شکست پروژه فضایی جدید واشنگتن؛ ماهواره جاسوسی آمریکا به جای فضا به داخل اقیانوس سقوط کرد



اخبار,اخبار علمی,پروژه فضایی جدید واشنگتن

یک شبکه خبری آمریکایی به نقل از مقام‌های مطلع از شکست پروژه ارسال ماهواره جاسوسی جدید آمریکا به فضا خبر داد.

به گزارش فارس، وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت که  یک ماهواره نظامی آمریکا که روز یکشنبه توسط شرکت «اسپیس اکس» به فضا پرتاب شد، به دلیل نقص فنی احتمالا سقوط کرده است.

 

 بر این اساس، این ماموریت به طور مخفف «زوما» نامیده شده بود و  طی آن روز یکشنبه از ایستگاه هوایی «کیپ کاناورال» یک راکت ماهواره بر«فالکون 9» برای ارسال ماهواره جاسوسی به فضا پرتاب شد اما مقر فرماندهی راهبردی آمریکا که بیش از 23 هزار شیء ساخت بشر را در فضا رصد می‌کند، اعلام کرده که هیچ اثری از این ماهواره جدید در مدار زمین نیست.

 

«بروک د والت» سخنگوی مقر فرماندهی راهبردی آمریکا در پاسخ به سئوال این شبکه خبری درباره قرار گرفتن این ماهواره جدید در مدار زمین پاسخ داد: «اینک هیچ چیزی برای افزودن به فهرست ماهواره‌ها نداریم.»

 

یک مقام دیگر آمریکا و 2 مقام کنگره این کشور که در جریان پرتاب این ماهواره جاسوسی قرار داشتند اذعان داشتند پرتاب راکت ماهواره بر 2 مرحله‌ای فالکون 9 با شکست مواجه شد .

 

بر این اساس، یکی از مقام‌های کنگره گفته است که این ماهواره گم شده و دیگری نیز گفت که ماهواره و راکت فالکون هر دو در اقیانوس سقوط کرده‌اند.

 

بلومبرگ براساس توئیت‌های شرکت اسپیس اکس و اظهار نظرهای پیرامون آن به احتمال نقص فنی ماهواره زوما هنگام جدا شدن از راکت فالکون اشاره کرد.

 

«تیم پینتر» سخنگوی شرکت «نورثراپ گرومن» که از سوی وزارت دفاع آمریکا به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شده بود ،گفت: «ما نمی‌توانیم درباره ماموریت‌های طبقه بندی شده اظهار نظری کنیم.»

 

پیشتر نیز پرتاب این ماهواره جاسوسی آمریکا به دلایل مختلف از جمله نقص فنی و شرایط جوی به تاخیر افتاده بود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------