از راه دور خود را ارتقا دهد. اسپات در این تمرین‌ها همراه سربازان به مناطق جنگلی، کوهستانی و شهری رفت و برای آنها گوشه‌وکنار میدان نبرد را بررسی کرد تا مبادا دچار کمین دشمن شوند.


این تمرین به این صورت انجام شد که یک اپراتور از فاصله 500 متری به کمک یک لپ‌تاپ و یک جوی‌استیک بازی‌های کامپیوتری، این ربات را کنترل می‌کرد. براساس اعلام نیروی دریایی، کنترل و هدایت این روبات آن‌قدر آسان است که یک کودک 4 ساله هم با استفاده از دسته بازی می‌تواند آن ‌را هدایت کند.


در تمرین‌های جنگ شهری، سربازان به اسپات آموختند که چگونه گوشه و کنار ساختمان‌ها را برای یافتن دشمن جست‌وجو کند. این تمرین‌ها قطعا بسیار سرگرم‌کننده‌تر از لگد خوردن از مهندسان در آزمایشگاه بوده است (اگر به خاطر داشته باشید فیلم‌های آزمایش ثبات این ربات در حالی که مهندسان تلاش می‌کردند با لگد زدن آن ‌را زمین بیندازند، در یوتیوب منتشر شده بود). این ربات 80 کیلوگرمی که هنوز صورت ندارد و تنها یک چهارپای بدون احساس است، در صورتی که بدنه‌ای با روکش پوست یک سگ داشته ‌باشد، بهتر می‌تواند با سربازان ارتباط برقرار کند.


ارتش آمریکا در جنگ عراق و افغانستان از 2000 سگ آموزش‌دیده برای کشف بمب‌های جاده‌ای، اسلحه، حضور در ایست بازرسی، همراهی با گروه‌های پیاده و دیگر اهداف نظامی استفاده کرد. با وجود این، نیروی دریایی اعلام کرده است که «اسپات» قرار نیست به میدان جنگ فرستاده شود و این تمرین صرفا برای ارتقای سیستم روبات و آزمایش کارآیی آن بود تا ارتش برای تصمیم‌گیری‌های بعدی، داده‌های عملی داشته باشد.

اخبار علمی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------