لامپ هوشمند مقلد حرکات خورشید+تصاویر



طراحان آمریکایی لامپ هوشمندی طراحی کرده‌اند که با تقلید حرکات خورشید در طول روز، نور و درخشندگی متفاوتی در محیط منزل یا محل کار ایجاد می‌کند.

هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند جایگزین حس قرار گرفتن در زیر پرتوهای نور خورشید شود، اما محققان با الگوبرداری از حرکات خورشید، لامپ هوشمندی طراحی کنند.

 

رنگ و درخشندگی خورشید در طول روز با چرخش زمین تغییر می‌کند؛ لامپ ال‌ای‌دی Sunn Light با تقلید حرکات خورشید و تغییر میزان درخشندگی، ریتم طبیعی خورشید را تقلید می‌کند.

این لامپ در دو سایز کوچک 48.6 سانتی‌متری حاوی 240 لامپ ال‌ای‌دی با خروجی 3300 لومن و لامپ بزرگ 60 سانتی‌متری حاوی 330 لامپ ال‌ای‌دی با خروجی 5500 لومن طراحی شده است.

 

عملکرد لامپ هوشمند از طریق بلوتوث و با برنامه‌ نرم‌افزاری مخصوص تلفن همراه قابل کنترل است؛ لامپ با تشخیص طول و عرض جغرافیایی، ریتم طبیعی خورشید در هر منطقه را تقلید می‌کند.

 

هنگام شب نیز لامپ در وضعیت حالت شبانه تنظیم می‌شود که حداقل نور را برای حرکت در محیط فراهم می‌کند؛ امکان نصب لامپ بصورت تابلو بر روی دیوار اتاق وجود دارد.

 

محققان بدنبال جمع‌آوری بودجه برای تولید تجاری این محصول هستند و انتظار می‌رود که لامپ Sunn Light از ماه آوریل 2015 با قیمت پایه 289 دلار به بازار عرضه شود.

 

اخبار , اخبار علمی , لامپ هوشمند

لامپ هوشمند مقلد حرکات خورشید Sunn Light

 

اخبار , اخبار علمی , لامپ هوشمند

لامپ هوشمند مقلد حرکات خورشید Sunn Light

 

اخبار , اخبار علمی , لامپ هوشمند

تنظیم عملکرد لامپ از طریق بلوتوث

 

اخبار , اخبار علمی , لامپ هوشمند

امکان نصب لامپ بر روی دیوار مانند تابلو

 

اخبار علمی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------