شارژ کردن موبایل با آب نمک! + عکس



اخبار , اخبار علمی ,شارژ کردن موبایل با آب نمک,نحوه شارژ کردن موبایل با آب نمک

 

یک مهندس از اعضای گروه صلح سبز با تلاش برای جایگزینی یک سوخت جدید در دسترس، توانست آب و نمک را که در اطراف همه این جزایر موجود بود جایگزین نفت سفید کند.

بیش از 7 هزار جزیره در فیلیپین به برق دسترسی ندارند. زمانی که خورشید در این جزایر غروب می‌کند سوخت مصرفی برای ایجاد روشنایی در لامپ‌ها نفت سفید است. شاید هزینه فراهم ساختن این سوخت زیاد نباشد اما استفاده از آن برای سلامت انسان و محیط‌ زیست بسیار خطرناک خواهد بود. به‌تازگی راه‌حل بهتری برای تأمین روشنایی این مناطق در نظر گرفته‌شده و سوخت جدیدی به‌جای نفت سفید جایگزین شده است.


«مشهد پیام» گزارش داده است؛ یک مهندس از اعضای گروه صلح سبز که از نزدیک زمان زیادی را با این قبایل زندگی کرد و از نحوه استفاده نفت سفید توسط آن‌ها آگاهی داشت، با تلاش برای جایگزینی یک سوخت جدید در دسترس، توانست آب و نمک را که در اطراف همه این جزایر موجود بود جایگزین نفت سفید کند.


لامپ‌های جدید که لامپ نمکی نامیده می‌شوند با یک لیوان آب و ۲ قاشق چای‌خوری نمک می‌توانند روزانه ۸ ساعت و به مدت ۶ ماه انرژی تولید کنند و محیط اطراف را روشن کنند.


این لامپ ال ای دی نمکی بر اساس یک باتری سلول گالوانی کار می‌کند که محلول الکترولیت آن را آب‌شور تشکیل می‌دهد. این لامپ شامل دو الکترود است که در این محلول به کار گرفته‌شده‌اند. با توجه به کاهش انواع سوخت‌های نفت و گاز و میزان آلودگی ایجادشده توسط آن‌ها و نیز پرهزینه بودن دیگر سوخت‌ها، تلاش‌های مستمری برای به‌کارگیری این سوخت آغاز گشته است.


پیش بینی می‌شود که محصول نهایی می‌تواند گوشی های هوشمند شمارا با همین سوخت ارزان قیمت به‌وسیله یک پورت USB که دریک سوی دستگاه کار گذاشته می‌شود شارژ کند.

 

اخبار , اخبار علمی ,شارژ کردن موبایل با آب نمک,نحوه شارژ کردن موبایل با آب نمک

 

اخبار علمی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------