کشف صورت خدایان آشوریان باستان روی مریخ + تصاویر



بعد از اینکه سنگواره دایناسور را روی مریخ پیدا کردند، اخیر چشمان تیزبین دانشمندان مجسمه خدایان آشوریان باستان را روی این سیاره سرخ یافته‌اند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DailyMail، کاوشگر آپورچونیتی ناسا در مریخ روز دوشنبه گذشته تصاویری از یک صخره را به زمین مخابره کرده که شبیه به نابو، خدای خرد و نوشتار در اساطیر آشوری و بابلی است.

 

اخبار,اخبار علمی,کشف صورت خدایان آشوریان باستان روی مریخ

 
این تصویر از سمتی از مریخ گرفته شده که «دهانه کانسپشن» نام دارد و منطقه‌ای است که به دلیل پوشش عجیب و غریب صخره‌ای نزدیک دهانه همیشه یکی از اسرار مورد توجه دانشمندان بوده است.

اسکات وارنینگ، یکی از دانشمندان ناسا، می‌گوید: «این صورت‌ها را در بررسی‌ تصاویر بخش‌های مختلف مریخ یافته‌اند. یکی از این صورت‌ها به سمت ماست و دیگری دارد به سمت چپ نگاه می‌کند. صورتی که مستقیم نگاه می‌کند، شبیه به صورت‌های افرادی است که در دوره باستان در بین‌النهرین زندگی می‌کردند».

اخبار,اخبار علمی,کشف صورت خدایان آشوریان باستان روی مریخ

 هرچند که ممکن است هشدارها و زنگ‌ها برای شکارچیان بیگانگان زده شود، ناسا هیچ علاقه‌ای به کشف چهره دوم ندارد.

گای وبستر، سخنگوی ناسا، نیز در این مورد می‌گوید: «ممکن است بگویید که این تصویر، یک صخره طبیعی است که در کنار دهانه کوچکی روی مریخ به این شکل درآمده است و این موضوع را که برخی فرهنگ‌های باستانی این صورت‌ها را درست کرده‌اند، رد کنید. با این حال، خیلی هیجان‌انگیز است که مردم از تصورات خود استفاده می‌کنند و از انتشار عمومی تصاویری که از کاوشگر مریخ گرفته شده، لذت می‌برند».

ناسا همچنین یک منطقه از تپه‌های شنی را روی این سیاره و از روی تصاویر پیدا کرده است که شبیه به یک ساختمان دو طبقه است و وسعتی به اندازه یک زمین فوتبال دارد. ناسا امیدوار است که با بررسی‌های بیشتر این تصاویر ارسال‌شده، اطلاعات بیشتری در مورد محیط‌ زیست مریخ کسب کند.

اخبار,اخبار علمی,کشف صورت خدایان آشوریان باستان روی مریخ

 
اخبار علمی - آنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------