تصاویر شگفت انگیز از سریعترین جراحی پیوند صورت 18+



پیوندصورت,تصاویری از جراحی پیوند صورت

تصاویر شگفت انگیز از سریعترین جراحی پیوند صورت

یک مرکز پیوند صورت در لهستان صورت مردی که را که براثر برخورد با دستگاه برش سنگ به شدت مجروح شده بود را با سرعت بی سابقه بازسازی کرد، به طوری که از این عمل جراحی بی سابقه با عنوان نخستین عملی یاد می شود که با هدف نجات جان بیمار انجام شده است.

بیماران پیوند صورت باید به طور معمول چندین سال صبر کنند تا یک عمل پیوند صورت روی آنها انجام شود، اما پس از یک حادثه در محل کار برای یک مرد 33 ساله لهستانی که موجب شده بود وی در معرض عفونتهای مهلک قرار بگیرد، پزشکان برای انجام این عمل پیوند صورت به سرعت وارد عمل شدند.

این مرد که با نام "گرزگورز" شناسایی شده است، سه هفته پس از آنکه یک دستگاه برش سنگ به صورتش صدمه شدیدی وارد کرد یک صورت جدید دریافت کرد چرا که میزان جراحات به قدری بود که امکان بخیه زدن در صورت وی میسر نبود. آرواره های وی خرد شده بود و شرایطش به سرعت و به وخامت می گذاشت تا اینکه پزشکان اظهار داشتند هیچ چاره ای جز ارائه یک صورت جدید و پیوند صورت سریع ندارند.

این عمل در مرکز انکولوژی در گلیویس در تاریخ 15 می (25 اردیبهشت) بر روی بیمار انجام شد.

آدام ماسییووسکی رئیس تیم جراحی مرکز انکولوژی در گلیویس لهستان به عنوان تنها مرکزی که عمل جراحی صورت انجام می دهد، گفت: معمولا پذیرنده های صورت باید بین یک تا هفت سال صبر کنند تا این جراحی انجام شود، اما به علل مشخصی مجبور بودیم این بیمار را سریعتر عمل کنیم چرا که زندگی وی در خطر بود.

اوایل ماه جاری کارمن بلاندین ترلتون به صورت عمومی برای اولین بار پس از پیوند صورت خود سخنرانی کرد، این امر درست شش سال پس از آن صورت گرفت که همسرش با یک مایع قلیایی به وی حمله کرد که در نتیجه این زن نابینا شد و صورتش از شکل افتاد.

چارلا نش زن اهل کانکتیکت که در سال 2009 مورد حمله یک شامپانزه قرار گرفته بود در سال 2011 عمل جراحی صورت داشت.

ماسییووسکی اظهار داشت عمل جراحی " گرزگورز " نخستین عمل جراحی بود که برای نجات جان بیمار انجام می شد.

این جراحی در تاریخ 15 می، 9 روز پیش، انجام شد و 27 ساعت طول کشید چرا که جراحی وی دربرگیرنده پیوند استخوان هم می شد. " گرزگورز " نیاز به بازسازی صورت، آرواره ها، سقف دهان و قسمت تحتانی کاسه چشم داشت.

وی هنوز در معرض خطر عفونت است اما انتظار می رود که بهبود یافته و زندگی عادی داشته باشد.

اگرچه تصاویر پس از عمل نشان دهنده بخیه هایی از بالای چشم راست، زیر چشم چپ و اطراف صورت تا گردنش است اما وی توانست شش روز پس از جراحی به عکاسان اجازه عکاسی بدهد.

تصاویر این مرد 33 ساله که صورتش به وسیله دستگاه سنگ بری آسیب دید پس از عمل نهایی پیوند صورت مشاهده می شود./مهر

 پیوندصورت,تصاویری از جراحی پیوند صورت

 

 

پیوندصورت,تصاویری از جراحی پیوند صورت

 

 پیوندصورت,تصاویری از جراحی پیوند صورت

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------