ساخت دستگاه متفاوتی برای ثبت نوار قلب



اخبار,اخبار علمی,نوار قلب

یکی از مشکلات ثبت نوار قلب امروزی را می توان در مرطوب کردن دائمی محل تماس الکترود با پوست قفسه سینه دانست اما اکنون محققان سوئدی موفق به تولید سیستم رطوبت ساز خودکار شده اند.

برای در اختیار داشتن نوار قلب بایستی محل تماس الکترودها با پوست قفسه سینه به طور مداوم مرطوب شود زیرا ژل ها پس از مدت زمان محدودی خشک می شوند و دیگر سودمند نیستند. اما اکنون محققان سوئدی موفق به تولید سیستم رطوبت ساز خودکاری شده اند که می تواند وضعیت و سیگنال های قلبی را تا چند روز متوالی گزارش کند.


این دستگاه با استفاده از ماده ای با نام «پلی اتیلن» ساخته شده که علاوه بر انعطاف پذیری می تواند در حدود ۳۰ میلی لیتر ژل مرطوب کننده را در خود ذخیره کرده تا در زمانی که نیاز به بررسی قلب بیماران باشد به بخش الکترودها تزریق شود.


سطح این سیستم که با پوست در تماس است از دو لایه نازک از جنس نقره و تیتانیوم ساخته شده است. استفاده از لایه نقره ای را می توان برای جلوگیری از رشد باکتری و لایه تیتانیوم را نیز برای تثبیت و ثبات پالس های الکتریکی قلب دانست. پزشکان با قرار دادن این گجت روی قلب بیماران می توانند به کنترل و مانیتور عملکرد قلبی بیماران تا ۵ روز متوالی بپردازند.
محققان معتقدند این گجت از دیدگاه پزشکی بسیار حائز اهمیت است و پس از آزمایش های تکمیلی وارد عرصه پزشکی خواهد شد.

اخبار علمی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------