آیا خوردن ماهی خطر سكته مغزی را كاهش می دهد؟



 

 

آیا خوردن ماهی خطر سكته مغزی را كاهش می دهد؟

 

نتیجه یك ارزیابی بین المللی نشان داده است اشخاصی كه چند نوبت در هفته ماهی می خورند، كمتر با خطر سكته مغزی مواجه می شوند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، «سوزانا لارسون» و «نیكولا اورسینی» دو كارشناس قلب و عروق در انستیتو «كارولینسكای» سوئد با انتشار مقاله جدیدی در مجله «سكته» تاكید كردند كه اسیدهای چرب امگا – ۳ موجود در روغن ماهی به دلیل تاثیرات مثبتی كه روی فشارخون و كلسترول دارند، خطر احتمال سكته مغزی را كاهش می دهند.

به گزارش رویترز، این یافته حاصل بازبینی و ارزیابی روی ۱۵ مطالعه قبلی است كه در آمریكا، اروپا، ژاپن و چین انجام گرفته اند. در این مطالعات از شركت كنندگان پرسیده شده كه در هفته چند نوبت ماهی مصرف می كنند. این افراد طی چهار تا ۳۰ سال آینده، تحت نظر بودند تا معلوم شود كدام یك از آنها در این مدت سكته مغزی كردند.

بنابراین گزارش، دكتر داریوش مظفریان از متخصصان همه گیرشناسی در دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در این مطالعه خاطرنشان كرد: ماهی حاوی مواد مغذی مفید از جمله چربی های امگا – ۳ است كه این تاثیر مثبت را توجیه می كنند. انجمن قلب آمریكا نیز مصرف حداقل دو نوبت ماهی چرب را در هفته توصیه می كند..... /  خبرگزارى ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------