تصویر نجومی روز ناسا؛ نمای نزدیک از همزاد راه‌شیری



اخبار,اخبار علمی,تصویر نجومی روز ناسا

«NGC 7731» کهکشان مارپیچی زیبایی است که معمولا از آن به همزاد کهکشان راه‌شیری تعبیر می‌شود. تلسکوپ فضایی هابل، نمای نزدیک و حیرت‌انگیزی از جزئیات این کهکشان نسبتا نزدیک ثبت کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، کهکشان NGC 7731 حدود ۵۰ میلیون سال‌نوری از زمین فاصله دارد و در صورت‌فلکی شمالی «اسب بالدار» دیده می‌شود. این کهکشان که با تلسکوپ‌های آماتوری نیز دیده می‌شود، یکی از کهکشان‌های روشنی است که در فهرست اجرام غیرستاره‌ای «شارل مسیه» از قلم افتاده است.

 

صفحه این کهکشان با خط دید ما زاویه دارد؛ ازاین‌رو در تصویربرداری با نوردهی بلندمدت می‌توان عمق میدان قابل‌توجهی را در آن ایجاد کرد. در این نمای زیبا که تلسکوپ فضایی هابل آن را ثبت کرده، بازوهای مارپیچی باشکوه این کهکشان را می‌بینید که با رگه‌های تیره‌رنگ غبار، خوشه‌های درخشان آبی‌رنگی که تجمع ستارگان جوان و سنگین را نشان می‌دهند و فروغ سرخ‌فام سحابی‌های ستاره‌زا آذین شده‌اند.

 

نواحی مرکزی این کهکشان که با درخششی زردرنگ تفکیک شده‌اند، جایگاه جمعیت ستارگان خنک‌تر و پیرتر است. همانند راه‌شیری، سیاه‌چاله‌ای ابرپرجرم در مرکز کهکشان مارپیچی NGC 7331 جا خوش کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------