نسل جدید عروس‌های دریایی با توانایی‌های خاص



اخبار,اخبار علمی,ربات عروس‌های دریایی

محققان به تازگی رباتی در شکل و ظاهر عروس دریایی تولید کرده اند که انعطاف زیادی دارد و می تواند در مناطق باریک و باریکه های دریایی شنا کند و به دنبال صخره های مرجانی شکننده بگردد.

به گزارش فارس به نقل از ناین نیوز، این ربات دارای بازوهای هیدرولیک است که با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته اند و تابدان حد دقیق طراحی شده اند که تقلید دقیق از حرکت هشت پاهای واقعی را ممکن می کنند.

 

این ربات ها را می توان برای تحقیق و گشت زنی در بخش هایی از دریاها و اقیانوس ها به کار گرفت که محیط زیست حساسی دارند و هرگونه حضور انسان و ابزار غواصی و غیره ممکن است به زیست آبزیان آنها لطمات جدی وارد کند. به عنوان نمونه این ربات می تواند از کنار مرجان های دریایی عبور کند، اما آسیبی به آنها نزند.

 

پژوهشگران دانشگاه فلوریدا که این ربات عروس دریایی را ابداع کرده اند می گویند از آن می توان به عنوان محافظی برای دریا استفاده کرد و از تخریب بیشتر محیط زیست جلوگیری کرد.

 

سیستم هیدرولیک این ربات با استفاده از دو پمپ کار می کند که آب را از محیط اطرف به درون کشیده و بیرون می دهند و زمینه را برای حرکت رو به جلوی ربات فراهم می آورند. بخش هایی از این ربات با استفاده از چاپگرهای سه بعدی قابل تولید است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------