تصویر نجومی روز ناسا؛ سه کهکشان و یک دنباله‌دار



اخبار,اخبار علمی,تصویر نجومی روز ناسا

در آسمان نیم‌کره جنوبی زمین می‌توان دو قمر کهکشانی راه‌شیری یعنی ابرهای ماژلانی بزرگ و کوچک را با چشم دید. دنباله‌دار مک‌نات که زمستان سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۵) به نزدیکی خورشید رسید، چشم‌انداز بی‌نظیری را کنار این قمرها پدید آورد.

به گزارش خبرآنلاین، آسمان نیم‌کره جنوبی زمین مملو از سحابی‌های تاریک و روشن و ستارگان پرنور کهکشان است که به‌راحتی با چشم غیرمسلح در آسمان شب دیده می‌شوند. در این نما که به دست «میلوسلاو دراک‌مولر»، عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی برنو ثبت شده، می‌توانید نوار کهکشان راه‌شیری و اجرام غیرستاره‌ای زیبای آن را ببینید که موازی قطر کادر عکس در آسمان کشیده شده است.

 

پهنای این عکس ۱۰۰ درجه است و طبیعت دورافتاده و آسمان تاریک پاتاگونیای آرژانتین، به آشکار کردن اجرام کم‌نور در آسمان کمک کرده است. دو لکه محوی که در سمت راست تصویر خودنمایی می‌کنند، قمرهای کهکشان راه‌شیری هستند. این دو، ابرهای ماژلانی بزرگ و کوچک نام دارند و خود، کهکشان‌های کوتوله نامنظمی هستند که در دام گرانش عظیم کهکشان ما به دام افتاده‌اند.

 

زیباتر از همه این‌ها اما دنباله‌دار مک‌نات است که با دنباله کشیده و گیسوی درخشان خود، پرنورترین دنباله‌دار سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۵/۱۳۸۶) لقب گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------