عکس آژانس فضایی اروپا از آدم برفی فضایی!



اخبار,اخبار علمی,آدم برفی فضایی

آژانس فضایی اروپا اخیرا در شبکه اجتماعی خود در اینستاگرام تصویری جالب از دو قمر زحل که تصویر یک آدم برفی را ایجاد کرده‌اند، به اشتراک گذاشته است.

به گزارش ایسنا، این تصویر که توسط فضاپیما کاسینی-هویگنس ثبت شده بود، بسیار جالب به نظر می‌رسد.

 

در این تصویر، دو قمر زحل به نام قمر" رئا"(Rhea) و قمر "دیونه"(Dione)  قابل مشاهده هستند که در این تصویر همانند یک قمر به نظر می‌رسند.

 

کاسینی-هویگنس یکی از برنامه‌های قدیمی‌تر برنامه "فلگ‌شیپ" ناسا و همچنین یکی از مهمترین ماموریت‌های فضایی است که بطور مشترک توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا و برای کاوش سیاره زحل و قمرهای آن به فضا فرستاده شده‌ بود.

 

فضاپیما دارای دو بخش اصلی بود: مدارگرد فضایی پژوهشی کاسینی به همراه کاوشگر هویگنس که از کاسینی به سمت یکی از ماه‌های زحل بنام "تیتان"(Titan) فرستاده شد و اطلاعاتی از سطح آن به زمین فرستاد.

 

در پانزده سپتامبر ۲۰۱۷ کاوشگر کاسینی بنا به تصمیم ناسا برای جلوگیری از برخورد کنترل نشده کاوشگر با ماه‌های زحل(به خصوص تیان) و احتمال آلودگی یا نابودی هرگونه زیست فرازمینی احتمالی در آن‌ها، با استفاده از آخرین مقادیر سوخت باقیمانده به درون جو زحل سقوط کرده و بخشی از سیاره‌ای شد که بیش از یک دهه را به مطالعه آن پرداخته بود. با نابودی کاسینی و دریافت آخرین اطلاعات فرستاده شده از کاوشگر این مأموریت پایان یافت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------