چرا در حین رانندگی با موبایل حرف می‌زنیم؟



اخبار,اخبار علمی,صحبت با موبایل در حین رانندگی

بااینکه افراد از خطر استفاده از تلفن همراهدر حین رانندگی آگاهی دارند، اما به این کار ادامه می‌دهند. آمار افرادی که در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت کرده و یا از آن برای ارسال پیام استفاده می‌کنند، از سال ۲۰۱۳ میلادی، ۴۶ درصد افزایش پیداکرده است.

به گزارش سیناپرس، در بررسی‌های ترافیکی بنیاد ایمنی رانندگی (AAA Foundation for Traffic Safety) بانام مخفف AAA، سازمان غیرانتفاعی تحقیقاتی و آموزش ایمنی، وابسته به خیریه مستقر در شهر واشنگتن دی سی بیش از دو هزار و ششصد راننده مجاز از ۱۶ سال و بالاتر مورد سؤال قرار گرفتند. تقریباً ۵۸ درصد این افراد اعتراف کردند که در حین رانندگی با تلفن صحبت می‌کردند درحالی‌که این عمل تهدید بسیار جدی در ایمنی در رانندگی محسوب می‌شود و ۷۸ درصد نیز گفتند که ارسال پیام توسط تلفن همراه در حین رانندگی بسیار خطرساز است.

 

افرادی که در حین رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند، تا چهار برابر احتمال خطر تصادف را بالابرده و افرادی که در این زمان به ارسال پیام یا ایمیل می‌پردازند، احتمال خطر تصادف را ۸ برابر افزایش می‌دهند.

 

بر اساس بررسی‌های انجام‌شده این بنیاد، نیمی از پاسخ‌دهندگان گفتند که اخیراً با تلفن همراه درحالی‌که آن را در دست داشتند، صحبت کرده‌اند و بیش از یک‌سوم در حین رانندگی به ارسال پیام یا ایمیل پرداختند.

 

دیوید یانگ (David Yang) مدیر اجرایی بنیاد ایمنی رانندگی  AAAدر این رابطه اظهار داشت: «در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از سی و هفت هزار مرگ‌ومیر جاده‌ای در ایالات‌متحده آمریکا گزارش‌شده است. ما باید راه‌حلی برای محدود کردن عوامل حواس‌پرتی در رانندگی و بهبود ایمنی آن پیدا کنیم.» او در ادامه سخنانش به این نکته اشاره کرد که « کار بنیاد ایمنی رانندگی  AAA آگاهی در مورد نگرش رانندگان نسبت به ایمنی ترافیکی و رفتار افراد نسبت به آن است بنابراین با این عمل ما می‌توانیم موضوع را بهتر درک کرده و اقدامات احتمالی بالقوه را برای کاهش تصادفات جاده‌ای انجام دهیم.»

 

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند، تقریباً ۹ نفر از ۱۲۰ پاسخ‌دهنده معتقد هستند که خطر استفاده از تلفن همراه و حواس‌پرتی در هنگام صحبت کردن یا ارسال پیام در حین رانندگی، به‌اندازه خطر استفاده از مواد مخدر یا مشروبات الکلی در رانندگی است.

 

جیک نلسون (Jake Nelson)، مدیر سازمان غیرانتفاعی تحقیقاتی و آموزش ایمنی رانندگی AAA در این رابطه گفت: « بر اساس آمار آخرین برنامه نرم‌افزاری تلفن همراه در فنّاوری‌های درون خودرویی، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، تعداد حواس‌پرتی‌ها را در حین رانندگی افزایش می‌دهد. بهتر است ما خطرات حواس‌پرتی‌ها را به رانندگان آموزش دهیم. قابل‌توجه است، آنچه رانندگان باور دارند با آنچه معتقد هستند، متفاوت است. اکثر خطرات تصادفات جاده‌ای به دلیل برداشت نگاه دقیق چشمان از جاده است یعنی هر رفتاری که باعث کاهش دقت دید در رانندگی شود، خطر احتمال تصادف را افزایش می‌دهد.»

 

ترجمه: فاطمه کردی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------