نسل جدید خودروهای خورشیدی در رقابت 2013



خودروهای خورشیدی در رقابت 2013,ساخت خودروهای خورشیدی,طراحی خودروهای خورشیدی

نسل جدید خودروهای خورشیدی در رقابت 2013

نسل جدید خودرو خورشیدی که توسط تیم 22 نفره دانشجویان دانشگاه میشیگان طراحی شده و Generation نام دارد به زودی در رقابت جهانی خودروهای خورشیدی شرکت می کند.

به گزارش ایسنا  رقابت جهانی خودروهای خورشیدی به مسافت دو هزار و 900 کیلومتر طی مدت یک هفته در قاره استرالیا برگزار می شود و در این رقابت مدل های مختلف خودروهای خورشیدی از 100 دانشگاه جهان حضور دارند.

از جمله اصلی‌ترین تغییرات ساختاری در رقابت 2013، لزوم طراحی خودروهای خورشیدی با چهار چرخ به جای سه چرخ عنوان شده است.

 

با توجه به قوانین جدید، چرخ ها نمی توانند مانند چرخ خودروها مقابل یکدیگر قرار بگیرند و در این حالت صندلی راننده پایین تر از سطح قرار گرفته و کارآیی خودرو به شدت کاهش می یافت.

برخلاف خودروهای خورشیدی سه چرخ که قسمت راننده در سمت راست و جلوی چرخ ها قرار دارد در خودروی خورشیدی Generation دانشگاه میشیگان قسمت راننده در بخش پایین سمت چپ تعبیه شده است.

 

از لحاظ ایرودینامیکی، حداقل برآمدگی روی سطح خودرو ایجاد شد که باعث کاهش سایه بر روی سلول های خورشیدی و افزایش توان خودرو می شود.

تیم دانشگاه میشیگان (UM) در رقابت خودروهای خورشیدی آمریکا تاکنون هفت مقام اول را کسب کرده اند و در رقابت جهانی خودروهای خورشیدی نیز پنج بار به مقام سوم جهان دست یافته اند./ایسنا

 

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------