دستگاه x-ray براى مناطق زلزله زده +عكس



"Xavier" نام دستگاهی است که میتواند کمک بسیار بزرگی به پزشکان در مناطق آسیب دیده از بلاهای طبیعی کند. چرا که یک دستگاه عکسبرداری ایکس قابل حمل است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، زمین ناگهان غرش می کند و پوسته ها با یکدیگر شروع به جنگ می کند. تمام خانه ها در حال لرزش های شدید هستند و زمین لرزه هیچ چیز را جا ننداخته است. ناگهان خانه خراب می شود و افراد زیادی زیر آوار در حالی که آسیب دیده اند باقی می مانند.

 

بلاهای طبیعی خبر نمی کنند و در یک لحظه سروکله شان پیدا می شود و همه چیز را از بین میبرند و افراد مصدوم زیادی برجای می گذارند. بسیاری از آسیب دیدگی ها نیز در داخل بدن رخ می دهند و نیاز است تا از اعضای داخلی عکس برداری شود اما در میان آوارها و خرابی ها که دستگاه نیست و این یک مشکل بسیار بزرک است.

 

دستگاه x-ray براى مناطق زلزله زده

 

"Danwei Ye" به تازگی دستگاهی ساخته است که می تواند بزرگترین مشکل رسیدگی به آسیب دیده ها را برطرف کند. این دستگاه در اصل یک طرح از دستگاه عکسبرداری با اشعه ایکس به صورت پرتابل یا قابل حمل است.

 

"Xavier" نام این دستگاه است و باعث می شود تا برای حمل و نقل و آینده بیمار بتوان در همان لحظه تصمیم گرفت. این دستگاه به مانند یک دوربین عکاسی ساده کار می کند با این تفاوت که از داخل بدن عکس می گیرد.

 

دستگاه x-ray براى مناطق زلزله زده

 

این دستگاه با همان تکنولوژی که در دستگاه های بزرگ بیمارستان ها دیده اید کار می کنند اما همه آن ها در یک دستگاه کوچک جمع شده اند و پزشکان می توانند ان را همه جا به همراه داشته باشند.

 

از آنجایی که در مناطق اسیب دیده برق به درستی پیدا نمی شود این دستگاه از یک باتری خود شارژی بهره می برد. در زمانی که باتری رو به اتمام است تنها کافی است تا یک از دسته ها را کشید تا باتری دوباره به آرامی شارژ شود.

 

این دستگاه و با ورودش به بازار می تواند بسیاری از مشکلاتی که در مناطق آسیب دیده وجود دارد را در برطرف کند و با شناسایی به موقع آن ها به زنده ماندن این افراد شانس بیشتری می دهند.

دستگاه x-ray براى مناطق زلزله زده

دستگاه x-ray براى مناطق زلزله زده

دستگاه x-ray براى مناطق زلزله زده

دستگاه x-ray براى مناطق زلزله زده


منبع:yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------