16هزار سايت شيوه‌هاي مصرف مواد مخدر را آموزش مي‌دهند!



 

 


مواد مخدر

 

 

 

فارس: كارشناس مسئول مواد مخدر فرماندهي انتظامي خراسان رضوي گفت: امروزه حدود 16 هزار سايت شيوه‌هاي مصرف مواد مخدر و انواع آن را آموزش مي‌دهند.

عارف كمال در همايش پيشگيري از سوءمصرف مواد مخدر در فرهنگسراي مصلي‌نژاد اظهار داشت: مواد مخدر از لحظ تاثير به چهار دسته سستي‌زا، توهم‌زا، محرك و آرام‌بخش تقسيم مي‌شوند كه هر كدام داراي آثار فراواني است.

عارف كمال ادامه داد: يكي از انواع مواد سستي‌زا هروئين است كه امروزه ديگر به صورت پودر در كشور ما وجود ندارد بلكه آن را به حالت فشرده تبديل كرده‌اند و به صورت كراك وارد بازار مي‌كنند.

وي مصرف آسان را يكي از علت‌هاي شيوع كراك دانست و گفت: اين ماده چون در هنگام مصرف دود و بويي توليد نمي‌كند و براي مصرف آن نياز به ابزاري نيست معمولا شيوع آن بيشتر است.

عارف‌كمال بيان داشت: يكي از موادي كه والدين بايد به توجه ويژه‌اي داشته باشند، ماده‌اي است به نام نورجيزك كه ابتدا به عنوان داروي ترك اعتياد وارد بازار شد و به صورت مايع زردرنگي است كه آب ميان بافتي را زير پوست جمع مي‌‌كند و بدن ورم مي‌كند و والدين به اشتباه فكر مي‌كنند فرزندشان افزايش وزن پيدا كرده است.

كارشناس مسئول مواد مخدر فرماندهي انتظامي خراسان رضوي افزود: مواد محرك به دو صورت طبيعي و مصنوعي وارد بازار مي‌شوند كه شيشه يكي از اين مواد است و در باور بسياري از افراد اين ماده اعتيادآور نيست در حالي كه يكي از اعتيادآورترين مواد مخدر است.

وي درباره علائم مصرف اين ماده گفت: مواد صنعتي عوارض فيزيكي زيادي ندارند و بيشتر وابستگي رواني ايجاد مي‌كنند اما از مهم‌ترين علائم آن جنون و پرخاشگري است.

وي ادامه داد: در آرايشگاه‌هاي زنانه از اين ماده يا كراك به عنوان ماده لاغري استفاده مي‌شود.

عارف كمال بيان داشت: امروزه قرص‌هاي اكستازي يكي از پرمصرف‌ترين مواد در بين جوانان است كه حدود 2هزار و 500 نوع قرص اكس وجود دارد كه در ايران يك هزار و 800 نوع آن مشاهده شده است و 16هزار سايت در حال تبليغ شيوه‌هاي مصرف مواد مخدر هستند.

كارشناس مسئول مواد مخدر فرماندهي انتظامي خراسان رضوي درباره مراكز ترك اعتياد گفت: عنوان اين مراكز در اصل اشتباه است و بايد گفته شود مراكز قطع مصرف مواد مخدر چرا كه هميشه در بين مصرف‌كنندگان احتمال برگشت به سمت مواد مخدر وجود دارد و هنوز هم ماده‌اي براي ترك شيشه وارد بازار نشده است. .../تحلیل:عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------