نسل آینده روبات ها اجتماعی تر می شوند



اخبار,اخبار علمی,ربات

هوش مصنوعی و واقعیت مجازی برای ربات های نسل آینده در حکم رگ و خون هستند . درواقع تیم های رباتیک مطرح جهان برای سبقت از یکدیگر بر این دو عنصر تاکید زیادی دارند.

به گزارش انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز ، این روزها اغلب تیم های مطرح رباتیک جهان برای دستیابی به نتایج ویژه ، تاکید زیادی روی هوش مصنوعی و تکنولوژی های واقعیت مجازی دارند .

 

سال ها پیش تکنولوژی های واقعیت مجازی موسوم به VR  تنها حکم سرگرمی داشتند و بسیاری را به یاد کنسول های بازی و یا ابزار و گجت های جانبی و سرگرم کننده می انداختند . اما مروری بر روند شکل گیری ربات های امروزی و توسعه صنعت رباتیک در جهان نشان می دهد اگر قرار است تیمی رشد کند باید بر این 2 حوزه تاکید و سرمایه گذاری داشته باشد .

 

ربات ها در محیط آزمایشگاه در مقابله با پیچیدگی دنیای واقعی حتی بهتر از انسان ها عمل می کنند. اما در حین انجام اولین مراحل آزمایشی  خود خارج از شرایط آزمایشگاه به راحتی  شکست می خورند .این همان موضوعی است که قرار است در یک زمین باز  مبتنی بر  آموزش واقعیت مجازی (AI2-THOR ) که توسط محققان موسسه هوش مصنوعی سیلت ساخته شده است، بررسی شود.

 

در این پروزه ، یک مدل VR تعاملی از صحنه های واقعی جهان ، مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن در یک خانه معمولی، در اختیار روبات ها قرار می گیرد . روشی که به ربات ها فرصت می دهد برای مقابله با دنیای ما به شیوه ای  مناسب تر آموزش ببینند . افزون بر این ها برای روبات  ها فرصتی ایجاد می کند که تعامل با عموم مردم را بیاموزند.

 

در حال حاضر، اکثر الگوریتم های یادگیری ربات ها مبتنی بر اهداف تجاری است . ربات ها اطلاعات خود در مورد جهان را به واسطه فیلم ها و تصاویرغیر متحرک یاد می گیرند. این رویکرد قطعا کاربردهای خود را دارد، اما به نظر می رسد ایجاد روش های آموزشی جایگزین و هوشمندانه تر به ربات ها الزامی است.

 

پروژه THOR مخفف "House of inteRactions" است. زمین تمرین این پروژه ، با استفاده از موتور گرافیکی Unity ایجاد شده و از تابستان 2016 تا کنون  در حال توسعه است. اولین نسخه نرم  افزاری این زمین تمرین شامل  120 صحنه مختلف  از آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سرویس های بهداشتی است.

 

افزون بر این ها اشیای مختلفی مثل مایکروویو نیز در این تصاویر موجود است. این تیم امیدوار است به زودی ربات ها را به موجوداتی اجتماعی تر برای تعامل با انسان ها تبدیل کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------