زيره دشمن سرماخوردگي و مشكلات گوارشي



 

دانه‌هاي زيره نه تنها طعم مطبوعي به غذا مي‌دهند بلكه همچنين براي بدن بسيار مفيد هستند.

به گزارش ايسنا، زيره در ساليان بسيار دور كاربرد زيادي در انواع غذاهاي هندي داشته است.

روزنامه تايمز آو اينديا در مقاله‌اي در اين باره آورده است زيره يك منبع غني از آهن است و به همين خاطر براي افرادي كه به بيماري كم خوني مبتلا هستند بسيار مفيد است. همچنين براي مادران شيرده و زنان باردار توصيه مي‌شود چون آنها نيز نسبت به ديگران به آهن بيشتري نيازمند هستند.

از سوي ديگر، زيره به گوارش بسيار كمك مي‌كند و از سوء هاضمه، نفخ، اسهال و حالت تهوع جلوگيري مي‌كند. اگر دچار بازگشت اسيد معده مي‌شويد با جويدن چند عدد دانه كامل زيره مي‌توانيد اين مشكل را برطرف كنيد.

دانه‌هاي زيره خواص ضدعفوني كنندگي بالايي دارند و در نتيجه براي درمان سرماخوردگي‌هاي معمولي مفيد هستند. زيره از سرفه جلوگيري كرده و براي سيستم تنفسي بدن نيز سودمند است. همچنين از آنجا كه طبع گرمي دارد از تجمع مخاط در مجاري تنفسي جلوگيري مي‌كند.

براي مقابله با علائم سرماخوردگي مي‌توانيد معجون دانه زيره با آب تهيه كنيد و آن را جرعه جرعه بنوشيد. براي آماده كردن اين معجون كافي است يك مشت دانه زيره در آب در حال جوش بريزيد و مدتي آن را بجوشانيد. نوشيدن اين مايع باعث برطرف شدن سرماخوردگي و بهبود مشكلات گوارشي مي‌شود.

دانه زيره همچنين موجب تحريك ترشح آنزيم‌هايي در غده پانكراس (لوزالمعده) مي‌شود كه به نوبه خود به جذب ريز‌مغذي‌ها كمك مي‌كند. علاوه بر اينها دانه زيره قدرت كبد را در سم‌زدايي از بدن افزايش مي‌دهد و كارآيي اين عضو حياتي را بهبود مي‌بخشد .... /  تحلیل : عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------