مراقبت از پوست با کوچکترین حسگر پوستی جهان



اخبار,اخبار علمی

پژوهشگران "دانشگاه نورت وسترن" (Northwestern University) ایالات متحده آمریکا موفق به توسعه یک حسگر پوستی شده‌اند که می‌تواند به افراد هشدار دهد که چه میزان در معرض موج فرابنفش قرار دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، حسگر مذکور" My Skin Track UV Sensor " نام دارد و به اندازه یک اسمارتیز است و می‌تواند به افراد هشدار دهد که در معرض چه میزان آلودگی، رطوبت، آلرژی، نور خورشید و اشعه فرابنفش که به پوست آنها صدمه می‌زند، قرار دارند.

 

این دستگاه کوچکترین حسگر پوستی در جهان است و می‌تواند به ناخن کاربر متصل شود، همچنین کاربران می‌توانند آن را به گردنبند خود نیز متصل کنند.  

 

قیمت این حسگر پوستی ۶۰ دلار است و تقریبا غیر قابل خراب شدن است و به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا بیشتر از پوست خود مراقبت به عمل آورند. حتی ممکن است دستگاه مذکور به پزشکان در نوردرمانی بیماری "پسوریازیس" (psoriasis) و سایر بیماری‌های پوست کمک کند.

 

پسوریازیس، صدفک یا داءالصدف بیماری پوستی مزمن خودایمنی است. این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستند. این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخه رشد سلول‌های پوست می‌شود.

 

"سرطان سلول پایه‌ای" (basal cell carcinoma) نوعی تومور بدخیم پوستی است که سالانه جان ۳۰۰۰ نفر را می‌گیرد.

 

علیرغم استفاده افراد از کرم‌های ضد آفتاب و دیگر مراقبت‌های پوستی اما نرم ابتلا به سرطان‌های پوست همچنان رو به افزایش است. اغلب افراد متوجه نیستند که در معرض آفتاب قرار گرفتن بسیار به پوست آسیب می‌زند.

 

پژوهشگران دانشگاه نورت‌وسترن در مطالعه اخیرشان این حسگر پوستی موثر را توسعه دادند. این دستگاه کوچک می‌تواند میزان اشعه آفتاب و فرابنفشی را با هر طول موجی که هستند، اندازه گیری کند.

 

این حسگر پوشیدنی بدون باتری کار می‌کند و توسط انرژی خورشیدی عمل می‌کند. یکی از مزیت‌های این حسگر این است که به سختی شکسته می‌شود و ضدآب نیز است.

 

این حسگر قابل اتصال به گوشی‌های هوشمند نیز است. حسگر پوشیدنی، انرژی نور را به برق تبدیل می‌کند و این نیرو را به یک ولتاژ خوانده‌شده که به تلفن فرستاده می‌شود، منتقل می‌کند.

 

در حال حاضر، مردم نمی‌دانند که تا چه اندازه در معرض اشعه فرابنفش قرار دارند. این دستگاه به آنها کمک می‌کند تا بیشتر از پوست خود مراقبت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------