مصرف زردآلو در پیشگیری از بیماری های قلبی و عصبی موثر است



 

 

مصرف زردآلو در پیشگیری از بیماری های قلبی و عصبی موثر است

 

 

یک کارشناس تعذیه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف زردآلو در پیشگیری از بیماریهای قلبی و عصبی موثر است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، شهلا جودت با بیان این مطلب افزود: زردآلو حاوی ویتامینهای E، C و آهن است و مواد مغذی موجود در آن از چشم محافظت و فیبر موجود در آن با بیماریها مبارزه می کنند.

وی ادامه داد: زردآلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاکاروتن بیشتری است و بتا کاروتن موجب کاهش خطر بروز بیماریهای قلبی، سکته، آب مروارید و بعضی سرطانها می شود.

وی زردآلو را غذای مفیدی برای سلامت قلب معرفی کرد و اظهار داشت: بتاکاروتن موجود در زردآلو در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که در حفظ بینایی چشم موثر است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی جلوی تخریب سلول ها را می گیرد.

وی تصریح کرد: اسید سالیسیلیک موجود در زردآلو نیز ضدباکتری و عفونت است و همچنین مصرف این میوه پرخاصیت در حفظ قند و کاهش کلسترول خون موثر است.

وی عنوان کرد: فیبر موجود در زردآلو از بروز یبوست و بیماریهای روده ای پیشگیری می کند و زردآلو رسیده به علت دارا بودن ویتامینهای گروه B در درمان بیماریهای عصبی، روحی، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.

به گفته این کارشناس تغذیه میوه و هسته شیرین زردآلو به دلیل دارا بودن ویتامین C در تقویت بدن، رفع اختلال رشد کودکان، جلوگیری ازخونریزی لثه، درمان درد مفاصل و روماتیسم مفید است.

جودت با بیان این که هر یک ۱۰۰ گرم زردآلو، ۲۷۰ کیلو کالری انرژی ایجاد می کند، گفت: در ۱۰۰ گرم زردآلو ۱۴ میلی گرم کلسیم، ۱۹ میلی گرم فسفر، ۲۹۴ پتاسیم، ۲۷۰۰ واحد ویتامین A و یك گرم پروتئین و ۱۰ میلی گرم ویتامین C وجود دارد.

وی افزود: زردآلوی نارس، دیرهضم و نفاخ است و برای افرادی که معده ضعیف و حساس دارند مناسب نیست..... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------