سيگار باعث اختلال در بينايي مي شود



 

 

 

سیگار

 

 

 

قرمز شدن لبه پلك ها، پف آلوده شدن پلك، چروك شديد پوست و زردي چشم‌ها از عوارض شايع مصرف سيگار هستند كه در سطح چشم ظاهر مي شوند.

دكتر سپيده بيات، چشم پزشك در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا با بيان اين مطلب افزود: كاهش خونرساني به چشم به دليل ايجاد اختلال در رسيدن مواد لازم به عدسي چشم و فاسد شدن آن سبب ابتلاي چشم به بيماري آب مرواريد مي شود.

وي افزود: افرادي كه سيگار مصرف مي‌كنند، تمام تصاوير را تيره تر و باريك تر مي بينند كه البته اين نارسايي در ديد به دنبال قطع مصرف سيگار و پس از سه هفته كاهش مي يابد.

دكتر بيات تصريح كرد: معمولا به دنبال مصرف طولاني مدت سيگار (بيش از 10 سال) و در رده هاي سني 40 سال به بالا، عارضه هاي ناشي از مصرف سيگار در فرد بروز مي كند.

وي افزود: بر اين اساس افرادي كه سيگار استعمال مي كنند، در صورت كاهش تدريجي ديد و بروز اختلال در "ديدرنگ" بايد به چشم پزشك مراجعه كنند. اين امر به دليل مصرف زياد ويتامين C موجود در بدن و به دنبال كاهش نسبي آن، مختل شدن كلاژن سازي در پوست و پيري سريع آن عارض مي شود.

وي با اشاره به راه هاي پيشگيري از بروز اين عوارض در بينايي تاكيد كرد: قطع فوري مصرف سيگار، مصرف ويتامين هاي آنتي اكسيدان همچون E و C در پيشگيري از ابتلا به اين عوارض در بينايي نقش موثري دارند..../تحلیل:ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------