با حضور رییس‌جمهور؛مراسم رونمایی از پنج دستاورد فناوری نانو آغاز شد



 

 

با حضور رییس‌جمهور؛مراسم رونمایی از پنج دستاورد فناوری نانو آغاز شد

 

مراسم رونمایی از پنج دستاورد فناوری نانو دقایقی پیش با حضور دكتر محمود احمدی نژاد در سالن شهید بهشتی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دستاوردهای فناوری نانو از قبیل تولید اولین فرآورده نانودارویی تزریقی ضد سرطان در خاورمیانه، دستگاه تعیین سطح مخصوص و تعیین مشخصات مواد نانوساختار با استفاده از برنامه ریزی دمایی، دستگاه تصویربرداری اسپكت با رزولوشن بالا جهت تصویربرداری از حیوانات آزمایشگاهی، دستگاه الكتروفورزمویین و دستگاه زدایش عمیق یونی قرار است تا دقایقی دیگر توسط رییس جمهور كشورمان رونمایی شود.

بر اساس این گزارش، دستگاه تعیین سطح مخصوص و تعیین مشخصات مواد نانوساختار با استفاده از برنامه ریزی دمایی با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو در شركت توسعه حسگرسازان آسیا ساخته شده و آماده ورود به بازار كشور است و از جمله دستگاه های مورد نیاز در زمینه تحقیق و تولید مواد پیشرفته به شمار می رود.

سیستم های اسپكت جهت تصویربرداری از حیوانات كوچك دارای نقاط قوت بسیاری است و این سیستم ها قابلیت تصویربرداری فیزیولوژیك از حیوانات زنده را دارند.

از فرآورده نانودارویی تزریقی ضدسرطان در خاورمیانه جهت درمان سرطان تخمدان، سرطان سینه و سرطان كاپوسی ساركومای در بیماران مبتلا به ایدز استفاده می شود و در درمان بسیاری از سرطان های دیگر در فازهای كلینیكی موثر است. این فرآورده به دلیل دارا بودن اندازه ذره ای ۱۰۰ نانومتر قادر است بافت تومور را مورد هدف قرار دهد.

استفاده از دستگاه الكتروفورزمویین یك روش جداسازی در حال گسترش در تجزیه مواد شیمیایی، بیولوژیكی، ویروس ها، داروها و بسیاری از تركیبات مختلف است.

در این مراسم نسرین سلطانخواه نیز حضور دارد..... / خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------