سلامتی خود را با گوجه فرنگی جشن بگیرید



 

گوجه فرنگی , خواص گوجه فرنگی

 

متخصصان تغذیه تاكید دارند گوجه فرنگی خواص مفید فراوانی برای بدن دارد و به دلیل غنی بودن از ریز مغذی های حیاتی و مهم برای بدن در پیشگیری از برخی بیماریها بسیار موثر است.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا به نقل از سایت اینترنتی ارگانیك، در این مطلب به چند مورد از مهمترین خواص گوجه فرنگی اشاره شده كه البته از نظر بالا بردن سطح سلامتی بدن بسیار قابل توجه و حائز اهمیت هستند.

گوجه فرنگی خاصیت آنتی اكسیدانی فوق العاده ای دارد. این صیفی منبع غنی از ویتامین های آ، ث و بویژه بتاكاروتن است كه تمام این ویتامین ها بعنوان یك آنتی اكسیدان قوی عمل می كنند و تاثیر مهمی در خنثی كردن مولكول های خطرناك رادیكال آزاد در خون دارند. رادیكال های آزاد در بدن در حضور غلظت بالای لیكوپن از بین می روند و گوجه فرنگی از منابع مهم این آنتی اكسیدان مفید است.

هم چنین ویتامین A موجود در گوجه فرنگی منبع مفیدی برای بهبود قدرت بینایی است.

آزمایشات مختلف نیز نشان داده است كه لیكوپن موجود در گوجه در پیشگیری از سرطان پروستات در مردان موثر است و همچنین احتمال ابتلا به سرطان های معده و روده و راست روده را كاهش می دهد.

گوجه به دلیل اینكه منبع غنی از پتاسیم و ویتامین ب است به كاهش فشار خون و كلسترول خون كمك می كند و در نتیجه در پیشگیری از سكته و حملات قلبی و سایر مشكلات قلبی نقش به سزایی دارد.

از سوی دیگر، لیكوپن موجود در گوجه فرنگی تركیبی عالی برای مراقبت از پوست است. بنابراین می توانید قسمت گوشت گوجه فرنگی را روی پوست صورت خود بگذارید و پس از ۱۰ دقیقه آن را بشویید. این كار پوست صورت را تمییز و درخشان می كند. علاوه بر این ها ویتامین آ موجود در این صیفی برای حفظ استحكام و درخشندگی موها مفید است. گوجه فرنگی هم چنین منبع غنی از ویتامین «كا» و كلسیم است و از این رو به تقویت استخوان ها كمك می كند.... /  یادداشت : خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------