موش‌های فضانورد، محموله جدید کپسول باری «دراگون»



اخبار علمی - موش‌های فضانورد، محموله جدید کپسول باری «دراگون»

کپسول باری جدید شرکت «اسپیس‌ایکس» در جدیدترین مأموریت خود به ایستگاه فضایی، نخستین چاپگر سه‌بعدی فضایی و موش‌های فضانورد را به مدار زمین منتقل خواهد کرد.

کپسول باری «دراگون» در چهارمین مأموریت رسمی انتقال تجهیزات به ایستگاه فضایی، ساعت 06:14 به وقت گرینویچ (ساعت 10:44 شنبه 29 شهریور به وقت تهران) توسط موشک فالکون 9 به فضا پرتاب خواهد شد.

 

«اژدها» در این مأموریت میزبان «موش‌های فضانوردی» است که برای بررسی تأثیر سفرهای فضایی طولانی‌مدت بر حواس، عضلات، سیستم عصبی، قلب و سایر سیستم‌های بدن، راهی فضا خواهند شد.

 

رفتار موش‌های فضانورد چهار ماهه در طول اقامت در شرایط میکروگرانشی فضا با استفاده از دوربین‌های تعبیه شده درون محفظه نگهداری آنها بدقت بررسی می‌شود.

 

نخستین دستگاه اشعه ایکس ایستگاه فضایی – چگالی‌سنج استخوان (دانسیتومتر) – که توسط محققان شرکت Techshot طراحی شده است، وضعیت استخوانی این جوندگان کوچک را در شرایط بی‌وزنی فضا مورد مطالعه قرار می‌دهد.

 

در پایان مأموریت یک ماهه، موش‌ها توسط فضانوردان معدوم شده و اجزای بدن آنها برای مطالعات بیشتر درون فریزرهای مخصوص ایستگاه فضایی قرار داده می‌شوند.

 

محموله دیگری که توسط کپسول باری دراگون راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ خواهد شد، نخستین چاپگر سه‌بعدی فضایی است که توسط محققان شرکت Made in Space طراحی شده است.

 

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی قصد دارند عملکرد این چاپگر را در شرایط میکروگرانشی فضا بررسی کنند؛ با استفاده از پلاستیک ABS – پلاستیک مورد استفاده در ساخت LEGO– قطعات کوچکی در فضا ساخته خواهند شد.

 

اخبار , اخبار علمی , موش‌های فضانورد

محفظه مخصوص نگهداری موش‌های فضانورد

 

اخبار , اخبار علمی , موش‌های فضانورد

دستگاه دانسیتومتر برای سنجش تراکم استخوان موش‌های فضانورد

 

اخبار , اخبار علمی , موش‌های فضانورد

نخستین چاپگر سه‌بعدی فضایی

 

اخبار , اخبار علمی , موش‌های فضانورد

نخستین چاپگر سه‌بعدی فضایی

اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------