آی پد اپل؛ محبوب ترین تبلت سال در بین امریکایی ها



محبوب ترین تبلت بین آمریکایی ها , آی پد اپل
سخت افزار - آی پد اپل، محبوب ترین تبلت سال 2013 در بین کاربران امریکایی شد.
موسسه تحقیقاتی J.D Power بعد از تحقیق و نظرسنجی ازکاربران، به آی پد 836 امتیاز از مجموعه 1000 امتیاز داد.
مطالعه با موضوع راضی بودن از تبلت انجام گرفت و از دید کاربران، آی پد اپل در صدر قرار گرفت.
سوال از کاربران (در این مطالعه جامعه آماری شامل 1857 تبلت دار امریکایی بوده است) در 5 دسته بندی  تعریف شده بود که شامل پرفورمنس، سهولت استفاده، ظاهر و طراحی دستگاه، ویژگی ها و هزینه سخت افزای و نرم افزاری بود.
پرفورمنس 26 درصد، سهولت استفاده 22 درصد، ظاهر و طراحی دستگاه 19 درصد، ویژگی ها 17 درصد و هزینه 16 درصد از این تحقیق را شامل شده است. (گفتنی است اپل از 5 فاکتور فقط 4 فاکتور را بدست آورده و فاکتور هزینه جزو امتیازات اپل نبوده است)
51 درصد از مطالعه شوندگان گفتند که تبلت خود را با نفر بعدی به اشتراک گذاشته اند. جالب اینجاست که وقتی تبلت به اشتراک گذاشته شده امتیاز به 824 رسیده که 28 امتیاز از حالت معمولی کمتر است. کرک پارسون مدیر J.D Power می گوید معمولا وقتی یک کاربر تبلت می خرد، با یک نفر دیگر به اشتراک می گذارد.
در این مطالعه همچنین مشخص شد دارندگان تبلت 36 درصد بیشتر روی اینترنت رفته اند تا دارندگان گوشی هوشمند یا همان اسمارتفون.
همچنین 27 درصد از مطالعه شوندگان اعلام کردند که ظرف 12 ماه آینده تبلت جدید خواهند خرید. (این رقم در سال 2012 در مدت مشابه 37 درصد بود.)
همچنین 94 درصد از کاربران راضی اعلام کردند در آینده اگر تبلت جدید بخرند، از همان برندی خواهند خرید که در حال حاضر مالک آن هستند.
به گفته وی 41 درصد از دارندگان تبلت ، دستگاه خود را با 4 الی 5 نفر دیگر به اشتراک می گذارند و این یعنی در آینده نزدیک آنها یک تبلت جدید خواهند خرید.
بیش از 46 درصد از دارندگان تبلت (تقریبا نیمی از دارندگان تبلت) فرزند دارند و اغلب تبلت های خود را با فرزندانشان به اشتراک می گذارند و مطابق این تحقیق، 30 درصد از اپ های دانلود شده مربوط به بخش آموزشی بوده است.
20 درصد گفته اند از تبلت برای کارهای تجاری و بیزینس شان استفاده می کنند و استراتژی موسوم به BOYD   نیز در همین رابطه مطرح شده است.
همچنین تبلت آمازون 829 امتیاز، تبلت سامسونگ 822 امتیاز، تبلت ایسوس 818 امتیاز و تبلت ایسر 784 امتیاز را کسب کردند.

محبوب ترین تبلت بین آمریکایی ها , آی پد اپل
 
 آی پد در 7 بهمن 1388 برای اولین بار بعنوان اولین تبلت اپل معرفی شد و تاکنون 4 نسل از آن ارائه شده است.
آی پد نسل دوم ۳۳٪ باریکتر و ۱۵٪ سبکتر از نسخهٔ اول آیپد بود. پردازنده دو هسته‌ای A۵ با پردازش گرافیکی نه برابر قوی تر از نسخه ی اول، خروجی HDMI، صفحه نمایش LED با زاویه دید ۱۷۸ درجه، فیلم برداری HD، دوربین جلو برای مکالمه تصویری و اتصالات WiFi + ۳G از مشخصات نسخه دو نسبت به نسخه اول بود.
تقریبا یک سال پس از انتشار تبلت iPad 2 توسط کمپانی Apple، این بار، اپل نسل سوم این تبلت را با نام "آی پد" روانه بازار کرد. مشخصات فنی شامل : مشخصات کلی: وزن: 662 گرم؛ پردازنده: Apple Dual-Core Cortex-A9, Apple A5X Chipset 1GHz؛  دیسک درایو: دیسک درایو حافظه ای SSD 64 GB صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی LED Capacitive - اندازه 9.7 اینچ؛با قابلیت نصب سیم کارت - WiFi - GPRS - GPS - Edge - بلوتوث - دوربین - وب کم - قطب نما - حسگر شتاب سنج - حسگر ژیروسکوپ – microUSB و Apple IOS iOS 5 - کارکرد باطری تا 10 ساعت برای گشت و گذار در وب، تماشای فیلم و یا گوش دادن به موسیقی ساعت است.
پس از گذشت ۶ ماه از سومین نسب آیپد ، آیپد نسل چهعارم معرفی شد.بسیاری از مشخصات این تبلت همانند نسل قبلی آن است. برخی معتقدند که این نسل فقط یک بروز رسانی برای نسخه ی قبل آن بوده است.
و اما آی پد مینی، اپل برای اولین بار هم زمان با معرفی آیپد ۴ (بیست و سوم اکتبر 2012) آیپدی را معرفی کرد که با این مشخصات معرفی شد :اندازه 7.9 اینچ ، ضخامت 7.2 میلیمتر،وزن 308 گرم(53٪ سبک‌تر از آیپد نسل چهارم) ، در دو رنگبندی متفاوت ، رنگ‌بندی مدل اول یک دست مشکی و مدل دوم به رنگ طبیعی آلومینیوم رزولوشن نمایشگر مشابه آیپد 2 است، 1024 در 768 پیکسل. چیپ پردازشی A5 (مشابه آیپد 2 )است و در سه ظرفیت 16، 32 و 64 گیگابایت و در دو مدل وای-فای و وای-فای و 4G LTE عرضه می شود..... / khabaronline.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------